عصر آذربایجان

گزارش خبر

اروپايي ها مجددا به دنبال خريد وقت براي آمريکا هستند

1398/04/16

سرويس سياسي: محمدجواد جمالي نوبندگاني به ادعاي اروپايي ها مبني بر عملياتي شدن اينستکس اشاره کرد و گفت: برخي مواقع ابراز ذوق زدگي يا ابراز خوش بيني زياد دشمن را به اشتباه مي اندازد، بايد واقع بين بود و هر چيز را در حد خودش ديد؛ به نظر من اينستکس نمي تواند تعهد کامل اروپا را در برجام ضمانت کند، اما شايد بتواند يک شروع مناسب باشد.

محمدجواد جمالي نوبندگاني عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به وعده اروپايي ها در عملياتي کردن اينستکس اظهار داشت: ما معتقديم که اروپايي ها تا کنون حداقل در دو موقعيت خلف وعده کرده اند؛ يکي در اجراي تعهدات برجام بود که به عنوان يکي از اجزاي اين معاهده متاسفانه از خلف وعده آمريکايي ها و خروج شان از برجام، صرفاً فقط به اظهار تاسف بسنده کردند و به ايران گفتند تا در برجام بماند و به نوعي گفتار درماني کردند ولي خودشان هيچ اقدامي نکردند.
وي تصريح کرد: بعد از خروج آمريکا از برجام سطح معاملات تجاري تمام کشورهاي اتحاديه اروپا به شدت کاهش پيدا کرده است، طوري که امروز مجموع تجارت اروپا با ايران به اندازه کشور عراق هم نيست.
نماينده مردم فسا در مجلس با اشاره به بدعهدي هاي اروپا خاطرنشان کرد: بعد از خروج ترامپ از برجام، اروپا به ايران وعده داد منافع ايران را از برجام تضمين مي کند، از آن طرف موضوع اس پي وي يا همان کانال مالي را مطرح کردند و چند ماهي ايران را با آن سرگرم کردند و بعد گفتند پشتيباني لازم وجود ندارد.
اروپايي ها همگام با آمريکا  منتظر براندازي جمهوري اسلامي ايران هستند
جمالي نوبندگاني ادامه داد: متاسفانه 6 ماه از وعده اي اروپايي ها که قول چند هفته اي داده بودند، گذشت و در عمل هيچ اقدامي نکردند و در برابر احقاق حقوق ملت ايران فرارهاي رو به جلو داشتند و همواره موضوعات موشکي و منطقه اي را مطرح مي کردند؛ بعد ها هم بحث اينستکس را مطرح کردند تا ايران زمان را از دست بدهد.
وي با اشاره به اظهارات بولتون مبني بر اين که جمهوري اسلامي ايران 40 سالگي خود را نخواهد ديد گفت: متاسفانه اروپايي ها همگام و همراه با آمريکا منتظر براندازي جمهوري اسلامي ايران هستند.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: اروپايي ها بعد از آن موضع گيري هايي نا مناسبي داشتند و اظهارات نا عادلانه اي را از مقامات فرانسه، انگيس و آلمان شاهد بوديم که تقريباً همان صحبت هاي رئيس جمهوري آمريکا را تکرار مي کردند اما به يک شکل ديگر.
الان که ايران به صورت عملي پاي کار آمده است اروپا متوجه شده است که گام اول ايران دوماه ديگر تمام شود و ما مي رسيم به برداشتن سقف غني سازي يعني اينکه ايران مجدد غني سازي 20 درصد را از سر خواهد گرفت.
جمالي نوبندگاني بيان داشت: ضرب العجل و اولتيماتوم 60 روزه ايران اروپايي ها را به تکاپو وا داشته است وگر نه اگر ايران، اروپا را به اقدام عملي تهديد نمي کرد اروپا هيچ قدمي بر نمي داشت.
وي با بيان اين که اروپايي ها مجددا به دنبال خريد وقت براي آمريکا هستند گفت: نگراني ايران از اقدام جديد اروپا اين است که آن ها دوباره بخواهند براي آمريکا زمان بخرند و با مختصر تنفسي به سيستم اقتصادي ايران، همان حالت خفگي را براي ايران نگه دارند که اين مسئله نگران کننده است.
اينستکس نمي تواند تعهد کامل اروپا را در برجام برآورده کند
نماينده مردم فسا در مجلس اشاره کرد: همان طور که مقامات جمهوري اسلامي اعلام کردند اقدام اروپايي ها بايد عملياتي، با سرعت و توام با شفافيت باشد؛ اين دفعه ايران بيش تر مواظبت خواهد کرد که طرف اروپايي نتواند از اين موضوع مجدد سوء استفاده کند.
جمالي نوبندگاني در پاسخ به اين سوال که "چرا برخي از رسانه ها از وعده عملياتي شدن اينستکس ذوق زده شده اند؟" گفت: ما نبايد بيش از حد پالس مثبت به دشمنان بدهيم و از طرفي هم نبايد بيش از حد بدبين و ذوق زده بود؛ در عالم سياست بايد واقع بين بود و بايد ديد که اروپايي ها چه مي کنند لذا  ذوق زدگي برخي از ادعاي اروپا در مورد اجراي اينستکس معنا ندارد.
وي ادامه داد: برخي مواقع ابراز ذوق زدگي يا ابراز خوش بيني زياد دشمن را به اشتباه مي اندازد، بايد واقع بين بود و هر چيز را در حد خودش ديد؛ به نظر من اينستکس نمي تواند تعهد کامل اروپا را در برجام ضمانت کند، اما شايد بتواند يک شروع مناسب باشد.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل زا راه دانا، جمالي نوبندگاني در پايان گفت: عملياتي شدن اينستکس را در حد تعهدات برجامي اروپايي ها نمي دانيم و فقط مي توان آن را به عنوان يک شروع مناسب برشمرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها