عصر آذربایجان

گزارش خبر

تمرينات ورزش يوگا

تمرينات ورزش يوگا

1395/06/15

ورزش يوگا به تصديق متخصصين ورزشي، کامل ترين و سودمندترين روش ورزش است زيرا اين نوع ورزش ميراث تمدن پنج هزار سال ملت متفکر هند است.

گروه ورزشي:ورزش يوگا به تصديق متخصصين ورزشي، کامل ترين و سودمندترين روش ورزش است زيرا اين نوع ورزش ميراث تمدن پنج هزار سال ملت متفکر هند است.
در اين ورزش بسياري از اعضاء بدن انسان ورزيده مي شود که در هيچ نوع ورزش ديگر شناخته نشده است، مثلاً ورزيدن معده و روده که از اعضاء بسيار مهم بدن انسان است : زيرا معده و روده است که غذا را بايد براي ميليارد ها سلول زنده تهيه کند و بهداشت عمومي بدن را تأمين نمايد، همچنين سر و گردن و چشم و زبان و دهان و انگشت به ويژه سلسله اعصاب با اين روش ورزيده و نيرومند مي شوند.
البته عمده توجه اين ورزش معطوف اعصاب است زيرا اهميت اعصاب براي بهداشت جسمي و فکري و روحي قابل انکار نيست و چون تمرکز اعصاب در ستون فقرات قرار دارد از اين جهت اغلب ورزش هاي يوگا متوجه ستون فقرات است. به همين جهت است که جوکي هيچ وقت گرفتار اختلالات عصبي و روحي نمي شود، مبتلا به جنون نمي گردد، انتحار نمي کند، غم و غصه بر او مسلط نمي شود، بلکه هميشه آرام و اميدوار و خوش و خرم است، تا سن کهولت پير نمي شود، ضعف و سستي و پيري بر او چيره نمي گردد، صورت او چروک بر نمي دارد، بلکه صاف و روشن مي نمايد، موي او سفيد نمي شود بلکه براقي و زيبايي خود را تا پيري حفظ مي کند. ورزش يوگا توام با ورزش عصبي و فکري است، يوگا نه تنها بر عضلات خود مسلط است بلکه اعصاب و فکر را هم کاملاً در زير فرمان دارد و در برابر شدايد روزگار تعادل خود را از دست نمي دهد.
*مهار عصبانيت و خشم با يوگا
بعد از پايان يکي از جلسات يوگا، مربي از او پرسيد : «چه احساسي داشتي؟» او با تبسمي که رنگي از رضايت داشت پاسخ داد : «احساس مي کنم جعبه جواهري را پيدا کرده که در تمام زندگي با من بوده ولي من از داشتن آن بي خبر و بي بهره بودم. يوگاه از من که شخصي عصبي، نگران و هميشه خسته بودم، آدمي آرام و صبور ساخت.» او سپس چنين ادامه داد : «پسر 6 ساله ام به من مي گويد شما ديگر مثل قبل عصباني نمي شوي و سر من داد نمي زني، يوگا باعث تغيير نگاه من به زندگي شده است.»اين تجربه ي مشترک اغلب آنهايي است که با شرکت در کلاس هاي يوگا و انجام تمرينات آن قدرت ايجاد تعادل رفتاري و توازن روحي – رواني را در خود يافته اند. ولي به راستي تأثيرات گسترده و مثبت يوگاه در مقابله با بسياري از اغتششاشات رواني و بيماري هاي جسمي تا چه ميزان است؟
بر اساس دانش يوگا، علل اصلي در بروز عصبانيت عواملي چون شتاب زدگي، بي منطق بودم در فرايند تفکر، منازعات بيهوده، پايين بودن آستانه تحمل و تحرک پذيري بالا است که در مقابله با آنها اتخاذ نگرش هايي چون تسکين روح، نظم، توازن، آرامش و صفا در کنار انجام تمرينات تنفسي و حرکات مدتي مستمر توصيه مي شود.
يوگا روشي است که هدف آن يافتن چشمه الهام علاقه اي است که در درون روح انسان پنهان است. اين عمل ابزار خود و چندگانگي وجود ماست. يوگا با حذف علل رواني نامطلوب تمام مسايل انساني، شکل بالاتري از شد خويشتن و آگاهي عميق تر از خود را بنياد مي گذارد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تمرينات ورزش يوگا

تمرينات ورزش يوگا
خروج

ورزش يوگا به تصديق متخصصين ورزشي، کامل ترين و سودمندترين روش ورزش است زيرا اين نوع ورزش ميراث تمدن پنج هزار سال ملت متفکر هند است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها