عصر آذربایجان

گزارش خبر

دولت در واگذاري کشت و صنعت به حقوق عشاير توجه کند

دولت در واگذاري کشت و صنعت به حقوق عشاير توجه کند

1397/10/23

گروه خبر: امام جمعه اردبيل با اشاره به لزوم توجه دولت به حقوق عشاير در واگذاري کشت و صنعت گفت: من از دستگاه قضايي مي‌خواهم حتما اسناد مالکيت عشاير را ملاحظه نمايد.

آيت الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته اردبيل، اظهار کرد: از هيأت دولت معظم تشکر مي‌کنم که در اسرع وقت سد بزرگ عمارت را دوباره به استان اردبيل برگرداند. همچنين از معاون پارلماني رئيس جمهور، به طور ويژه و از استاندار محترم، مخصوصاً تشکر دارم. وي افزود: ما در اين مشکل با دولت مجادله مي‌کرديم نه با استاندار، استاندار اردبيل به وظيفه خود عمل کرده نامه نوشته و خواستار اصلاح شده بود. ما از استاندار هم حمايت مي‌کنيم و هم از ايشان راضي هستيم؛ استاندار اردبيل به‌خاطر اقدامات شايسته حق بزرگي بر ذمه استان دارد. امام جمعه اردبيل ادامه داد: از تمام اقشار، اشخاص و احزاب که از اين حرکت حمايت کردند تشکر مي‌کنم. در اين ميان، حمايت ويژه‌اي از جانب اهالي تبريز صورت پذيرفت که اين امر، جز آقايي، نام ديگري ندارد. تبريز آقاست و آقا خواهد ماند. تبريز برادر بزرگ ماست و همواره برادر بزرگ ما خواهد ماند؛ تبريز افتخار تمام آذري‌هاي جهان است و هميشه افتخار آذري‌ها مي‌ماند. 
وي تصريح کرد: در اينجا فرصت را غنيمت شمرده و ارتحال عالم رباني، عالم عامل و بزرگ معلم اخلاق تبريز حضرت حجت الاسلام شيخ علي داديزاده که دو هفته پيش در نماز جمعه اردبيل حضور داشتند و ارتحال پدر دو شهيد، حاج عباس فرجي را که امروز در تبريز تشييع مي‌شوند به اهالي مکرم تبريز و خانواده آنها تسليت عرض مي‌کنم. وي در ادامه سخنان خود در خصوص واگذاري سد عمارت گفت: توجيهات مسؤولان در اين خصوص افتضاح بود. گاهي مي‌گفتند اشتباه تايپي و تحريري است، گاهي مي‌گفتند نقشه‌ريز بود، گاهي مي‌گفتند خطا از چراغ بود! کسي که در وزارت خانه‌اي مثل وزارت کشور و در موضوع حساس مرزهاي جغرافيايي که آبستن شديدترين حوادث است، اشتباه مي‌کند، بهتر است برود در جايي اشتباه کند که اشتباه‌بردار است. 
وي افزود: سؤال ما اين است که چرا اين اشتباه درست در نقطه سدّ اتفاق مي‌افتد و چرا اين اشتباه به نفع آن طرف بود نه اين طرف؟ و اگر ما، استاندار و نمايندگان تذکر نمي‌داديم، آيا خطا و اشتباه سر جاي خود مي‌ماند؟!به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: تشکر مي‌کنم از اينکه مسئولين واگذاري پنج هزار هکتار از 27 هزار هکتار واگذار شده کشت و صنعت، به عشاير محترم را شروع مي‌کنند. اين واگذاري بايد بدون تاخير صورت بگيرد. مسئوولين از اين سنخ واگذاري هيچ واهمه‌اي نداشته باشند و سخت‌گيري هم نکنند چون هرچه مي‌دهيد، به صاحبان اصلي مي‌دهيد. 

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گروه‌هاي تکفيري توسط آمريکا و با کمک آل سعود فرماندهي مي‌شوند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: کشورهاي اسلامي همگي با يک دشمن مشترک به نام گروه‌هاي تکفيري و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي صحنه گرداني آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌اي‌شان برعهده دارند.

خط مقاومت در منطقه شکست‌ناپذير است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل گفت: برخلاف نظر آمريکايي‌ها و برخي کشورها در باب حضور ايران در جنوب عراق بايد به صراحت گفت که اين حضور همراه با معنويت و اقبال خود عراقي‌هاست و به هيچ وجه با اسلحه و زور نيست.

آمريکايي‌ها نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: رأي به ترامپ افتضاح براي آمريکايي‌ها بود چرا که آنها ديگر نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند.

دولت و مجلس به نقض برجام از سوي آمريکا واکنش نشان دهند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: از دولت انتظار مي‌رود در برخورد با صاحبان حقوق‌هاي نجومي خارج از نوبت و در اسرع وقت پرونده‌هايي را تشکيل و آن را تحويل مراجع قضايي دهند.

نمايندگان مجلس و دولت براي نرخ گاز در مناطق سردسير تصميم‌گيري کنند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل از نمايندگان مجلس و دولت خواست به خاطر شدت برودت هوا در مناطق سردسير و مصرف بيشتر گاز، براي برخورداري از تخفيف ويژه در نرخ گاز تصميم‌گيري نمايند.

9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: 9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي در کشور بود.

اتصال راه‌آهن آذربايجان به استان موجب توسعه در منطقه مي‌شود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل از دستور اخير دولت مبني بر ممنوعيت تخريب خانه‌هاي خريداري شده حريم شيخ صفي به شدت انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزاراني که چنين تصميماتي را به دولت القاء مي‌کنند، دولت محترم احتياج به هيچ دشمن ديگري ندارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهيونيسم بود.

ترامپ دستورات خطرناکي براي اقتصاد و حقوق بشر صادر مي‌کند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده‌هاي انتخاباتي خود است و دستوراتي که براي اقتصاد و امنيت جهاني و حقوق بشر خطرناک است، صادر مي‌کند.

حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است.

ترامپ نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.

کوچکترين امکان تقلب و تخلف در انتخابات کشور وجود ندارد

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: هر کس در صحت انتخابات جمهوري اسلامي ترديد ايجاد کند ظلم وحشتناک به مردم، نظام اسلامي و به کشور کرده و اين امر، تحميل بدترين هزينه به ملت و جايگاه بين‌المللي کشور است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها