عصر آذربایجان

گزارش خبر

براي رفع مشکلات قضايي آذربايجان غربي تصميم_گيري مي شود

براي رفع مشکلات قضايي آذربايجان غربي تصميم_گيري مي شود

1399/12/16

گروه خبر: رييس قوه قضاييه گفت: براي رفع مسايل و مشکلات قضايي آذربايجان غربي تصميم گيري مي شود.

گروه خبر: رييس قوه قضاييه گفت: براي رفع مسايل و مشکلات قضايي آذربايجان غربي تصميم گيري مي شود.
به گزارش عصر آذربايجان، حجت الاسلام سيدابراهيم رييسي در بدو ورود به آذربايجان غربي در فرودگاه شهيد باکري اروميه بابيان اينکه سفر به آذربايجان غربي بايد زودتر انجام مي شد اما بدليل شرايط کرونا به تاخير افتاد،  افزود: جلسه با مديران استان، نشست با مسئولان دادگستري و سازمانهاي وابسته به قوه و رفع مسايل و مشکلات قضايي استان از اهداف سفر به آذربايجان غربي است.
وي ادامه داد:  قبل از سفر، تيم 27 نفره به آذربايجان غربي براي بررسي مسايل و مشکلات اعزام شده بود و موارد و مشکلات گزارش شده که با حضور مسولان استاني اين مسائل بررسي و تصميمات مقتضي اتخاذ خواهد شد. رييس ضمن گراميداشت ياد 12 هزار شهيد استان و قدرداني از تلاشهاي مرزبانان آذربايجان غربي اظهار کرد:  اين استان افتخارات بزرگي چون سلحشوري و مقاومت در برابر گروههاي ضد انقلاب در کارنامه خود دارد و امنيت فعلي استان مرهون زحمات سربازان و افسراني است که با همکاري مردم از مرز و بوم دفاع کردند.

 رييس قوه قضاييه گفت: ساماندهي کولبري و بازارچه هاي مرزي ضرورتي اجتناب ناپذير است. آيت الله ابراهيم رئيسي در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي گفت: رفع مشکلات مردم بايد به عنوان يک وظيفه قلمداد شود، اجازه نمي دهيم در هيچ کجا فساد لانه کند.
رئيس قوه قضائيه با بيان اينکه حفظ کرامت مردم خيلي مهم است، افزود: در نگاه مديريتي امروز آخرين حرفي که مي‌زنند مشتري مداري است، نگاه دين اينگونه نيست، ما مي‌گوئيم بايد مردم را دوست داشت، رفع مشکلات مردم به عنوان يک وظيفه بايد باشد.وي با بيان اينکه بايد يقه فرد فاسد را گرفت به دست عدالت سپرد و او را مجازات کرد تا سبب اعتماد مردم شود، گفت: در قوه قضائيه بنا بر اين گذاشتيم هر کجا پرونده مطرحي باشد آن را به سرانجام برسانيم، آنچه در کوچه و بازار مي‌گويند و در سطح کشور به آنها رسيدگي مي‌شود، اين روش در مردم اطمينان ساز است و به آن عمل شد. بعد از اين اراده جدي نظام اين است که اجازه ندهيم در هيچ کجا فساد لانه کند.رئيس قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه مديران بايد هيئت تخلفات اداري را فعال کنند، افزود: همچنين بازرسي‌هاي درون سازمان و نظارت‌هاي درون سازماني را فعال شود، هر چه در درون سازمان بخش‌هاي نظارتي فعال‌تر باشد مي‌تواند تاثيرگذارتر است.آيت الله رئيسي با بيان اينکه جهش توليد با قاچاق کالا سازگاري ندارد و بايد سازوکار مالي و پولي به نحوي شود که قاچاق براي قاچاقچي صرف نکند، ادامه داد: در اين راستا اول بايد اقدامات اقتصادي صورت گيرد و همچنين بايد کارهاي نظامي و انتظامي و اطلاعاتي و قضائي صورت بگيرد.
ضرورت ساماندهي کولبران در کشور
رئيس قوه قضا با تاکيد بر ساماندهي موضوع کوله بري اضافه کرد: بايد مسئله پيله وري و کوله بري را سامان بدهيم و بازارچه‌هاي مرزي را فعال کنيم، چرا که سامان دادن بازارچه‌هاي مرزي و وضعيت کوله بري و پيله وري يک ضرورت اجتناب ناپذير است.آيت الله رئيسي با اشاره به اينکه اين نقض اداري است که کوله برها اين گونه در مرزها تردد کنند گفت: کارت‌هاي الکترونيک و پيله وري در کشور بازنگري شود، اگر آفاتي دارد آفات برطرف شود و اگر خود اين مسئله قرار است به آفتي تبديل شود سامان داده شود.رئيس قوه قضائيه در خصوص تغيير کاربري‌ها نيز گفت نسبت به برخورد با تغيير کاربري يا ساخت و سازهاي غيرمجاز امري قانوني است که بايد صورت بگير،. اولويت با آلونک‌ها نيست و با ساختمان‌هاي کذايي است و ساختمان‌هايي که افراد سودجو مي‌سازند.آيت الله رئيسي با تاکيد بر اينکه ماده 100 بايد اصلاح شود و ريشه تخلف کنده شود ادامه داد: مجلس بايد ماده 100 را سامان دهد، ماده 100 به منبعي براي شهرداري‌ها تبديل شده که افراد تخلف را مي‌خرند، اگر کسي بناي غيرمجاز ساخت و تغيير کاربري غير مجاز براي کشور اشکال ايجاد مي‌کند. در بعضي مناطق هر کس چاهي زده است بايد از وزارت نيرو وضعيت آب را پرسيد و هر چه کار سازمان يافته‌تر است سرريزها به قوه کمتر و سهل و آسان‌تر خواهد بود.
کارخانجات به بخش خصوصي واگذار شوند
رئيس قوه قضائيه خاطرنشان کرد: وزارت تعاون بايد بر تعاوني‌ها نظارت کنند. الان در دادگستري‌ها پرونده تعاوني‌هاي را ببيني، چه ميزان پرونده تعاوني مسکن داريم؟ اولين ناظر در اين ارتباط دولت است.وي با تاکيد بر اينکه: کارخانجات به بخش خصوصي واگذار شود اما بخش خصوصي نظارت شود، گفت: اين در حالي است که خصوصي سازي بايد توانمند شود.رئيسي همچنين با اشاره به توقف صدها کانتينر سوخت در مرز پيرانشهر، از دولت عراق و مسئولين اقليم کردستان بابت همراهي در ترخيص اين کانتينرها، همزمان با سفر استاني هيئت عالي قضائي به آذربايجان غربي، تشکر کرد.
مسئولان از ارائه آمار نادرست خودداري کنند
رئيس قوه قضائيه ادامه داد: آمار گرايي يک آفت بزرگي است، آمار يک نشاني از عمل است ولي معياري براي کار و عمل نيست و ضرورت دارد مسؤولان از ارائه آمار نادرست خودداري کنند.
آيت الله رئيسي در خصوص بازداشت‌هاي اخير در اروميه، گفت: ضرورت دارد حکم بازداشت‌ها با دلايل قطعي و منطقي قوي صادر شود و بايد آبروي افراد و خانواده بازداشت شده‌ها را با دلايل ساده از بين نبريم.رئيس دستگاه قضا با بيان اينکه خسارت مالي در قبال از بين رفتن آبروي شخص حل نمي‌شود، اظهار داشت: اختيار قانوني به قاضي‌ها داده شده است و حکم بازداشت‌ها بايد با دلايل قوي و مستحکم صادر شود که مبادا حق الناس را فراموش کنيم.آيت الله رئيسي با بيان اينکه مردم سواد حقوقي چندان ندارد و بايد سواد حقوقي و آموزشي در بين مردم تبيين شود، گفت: همکاران دستگاه قضا نسبت به بازداشت‌ها دقت نظر بيشتري داشته باشند.وي با بيان اينکه حکم‌شناسي و موضوع‌شناسي لازمه قضاوت عادلانه است گفت: شرط اساسي قضاوت، علم و دانش و نيز عدالت و تقوا است و همچنين قاضي بايد مجتهد و عادل باشد و همواره خود را در سلطه پروردگار ببيند.به گزارش  عصر آذربايجان به نقل از مهر، رئيس دستگاه قضا با اشاره به لايحه شوراهاي حل اختلاف که از قوه قضائيه به مجلس ارسال و در مجلس تصويب شده است، گفت: انشاالله نواقص مدنظر شوراي نگهبان در خصوص قانون شوراهاي حل اختلاف برطرف خواهد شد و تا روزي که وضعيت اين قانون مشخص شود، شوراهاي حل اختلاف بر مبناي ضوابط فعلي با قوت به کار خود ادامه خواهند داد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها