عصر آذربایجان

گزارش خبر

انتخابات عرصه گردش نخبگان است

انتخابات عرصه گردش نخبگان است

1402/11/24

عصر آذربایجان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: انتخابات عرصه گردش نخبگان است تا توانمندترین افراد وارد عرصه تصمیم‌گیری کشور شوند.

رضا قاسميان شامگاه دوشنبه در نشست فعالان حوزه رسانه و تبليغات انتخاباتي در اردبيل، اظهار داشت: حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن حضوري باشکوه و ماندگار بود و بنده به نوبه خود به اين حضور ماندگار تعظيم کرده و در پيشگاه خداوند قدردان آگاهي و بصيرت ملت در صحنه دفاع از اين انقلاب هستم.

وي با بيان اينکه در راهپيمايي 22 بهمن گروه‌هاي سني مختلف از کودک و سالخورده تا زنان و مردان غيرتمند ديار سبلان همپاي ساير شهرهاي کشور در صحنه حاضر شده تا جشن انقلاب را برگزار کنند، تصريح کرد: دشمن از انتقال نسلي انقلاب ناراحت و عصباني است در حالي که ما بايد سپاسگزار خداوند باشيم تا زمينه انتقال ميراث عظيم انقلاب اسلامي را به نسل‌هاي مختلف فراهم کرده که نمود آن را در حضور نسل اول، دوم، سوم و چهارم انقلاب به عينه شاهد بوديم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار اردبيل حرکت توفنده ملت ايران را در راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن نشان از عزم و اراده آنها در دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و اثربخشي جبهه مقاومت بيان کرد و گفت: کشورهاي غربي ايران را نه تنها يک جغرافيا بلکه يک نهضت فراگير و حرکت تحول‌آفريني مي‌دانند که حضور تأثيرگذار جمهوري اسلامي ايران را مي‌توان تا قلب آمريکا و اروپا به عينه مشاهده کرد.

قاسميان افزود: نه تنها ساکنان شهرهاي مختلف بلکه روستاييان نيز با انسجام و همدلي پاي نظام و دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي حاضر شده و سعي کردند تا با وفاق و همدلي نماد و نشانه‌اي از عزم راسخ را در تداوم نهضت عزتمندانه جمهوري اسلامي ايران به نمايش بگذارند.

وي خاطرنشان کرد: دشمن در سال‌هاي اخير تلاش کرده تا با ضربه زدن به امنيت، آرامش و همدلي مردم دلسردي و نااميدي را در کشور تزريق کند، اما از اين اصل غافل است که اين ملت با بصيرت تمامي توطئه‌ها را خنثي مي‌کند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار اردبيل به حساسيت انتخابات پيش‌رو اشاره کرد و ادامه داد: انتخابات در کشور ما يک نعمت بزرگ و دستاورد عظيمي است که نسل امروز بايد حافظ و نگهبان آن باشند.

قاسميان اضافه کرد: انتخابات نه تنها در اين کشور تعطيل نشده، بلکه ساز و کاري مناسب براي به نمايش در آمدن قدرت ملي و همچنين گردش نخبگان در جامعه است.

وي بيان کرد: دشمن با وجود هجمه سنگين به اين اصل واقف است که در هيچ جاي دنيا مثل ايران انتخابات مشارکتي با حضور آحاد جامعه برگزار نمي‌شود و آنها خيال خام دارند که انتخابات را انتصابات لقب بدهند.

رئيس ستاد انتخابات استان اردبيل يادآور شد: هر چند دشمن در يک جنگ رواني تمام عيار سعي دارد تا مانع از حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي شود، اما به برکت آگاهي و بصيرت ملت حماسه ديگري در 11 اسفند خلق خواهد شد تا همه دشمنان و قسم خوردگان عليه جمهوري اسلامي ايران بدانند که اين کشور با ساختار جمهوريت و اسلاميت ادامه حيات مي‌يابد.

قاسميان از سازماندهي 30 هزار نفر براي برگزاري باشکوه انتخابات 11 اسفند در استان خبر داد و تصريح کرد: در جريان برگزاري انتخابات خود مردم اصلي‌ترين عنصر اجرايي و نظارت هستند و يک‌هزار و 383 شعبه اخذ رأي با حضور 30 هزار نفر مديريت شده تا در کمال امنيت و آرامش انتخاباتي باشکوه را شاهد باشيم.

وي به فرآيند پيش ثبت‌نام و ثبت‌نام نهايي کانديداها اشاره کرد و گفت: 898 نفر در مرحله پيش ثبت‌نام و 478 نفر در مرحله ثبت‌نام نهايي مدارک خود را بارگذاري کردند و از اين تعداد 443 نفر به مرحله بررسي صلاحيت‌ها رسيد.

معاون استاندار اردبيل افزود: تا 20 بهمن آخرين آمار از تأييد صلاحيت شده‌ها حکايت از رقابت 262 نفر داوطلب نمايندگي مجلس در استان دارد که با تأييد شوراي نگهبان رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

قاسميان خاطرنشان کرد: 118 کانديدا در حوزه انتخابيه اردبيل، نير، نمين و سرعين، 40 کانديدا در خلخال و کوثر، 24 کانديدا در مشگين‌شهر، 56 کانديدا در پارس‌آباد، بيله‌سوار و اصلاندوز و 24 کانديدا نيز در حوزه انتخابيه گرمي و انگوت تأييد صلاحيت شدند.

وي اضافه کرد: به ازاي هر کرسي مجلس از اين استان 37 داوطلب با هم رقابت مي‌کنند تا در 11 اسفند از بين آنها هفت نفر راهي بهارستان شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار اردبيل از آمادگي کامل براي برگزاري انتخابات 11 اسفند خبر داد و بيان کرد: تعرفه و برگه رأي به همراه دستگاه احراز هويت به شکل پلمب به استان ارسال شده و ما آمادگي داريم تا با همراهي 30 هزار نفر و در قالب يک‌هزار و 383 صندوق اخذ رأي انتخابات را در 11 اسفند برگزار کنيم.

قاسميان در ادامه يادآور شد: کانديداها علاوه بر حضور در پنج شبکه استاني صدا و سيما براي تبليغ خود از سالن‌هاي ورزشي، آمفي تئاترها و ساير امکانات دولتي مي‌توانند استفاده کنند.

وي تصريح کرد: در روز رأي‌گيري عموم مردم با ارائه پنج مدرک هويتي شامل کارت ملي، شناسنامه، گواهينامه، گذرنامه و کارت پايان خدمت و اعلام کد ملي در انتخابات به راحتي شرکت کرده و رأي خود را به کانديداهاي مجلس و خبرگان رهبري به صندوق‌ها خواهند ريخت.

رئيس ستاد انتخابات استان اردبيل گفت: سه نفر کانديداي مجلس خبرگان نيز در اين استان تأييد صلاحيت شدند که رقابت آنها نيز همزمان با انتخابات مجلس انجام مي‌شود تا 2 نفر در مجلس خبرگان از اين استان صاحب کرسي شوند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها