عصر آذربایجان

گزارش خبر

اجتماع عظيم عاشورا پيام عاشورايي بودن ملت را به جهان صادر کرد

اجتماع عظيم عاشورا پيام عاشورايي بودن ملت را به جهان صادر کرد

1397/07/01

گروه خبر: امام جمعه اردبيل با اشاره به اجتماع عظيم عاشورا و تاسوعاي حسيني در اردبيل گفت: اين اجتماع عظيم ثابت کرد که اگر دشمن فشار خود را افزايش دهند ملت و جوانان عاشورايي بودن خود را اثبات مي کنند.

آيت الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته اردبيل با اشاره به اجتماع عظيم عاشورا و تاسوعا در اردبيل، اظهار‌کرد: اين اجتماع عظيم 2 پيام داشت که اولا اگر دشمن فشار خود را بر ما افزايش دهد، عاشورايي بودن خود را اثبات مي‌کنيم و دوم اينکه جوانان ما هويت خود را در مدرسه حسيني يافته‌اند. وي افزود: پيامبر ما فرمود "انا و علي ابوا هذه الامه" اين جمله شناسنامه ماست، ما جان مي‌دهيم ولي اين شناسنامه را از دست نمي‌دهيم. هويت ما لبيک يا حسين، رخت سياه، سربند مشکي، بوي زنجير عزاي حسين، آب طشت حسين، اشک در عزاي فرزند فاطمه، بيرق عزاداري، معجر زينب، قنداقه اصغر و علم ابوالفضل است.
عاملي تصريح‌کرد: امسال هزاران جوان در زير باران با پاي برهنه در 40 مسجد شمع روشن کردند و سال‌هاي گذشته زير برف زمستان اين کار را انجام دادند. اين جوانان را نمي‌توان از حسين جدا کرد. امام حسين شمع‌ها را خاموش کرد که برويد ولي جوانان ما شمع را روشن مي‌کنند که يا حسين نمي‌رويم و دامن تو را رها نمي‌کنيم.
امام جمعه اردبيل همچنين از تمامي آذري‌هاي جهان به خاطر اجتماعات عظيم تاسوعا و عاشورا مخصوصا از اهالي گنجه و باکو تشکر کرد و گفت: عاشوراي امسال روز تاريخي براي آذربايجان بود. وي همچنين از اهل سنت استان و غرب گيلان به خاطر عزاداري‌ها و احسان بسيار شايسته در عزاي فرزند پيامبر تشکر کرد و گفت: اين عزيزان با اين عزاداري‌ها به سيره رسول خدا لبيک گفته‌اند.  وي همچنين از پاکبانان محرم که شهر را در ايام عزا تر و تميز و پاکيزه نگه داشتند و تحسين مهمان خارجي را برانگيختند تشکر کرد و گفت: در سال گذشته در خيابان آکسفورد استريت که منطقه‌اي تجاري در انگلستان است در راهپيمايي عاشورا در عرض يک ساعت 50 هزار نفر از اين خيابان عبور کردند. شهرداري ويستمنستر مي‌گويد ما حتي يک کارگر شهرداري را براي تنظيف به کار نگرفتيم با اينکه 50 هزار بسته غذايي و بيش از 100 هزار بطري آب و آب ميوه بين عزاداران توزيع شد.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان از هيأت امناء مساجدي که در شب عاشورا به عشق امام حسين(ع) و به ياد قرائت قرآن امام حسين(ع) در مساجد خود مجلس قرائت برپا کردند تشکر کرد.
وي همچنين از تمام کساني که با مراجعه به سازمان انتقال خون با اهداء خون خود زندگي جمعي از هموطنان را تضمين کردند تشکر نمود و گفت: اين عزيزان بهترين معامله را با امام حسين(ع) انجام داده اند.
امام جمعه اردبيل همچنين از صدا و سيما و نيروي انتظامي و مجموعه شهرداري و تمام نيروهاي امنيتي که در اجراء اجتماعات بزرگ و انعکاس کشوري آن تلاش کردند، تشکر نمود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گروه‌هاي تکفيري توسط آمريکا و با کمک آل سعود فرماندهي مي‌شوند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: کشورهاي اسلامي همگي با يک دشمن مشترک به نام گروه‌هاي تکفيري و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي صحنه گرداني آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌اي‌شان برعهده دارند.

خط مقاومت در منطقه شکست‌ناپذير است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل گفت: برخلاف نظر آمريکايي‌ها و برخي کشورها در باب حضور ايران در جنوب عراق بايد به صراحت گفت که اين حضور همراه با معنويت و اقبال خود عراقي‌هاست و به هيچ وجه با اسلحه و زور نيست.

آمريکايي‌ها نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: رأي به ترامپ افتضاح براي آمريکايي‌ها بود چرا که آنها ديگر نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند.

دولت و مجلس به نقض برجام از سوي آمريکا واکنش نشان دهند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: از دولت انتظار مي‌رود در برخورد با صاحبان حقوق‌هاي نجومي خارج از نوبت و در اسرع وقت پرونده‌هايي را تشکيل و آن را تحويل مراجع قضايي دهند.

نمايندگان مجلس و دولت براي نرخ گاز در مناطق سردسير تصميم‌گيري کنند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل از نمايندگان مجلس و دولت خواست به خاطر شدت برودت هوا در مناطق سردسير و مصرف بيشتر گاز، براي برخورداري از تخفيف ويژه در نرخ گاز تصميم‌گيري نمايند.

9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: 9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي در کشور بود.

اتصال راه‌آهن آذربايجان به استان موجب توسعه در منطقه مي‌شود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل از دستور اخير دولت مبني بر ممنوعيت تخريب خانه‌هاي خريداري شده حريم شيخ صفي به شدت انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزاراني که چنين تصميماتي را به دولت القاء مي‌کنند، دولت محترم احتياج به هيچ دشمن ديگري ندارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهيونيسم بود.

ترامپ دستورات خطرناکي براي اقتصاد و حقوق بشر صادر مي‌کند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده‌هاي انتخاباتي خود است و دستوراتي که براي اقتصاد و امنيت جهاني و حقوق بشر خطرناک است، صادر مي‌کند.

حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است.

ترامپ نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.

کوچکترين امکان تقلب و تخلف در انتخابات کشور وجود ندارد

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: هر کس در صحت انتخابات جمهوري اسلامي ترديد ايجاد کند ظلم وحشتناک به مردم، نظام اسلامي و به کشور کرده و اين امر، تحميل بدترين هزينه به ملت و جايگاه بين‌المللي کشور است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها