عصر آذربایجان

گزارش خبر

شهرداري اروميه الگوي تحول در ليگ برتر واليبال

شهرداري اروميه الگوي تحول در ليگ برتر واليبال

1403/01/19

گروه ورزشي:تيم واليبال شهرداري اروميه که فصل 1402 را با باخت هاي متوالي شروع کرد و در رده ماقبل پاياني بود، با جهشي قابل توجه در رده سوم مشترک به پايان برد تا به الگويي براي تحول در ليگ امسال بدل شود.

گروه ورزشي:تيم واليبال شهرداري اروميه که فصل 1402 را با باخت هاي متوالي شروع کرد و در رده ماقبل پاياني بود، با جهشي قابل توجه در رده سوم مشترک به پايان برد تا به الگويي براي تحول در ليگ امسال بدل شود.
رقابت هاي ليگ برتر واليبال باشگاه هاي کشور که از مهر سال گذشته آغاز شده بود، عملا براي 12 تيم از 14 تيم حاضر تمام شده و فقط 2 تيم شهداب و فولاد سيرجان براي کسب قهرماني در کورس رقابت باقي مانده اند.
در ليگ امسال، تيم هاي مختلف روندهاي روبه رشد و رو به نزول زيادي را تجربه کردند اما يکي از مهمترين و شايد برجسته ترين روندهاي رو به رشد فصل اخير ليگ برتر، مربوط به تيم واليبال شهرداري اروميه است.
تيم شهرداري اروميه که به هواداران پرشور و استفاده از استعدادهاي بومي در کشور شهرت دارد، تا اواسط تابستان سال گذشته حتي امکان حضور در ليگ برتر را نداشت ولي با تلاش هاي صورت گرفته به ويژه همت محمدصادق معتمديان استاندار آذربايجان غربي و البته همراه داورزني رييس وقت فدراسيون واليبال توانست سهميه ليگ برتري خود را حفظ کند و اين فصل هم در رقابت ها باقي بماند.
اما با شروع رقابت ها و باخت هاي متوالي شهرداري اروميه ازجمله سه باخت در سه هفته ابتدايي و پنج باخت از 6 بازي نخست، خيلي ها بر اين باور شدند که اصلا حضور تيم واليبال شهرداري در ليگ برتر امسال مي توانست اتفاق نيفتد.
در هفته هاي مياني نيم فصل اول، مديران مجموعه شهرداري اروميه مجبور به تغيير در کادر فني شدند که همين امر، آغازي براي روند رو به صعود اين تيم واليبال شد تا جايي که در پايان نيم فصل اول، نماينده اروميه با پنج برد از 13 ديدار هرچند بازهم در رده هاي پايين جدول قرار داشت ولي روند مناسب مشهود بود.
اما حکايت نيم فصل دوم براي شهرداري اروميه متفاوت بود؛ اين تيم هرچند نيم فصل را با باخت بسيار نااميدکننده سه بر صفر مقابل گيتي پسند آغاز کرد ولي موتور شاگردان عبدالرضا عليزاده در سيرجان روشن شد و تيم تقريبا شکست ناپذير فولاد سيرجان در خانه به شهرداري اروميه باخت.
در ادامه هفت برد متوالي ديگر نصيب شاگردان عليزاده در نيم فصل دوم شد تا اين تيم ضمن رسيدن به ميانه هاي جدول و حضور در جمع تيم هاي قرارگرفته در پلي آف، تماشاگران را نيز با واليبال و ليگ برتر آشتي دهد.
هرچند برخي باخت هاي آخر فصل، نگراني هايي را از حضور شهرداري اروميه در پلي آف ايجاد کرده بود ولي با برد اين تيم مقابل نيان مشهد، مجوز حضور در جمع هشت تيم صادر شد تا طبيعت رقيب شاگردان عليزاده براي رسيدن به نيمه نهايي باشد.
در حالي که طبق نتايج فصل ( 2 باخت شهرداري اروميه از طبيعت در طول فصل) و همين طور رده 2 تيم در ابتدا فکر مي شد که شهرداري اروميه از قبل باخته مرحله يک چهارم نهايي است اما شاگردان عليزاده توانستند قدرت خود را اثبات کرده و با برد 2 بر يک مقابل تيم اسلامشهري، راهي چهار تيم برتر ليگ امسال شوند.
بازهم خيلي ها يقين داشتند که شهرداري اروميه در مقابل شهداب يزد حرفي براي گفتن ندارد و همين قدر بالارفتن براي اين تيم بس است ولي شاگردان عبدالرضا عليزاده بازهم بازي هاي بسيار خوبي را به نمايش گذاشتند و ضمن گرفتن پنج ست از شهداب در سه ديدار، يک برد سه بر 2 نيز به دست آوردند تا آبرومندانه ليگ را به پايان ببرند و همراه پيکان رده سومي مشترک را به دست آورند.
تيم واليبال شهرداري اروميه در ليگ برتر امسال با احتساب 6 ديدار دور يک چهارم و نيمه نهايي، 17 بازي را به نفع خود به پايان برد و 15 ديدار را به حريفان واگذار کرد.
اين تيم 65 ست را از آن خود کرد و 64 ست را به حريفان باخت؛ ضمن اينکه در اين فصل شهرداري اروميه از 12 ديداري که به ست پنجم کشيد، هشت ديدار را به نفع خود به پايان برد و فقط چهار ديدار را شکست خورد که در نوع خود يک رکورد به شمار مي رود.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا،با اين اوصاف و با توجه به سابقه و ريشه واليبال اروميه و حضور جوانان مستعد پيش بيني مي شود که فصل آينده، فصلي قدرتمند براي واليبال اروميه مي تواند باشد ولي بايد از هم اکنون براي حضور قدرتمند واليبال اين شهر و حتي رسيدن به قهرماني در فصل 1403 برنامه ريزي کرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها