عصر آذربایجان

گزارش خبر

حفظ حقوق عشاير در واگذاري کشت و صنعت بايد مدنظر باشد

حفظ حقوق عشاير در واگذاري کشت و صنعت بايد مدنظر باشد

1397/10/09

گروه خبر: امام جمعه اردبيل با تاکيد بر لزوم حفظ و احياي حقوق عشاير در واگذاري کشت و صنعت مغان، گفت: از دولت و مسؤولان استاني مي‌خواهيم در واگذاري کشت و صنعت با جامعيت کامل و رضايت عشايرتصميم بگيرند.

آيت الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته اردبيل با اشاره به واگذاري کشت و صنعت مغان به بخش خصوصي اظهار داشت:در خصوص کشت و صنعت مغان از دولت محترم مي‌خواهيم با جامعيت کامل و با رضايت عشاير تصميم بگيرد. محور کار بايد اين باشد که حقوق عشاير حفظ و احياء شود.
وي افزود: هرکس و هر طائفه از عشائر که بر زميني سند دارد چه جديد چه قديم حق او را نمي‌شود به کس ديگري واگذار کرد. حقوق تمام معارضين بايد به طور کامل پرداخت شود. يک نفر از عشائر نبايد در اين ماجرا ناراضي باشد. رضايت آنها بدواً و دواماً فصل الخطاب خواهد بود.
امام جمعه اردبيل، تاکيد کرد: در اراضي پاياب سد خداآفرين نيز اولويت اول عشائر هستند و با وجود آنها نبايد به کس ديگري زمين داده شود.
نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به 9 دي روز بصيرت و ميثاق با ولايت گفت: سال 88 اتفاقاتي افتاد که استکبار جهاني با تمام توان وارد معرکه شد و دندانش را تيز کرد اما ملت برزگ و بصير ما در 9 دي دندان طمع دشمن را از بُن کشيدند. وي ادامه داد: دشمن هميشه به انتخابات به عنوان يک ظرفيت براي بهم ريختن انسجام داخلي نگاه مي کند. اگر انتخابات مطابق ميل آنها نشود فورا با شعارها و حرف‌هاي جذاب مثل «راي من کو» يک عده را به صحنه مي آورند و تلاش مي کنند تا امري را که با قانون به دست آمده با خشونت سرنگون و دگرگون کنند.
نماينده ولي فقيه در استان اردبيل، تصريح کرد: ما هميشه بايد ياد بگيريم که در زندگي ما مخصوصا در انتخابات قانون فصل الخطاب باشد. اگر ذره‌اي از قانون فاصله بگيريم وقوع فاجعه قطعي است. دموکراسي و قانون ملازم هم هستند و دموکراسي هيچ وقت از قانون مداري جدا نمي شود. اگر اين دو از هم جدا شوند صد در صد از ديکتاتوري سردر مي آوريم بدترين ديکتاتوري دور زدن قانون است با بي‌قانوني نمي‌توان از دموکراسي و حق مردم و حقوق بشر صحبت کرد.
عاملي اظهار داشت: در 9 دي مردم فهيم ما از هر دو جناح فورا متوجه حضور دشمن شدند و لذا در 9 دي هر دو طرف انتخابات آمدند به همين جهت اين روز بزرگ متعلق به سليقه سياسي خاص نيست. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، بيان داشت: 9 دي روز ملت ايران و روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي بود. 9 دي را بايد يک رفراندوم عظيم ملي در دفاع از قانون و نظام و رهبري دانست. 9 دي حمايت از يک شخص يا يک گروه نبود بلکه حمايت از اصل نظام و ارزش ها بود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گروه‌هاي تکفيري توسط آمريکا و با کمک آل سعود فرماندهي مي‌شوند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: کشورهاي اسلامي همگي با يک دشمن مشترک به نام گروه‌هاي تکفيري و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي صحنه گرداني آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌اي‌شان برعهده دارند.

خط مقاومت در منطقه شکست‌ناپذير است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل گفت: برخلاف نظر آمريکايي‌ها و برخي کشورها در باب حضور ايران در جنوب عراق بايد به صراحت گفت که اين حضور همراه با معنويت و اقبال خود عراقي‌هاست و به هيچ وجه با اسلحه و زور نيست.

آمريکايي‌ها نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: رأي به ترامپ افتضاح براي آمريکايي‌ها بود چرا که آنها ديگر نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند.

دولت و مجلس به نقض برجام از سوي آمريکا واکنش نشان دهند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: از دولت انتظار مي‌رود در برخورد با صاحبان حقوق‌هاي نجومي خارج از نوبت و در اسرع وقت پرونده‌هايي را تشکيل و آن را تحويل مراجع قضايي دهند.

نمايندگان مجلس و دولت براي نرخ گاز در مناطق سردسير تصميم‌گيري کنند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل از نمايندگان مجلس و دولت خواست به خاطر شدت برودت هوا در مناطق سردسير و مصرف بيشتر گاز، براي برخورداري از تخفيف ويژه در نرخ گاز تصميم‌گيري نمايند.

9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: 9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي در کشور بود.

اتصال راه‌آهن آذربايجان به استان موجب توسعه در منطقه مي‌شود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل از دستور اخير دولت مبني بر ممنوعيت تخريب خانه‌هاي خريداري شده حريم شيخ صفي به شدت انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزاراني که چنين تصميماتي را به دولت القاء مي‌کنند، دولت محترم احتياج به هيچ دشمن ديگري ندارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهيونيسم بود.

ترامپ دستورات خطرناکي براي اقتصاد و حقوق بشر صادر مي‌کند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده‌هاي انتخاباتي خود است و دستوراتي که براي اقتصاد و امنيت جهاني و حقوق بشر خطرناک است، صادر مي‌کند.

حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است.

ترامپ نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.

کوچکترين امکان تقلب و تخلف در انتخابات کشور وجود ندارد

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: هر کس در صحت انتخابات جمهوري اسلامي ترديد ايجاد کند ظلم وحشتناک به مردم، نظام اسلامي و به کشور کرده و اين امر، تحميل بدترين هزينه به ملت و جايگاه بين‌المللي کشور است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها