عصر آذربایجان

گزارش خبر

زيباترين روستاهاي نمين اردبيل کجاست

سیری در استان ها//

1402/10/10

گروه سيري در استان ها: روستاگردي در اردبيل بسيار هيجان‌انگيز است همراه باشيد تا بدانيم زيباترين روستاهاي نمين اردبيل کجاست.

نَمين يکي از شهرهاي استان اردبيل واقع در شمال غربي ايران است.نمين در منطقه‌اي کوهستاني و در حاشيه درياي خزر، با ارتفاع 1700 متر از سطح دريا قرار دارد.نمين داراي آب و هوايي معتدل، زمستانهايي سرد و تابستانهايي ملايم است. نمين داراي جنگل‌هاي طبيعي و باغات ميوه فراوان است.
فاصله نمين از اردبيل 25 کيلومتر مي‌باشد و از سويي ديگر پس از عبور از گردنه حيران به شهر ساحلي آستارا مي‌رسد. نمين از ديرباز به داشتن فرهنگي غني معروف است.
روستاي عنبران
يکي از مناطق زيباي شهر نمين روستاي عنبران است که مردم آن به زبان تالشي صحبت مي‌کنند و بيشتر سني مذهب هستند.مي‌توانيد براي گشت و گذار در محيط‌هاي روستايي نمين به عنبران سري بزنيد.روستاي عنبران به عنوان يکي ديگر از جاذبه هاي گردشگري نمين شناخته مي شود که حدود 16 کيلومتر با شهر نمين فاصله داشته و طبيعت بسيار زيبايي در آن وجود دارد.روستاي عنبران جزء روستاهاي مسکوني اردبيل بوده که بر اساس آخرين سرشماري که در اين روستا صورت پذيرفته، جمعيت آن به 7.640 نفر مي رسيد.اهالي اين روستا با زبان تالشي عنبراني صحبت کرده و اغلب آن ها سني مذهب مي باشند.فصاي روستاي عنبران که پوشيده از سرسبزي و زيبايي مي باشد، به دو بخش اين روستا که از آب و هوا و موقعيت جغرافيايي سرد و کوهستاني برخوردار است، در نيمه دوم سال دما به شدت کاهش يافته و به خصوص در زمستان، پوشيده از برف مي شود.
روستاي گلشن
در شرقي ترين نقطه استان اردبيل و شهرستان نمين روستايي وجود دارد بنام روستاي گلشن که با کشور جمهوري آذربايجان مرز مشترک دارد و حدودا از خط مرزي بطول 2 کيلومتر فاصله دارد که مردم آن با دامداري و کشاورزي زندگي را سپري مي کنند.
زبان مردمان روستا تالشي مي باشد و در عين حال پيران و ريش سفيدان روستا نيز به زبان ترکي مسلط مي باشند روستاي گلشن که در نزد اهالي روستا و در روستاها و شهرهاي منطقه به کلش معروف است.
علت معروفيت روستا به اين نام به اين دليل است که درسالهاي نه چندان دور مردم روستا بيشتر مشغول کشت و برداشت گندم و جو بوده اند که ته مانده هاي آن که در زمين زراعي باقي مي ماند را کلش مي ناميدند و روستا را هم به همين دليل کلش ناميده اند.روستاي گلشن از طبيعت سر سبز و بسيار زيبايي برخوردار است .از اماکن و نقاط تاريخي اين روستا مي توان به اين موارد اشاره کرد.روستاي گلشن در شرق استان اردبيل و شهرستان نمين قرار گرفته که از زيباترين روستاها و جاهاي ديدني نمين به حساب مي آيد و گردشگران زيادي براي بازديد از آن راهي اين منطقه مي شوند.روستاي گلشن داراي مرز مشترک بين ايران و کشور جمهوري آذربايجان بوده که اين خط مرزي به حدود طول 2 کيلومتر مي رسد.روستاي گلشن علاوه بر بهره مندي از آب و هواي مطلوب و دلنشين، داراي طبيعتي زيبا و سرسبز مي باشد که گردش و استراحت و تفريح را بسيار لذت بخش تر مي سازد.مردم روستاي گلشن به شغل دامداري و کشاورزي مشغول بوده و از اين طريق کسب درآمد دارند.سال هاي گذشته، اهالي اين روستا در حالي که به کشت و برداشت جو و گندم مشغول بودند و ته مانده هاي آن ها که با نام کلش خوانده مي شد، در اراضي کشاورزي باقي مي ماندند.همين موضوع سبب گرديده بود روستا را با نام کلش بشناسند و تا مدت زماني روستاي گلشن با نام روستاي کلش شناخته مي شد.روستاي گلشن که خود يکي از معروف ترين جاذبه هاي ديدني نمين به حساب مي آيد، انواع جاذبه هاي ديدني و گردشگري را در دل طبيعت خود جاي داده که سبب شده گردشگراني که به اين روستا سفر مي کنند، به سراغ بازديد از جاذبه هاي ديدني آن نيز بروند.مردم روستاي گلشن با زبان تالشي صحبت مي کنند و جالب است بدانيد به زبان ترکي نيز تسلط دارند.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از سلام نو،در فاصله 1 کيلومتري از شمال روستاي گلشن، جاذبه اي تاريخي به نام مقبره پير جماد يا پير جماعت وجود دارد که براي بناي اين مقبره گنبدي قرار داده شده که اهالي روستا بسيار به آن احترام مي گذارند.
در صورت سفر به اين منطقه، مي توانيد از جاذبه هاي ديدني که در طبيعت روستاي گلشن وجود دارند، ديدن کنيد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها