عصر آذربایجان

گزارش خبر

اوقات فراغت فرصتي براي پرورش استعدادها

اوقات فراغت فرصتي براي پرورش استعدادها

1397/04/24

گروه گزارش: اوقات فراغت بهترين زمان براي پيدا کردن علاقه هر فرد و سپس پرورش و شکوفا کردن استعدادها و تواناييهاي او با توجه به تمايلش براي انتخاب مسير صحيح زندگي است.

بنابراين پر کردن اوقات فراغت مورد توجه کارشناسان علوم تربيتي و اجتماعي قرار گرفته است که مي‌توان از آن در جهت کسب ارزش‌هاي اجتماعي استفاده بهينه کرد و در غير اين صورت، مي‌تواند ضايعات جبران‌ناپذيري را به قشر نوجوان جامعه وارد سازد.
اوقات فراغت به معناي زمان استراحت، آسايش، آرامش و زمان آزاد مي‌باشد که هر فردي به ميل خود از آن استفاده مي‌کند. استفاده بهينه از ايام فراغت نقش بسزايي در بهداشت رواني افراد جامعه خواهد داشت.
امروزه قشرنوجوان و جوان جامعه که بيشتر تحت تأثير تهاجم فرهنگي دشمن قرار دارد بايد مورد توجه قرار گيرد تا از رواج تفريحات انحرافي در اين قشر بتوان پيشگيري کرد؛ بنابراين ايجاد زمينه مناسب براي محيطي نشاط‌ آور و تفريحات لذت‌بخش متناسب با الگوهاي فرهنگي جامعه ايجاب مي کند که به مسئله اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بيش از پيش توجه شود. در تابستان به لحاظ اينکه قشر عظيمي از نوجوانان و جوانان فعاليت خاصي انجام نمي‌دهند، پر کردن بهينه اوقات فراغت آنان نقش بسيار مهمي در زندگي آنها ايفا مي‌کند بطوري که تحقيقات به عمل آمده نشان مي‌دهد غني سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان حتي دانشجويان در اين فصل باعث مي‌گردد تا تعداد کثيري از آنان به سوي انواع انحرافات اجتماعي گرايش پيدا نکنند.
گذران بهينه اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان نه تنها از انحرافات اجتماعي آنان پيش‌گيري مي‌کنند، بلکه باعث آزاد شدن انرژي نوجوانان و جوانان دانش‌آموز شده و منجر به خودشکوفايي و آشکار شدن استعدادهاي آنان مي‌شود که اين امر نقش مهمي در تکوين شخصيت فردي، اجتماعي و آينده اين نسل ايفا مي‌کند و آنان را در نزديک شدن به علايق، تمايلات و آرزوهاي خود کمک مي‌نمايد و به همين علت، برخي از صاحب‌نظران روان‌شناسي و علوم تربيتي گذران بهينه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را بيانگر درجه سلامت آنان مي‌دانند.
معاون پرورشي و تربيت بدني اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم در ارتباط با اين موضوع و به مناسبت آغاز کلاس هاي تابستاني اوقات و فراغت اين شهرستان به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به برنامه ريزي هايي که از قبل انجام شده پيش بيني مي شود 3500 دانش آموز در 45 پايگاه تابستاني در کلاس هاي تابستاني اوقات و فراغت شهرستان شرکت کنند. عبادالله عبادي محل کلاس هاي تابستاني اوقات فراغت در شهرستان طارم را متنوع عنوان کرد و افزود: اين کلاس ها در سه کانون فرهنگي - تربيتي، شش سالن ورزشي، يک دارلقرآن و باقيمانده آن در طرح هجرت مدارس برگزار مي شود.
وي هدف از برگزاري کلاس هاي تابستاني اوقات و فراغت را افزايش همکاري و تعامل، تقويت اعتماد به نفس، حس مسئوليت پذيري، کشف استعدادها، پرورش خلاقيت ها، ايجاد نشاط و شادماني در بين نوجوانان و جوانان دانش آموز برشمرد.
اين مسئول خاطرنشان کرد: کلاس هاي اوقات فراغت شهرستان طارم با موضوعات مختلفي از قبيل قرآن، احکام، آموزشي، فرهنگي، ورزشي و بويژه علمي در زمينه پرورش خلاقيتهاي نوين از قبيل رباتيک، سازه هاي ماکاروني، چالش جاذبه و دومينو برگزار خواهد شد و اين کلاس ها تا 15 شهريور ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا، در شهرستان طارم حدود هشت هزار دانش آموز در 152 مدرسه مشغول به تحصيل هستند که 829 نفر فرهنگي در قالب ستاد و صف وظيفه آموزش اين دانش آموزان را بر عهده دارند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعيت (حدود 5 درصد جمعيت استان زنجان) در 90 کيلومتري شمال شرقي زنجان واقع شده است و با استانهاي قزوين، اردبيل و گيلان همسايه است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

اوقات فراغت فرصتي براي پرورش استعدادها

اوقات فراغت فرصتي براي پرورش استعدادها
خروج

گروه گزارش: اوقات فراغت بهترين زمان براي پيدا کردن علاقه هر فرد و سپس پرورش و شکوفا کردن استعدادها و تواناييهاي او با توجه به تمايلش براي انتخاب مسير صحيح زندگي است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها