عصر آذربایجان

گزارش خبر

تقليل روياي قهرماني تراکتور به کسب سهميه

 

1398/02/23

گروه گزارش: تراکتورسازي در دو هفته پاياني ليگ برتر براي کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا مي‌جنگد که در اين راه کارش به اما و اگرها وابسته است.

 چرخ‌هاي تراکتورِ جرج ليکنز در بدترين زمان ممکن پنچر شد. تراکتورسازان که تا چند هفته قبل اصلي‌ترين مدعي قهرماني بودند، در بازي‌هايي وا داده و امتياز از دست دادند که بدبين‌ترين هوادار اين تيم هم فکرش را نمي‌کرد. البته از طرفي اين اتفاقات قابل پيش‌بيني بود. سندرم ناکامي در برابر تيم‌هاي ته جدولي همچنان گريبان‌گير سرخ‌پوشان است و آنها از همان دوره بازگشت مجدد خود به ليگ برتر همواره در مواجهه با تيم‌هاي قعرنشين و مدعي سقوط روياهاي خود را بر باد داده‌اند.
تراکتور در نيم‌فصل دوم با هدايت مرد بلژيکي متحول شده و اسب خود را براي قهرماني زين و مقتدرانه مي‌تاخت. سرخ‌پوشان در اين راه توانسته بودند رقباي خود را يکي پس از ديگري از سر راه بردارند. استقلال، سپاهان و پديده در يادگار زانو زده بودند و تا بازي با سپيدرود همه چيز به کام آنها بود. در اين مقطع کارشناسان فوتبال کشورمان نيز بيشترين بخت را براي قهرماني به تيم ليکنز مي‌دادند. اما بازي با سپيدرود تمامي اين اميد را به يأس تبديل کرد. جايي که تراکتور پس از 5 پيروزي متوالي با اشتباهات فردي دروازه‌بان خود شکست خورده و از جاده قهرماني خارج شد.
با اين بازي تراکتوري‌ها که روياي قهرماني را در سر مي‌پروراندند، رسماً وارد حواشي شدند. از همان لحظه‌اي که سوت پايان مسابقه به صدا درآمد پاي مسائل تباني و شرط‌بندي به ميان آمد، در ادامه نيز مشخص شد که همه شايعاتي که در مورد سنگربان اين تيم مطرح شده بود واقعي بوده و تراکتور دقيقاً از نقطه‌اي خنجر خورد که امن‌ترين نقطه اين تيم در هفته‌هاي گذشته بود. هر چه بود دود آتش اين اتفاقات به چشم تراکتور رفت و امتيازاتي که به راحتي آب خوردن از چنگال اين تيم سُر خورد. حواشي اين تيم در جريان شکست خانگي مقابل پيکان به اوج خود رسيد. سکوهاي يادگار ياد و خاطره بازي با نفت را تداعي کردند و حتي کار به جنجال و درگيري هواداران با بازيکنان نيز کشيده شد. اتفاقات تلخ اين ديدار دو روز بعد در جلسه تمريني تراکتور ختم به خير شد. تي‌تي‌ها در فضايي عاشقانه و با اهداي دسته گل به کاپيتانان تيم خود ضمن عذرخواهي از آنها، حمايت‌شان از تيم را در ادامه بازي‌ها اعلام کردند. 
با اين حال، تراکتور در بازي با ذوب‌‌آهن هم نتوانست به خود بيايد و با وجود اينکه آرامش به اردوي اين تيم بازگشته بود ولي براي سومين بار پياپي 3 امتياز را به رقيب واگذار کرد. تا اينکه ديدار حساس و حيثيتي مقابل پرسپوليس از راه رسيد. در آستانه اين بازي خبر بازداشت محسن فروزان مثل بمب ترکيد و اين احتمال که امکان دارد نتيجه بازي با سپيدرود تغيير کند و يا اين بازي تجديد شود از سوي کارشناسان حقوقي فوتبال کشورمان مطرح و اميدها براي پرشورها زنده شد.
هواداران پرشور تراکتور به اين اميد که تيم‌شان همچنان شانس قهرماني دارد و البته با رنگ و لعابي از انتقام‌جويي، يادگار را جهنم کردند. در اتفاقي تکراري، سرخ‌پوشان فوتبال آذربايجان همچون بازي رفت بدون مهاجم ايرلندي خود برابر صدرنشين ليگ و رقيب همرنگ تهراني صف‌آرايي کردند و نهايتاً طي جدالي دشوار که بر حريف خود نيز مسلط بودند، به تساوي يک بر يک قناعت کردند تا با حداقل امتياز زمين را ترک کنند. با اين تساوي، تراکتوري‌ها از کابوس باخت‌هاي پياپي رهايي يافتند اما اين خبر خوب به ضررشان تمام شد چراکه آنها جايگاه چهارمي را هم به پديده واگذار کردند و سير نزولي اين تيم از رده دوم به پنجمي ادامه يافت. حالا دو هفته تا پايان ليگ برتر فوتبال باقي مانده است و آرزوي تراکتوري‌ها از قهرماني به کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا تقليل پيدا کرده است. البته افسار اين مهم به نوعي در دست تيم ليکنز است و آنها در صورتي که هر دو بازي باقي مانده خود را با برد به اتمام برسانند، مطمئناً از جايگاه کنوني خود بالاتر خواهند نشست و اين شانس را خواهند داشت که آسيا را دوباره تراکتوري کنند! البته همه اين‌ها به اما و اگرها وابسته است. بررسي شرايط جدول و بازي‌هاي باقي مانده حاکي است، تراکتوري‌ها در خوش‌بينانه‌ترين حالت نائب‌قهرمان ليگ خواهند شد که در اين صورت شانس حضور مستقيم در ليگ قهرمانان آسيا را خواهند داشت با اين شرط که هر دو جام قهرماني ليگ و حذفي به يکي از دو تيم پرسپوليس و سپاهان برسد و در غير اين صورت حضور در پلي‌آف عايد اين تيم خواهد شد. 
در احتمال‌هاي ديگر اگر تراکتور با مقام سومي به کار خود پايان دهد، همان حضور در پلي‌آف يا سهميه غيرمستقيم در دسترس خواهد بود اما چهارمي فقط در يک صورت مي‌تواند منجر به آسيايي شدن تيم محبوب پرشورها شود که شرط قهرماني يک تيم در هر دو جام ليگ و حذفي فوتبال کشور و حفظ 4 سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا باهم محقق شود.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آناج، بايد منتظر ماند و ديد که ليگ هجدهم چه سرانجامي براي تيم کهکشاني و پرستاره تراکتورسازي خواهد داشت و آيا روياي بازگشت به آسيا براي اين تيم محقق مي‌شود و يا مثل قهرماني رنگ خواهد باخت؟ شاگردان جرج ليکنز که درحال حاضر با 50 امتياز در جايگاه پنجم جدول قرار دارند، در اين دو هفته ابتدا در تبريز به استقبال پارس جنوبي جم مي‌روند و سپس در گام آخر ميهمان فولاد خوزستان و شاگردان افشين قطبي خواهند بود. تراکتور در دور رفت پارس جنوبي را در خانه خود شکست داده و در تبريز به فولاد باخته بود و با اين سابقه از جدال با اين تيم‌ها در اين دو ميدان حاضر خواهد شد.

منبع :  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تقليل روياي قهرماني تراکتور به کسب سهميه

 
خروج

گروه گزارش: تراکتورسازي در دو هفته پاياني ليگ برتر براي کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا مي‌جنگد که در اين راه کارش به اما و اگرها وابسته است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها