عصر آذربایجان

گزارش خبر

خبرنگاران چگونه از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند

1398/12/27

با توجه به رسالت کاری خبرنگاران، گزارشگران، عکاسان خبری و تصویر برداران برای مطلع کردن مردم از آخرین اخبار به ویژه اخبار کرونا و مراجعات مکرر آن‌ها به مناطق گوناگون و تماس با افراد مختلف جهت تهیه خبر و گزارش، سلامت این قشر نیز در خطر بوده و لازم است تا اهالی رسانه هم مانند دیگر افراد ارایه دهنده خدمت، حساسیت بیشتری در پیشگیری از کرونا به خرج دهند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي تبريز با ارائه نکاتي براي حفظ و مراقبت از سلامت خبرنگاران، خطاب به مديران رسانه ها اظهار کرد: وسايل استراحت افرادي که در کشيک مشغول به کار هستند مانند ملحفه و ليوان و ساير وسايل بايد مجزا بوده و نيروهاي خدماتي به هنگام نظافت بايد از لباس حفاظتي، ماسک و دستکش استفاده کنند.

عباسعلي درستي با تاکيد بر اينکه براي تماس با دکمه‌هاي آسانسور از دستمال کاغذي استفاده شود، گفت: در نمازخانه‌ها استفاده از مهر و سجاده شخصي ضرورت کامل داشته و ترجيحا از ميکروفون آويز استفاده و همه ميکروفون‌ها و رکوردرها پس از هر بار مصاحبه با الکل 60 درصد ضدعفوني شود.
 
وي با اشاره به بهداشت شغلي تيم رسانه‌اي، متذکر شد: از اعزام خبرنگار جهت تهيه گزارش و خبر به شهرهاي ديگر به خصوص شهرهاي که کوويد 19 در آن‌ها محرز شده است، خودداري کرده و از خبرنگاران همان شهر استفاده کنيد.
درستي تأکيد کرد: از اعزام غيرضروري خبرنگاران به سطح شهر و تجمعات خودداري کرده و در صورت بازگشت تيم‌هاي خبرنگاري از کشورهاي مشکوک، غربالگري و تب سنجي انجام داده و ترجيحا تا دو هفته در منزل قرنطينه اختياري شده و تحت مراقبت مرکز بهداشت شهرستان مربوطه قرار بگيرند.
 
وي متذکر شد: از شرکت خبرنگاران در نشست‌هاي خبري غيرضروري به خصوص در محيط‌هاي سربسته خودداري کرده و در صورت ضرورت برگزاري نشست خبري در محيط‌هاي بسته، در سالن‌هاي بزرگ با تعداد افراد محدود و رعايت فاصله حداقل دو متر برگزار شده و مصاحبه از افراد را يک نفر انجام داده و از تجمع افراد در کادر دوربين، ممانعت به عمل آيد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي تبريز با تاکيد بر اينکه از تهيه گزارش از بازارهاي فروش حيوانات زنده خودداري شود، گفت: انتخاب يک خبرگزاري خاص به عنوان خبرگزاري مادر جهت تهيه اخبار مهم براي هر ارگاني و به اشتراک گذاشتن اخبار با خبرگزاري‌هاي ديگر جهت جلوگيري از صدمات و انتشار بيماري ضروري بوده و تا حد امکان اخبار مصاحبه‌ها و گزارش‌ها از مسئولان و ديگران به صورت مجازي تهيه شود.

وي خاطرنشان کرد: تعداد افراد همکار در تيم‌هاي خبرگزاري را به حداقل ممکن برسانيد و خودروهاي مورد استفاده توسط تيم خبرنگاري را هر روز ضدعفوني کنيد، در صورت امکان ساعات کار حضوري را کاهش داده و براي ثبت حضور و غياب ترجيحاً از سيستم تشخيص چهره (در صورت وجود) استفاده شود، حضور در مراکز قرنطينه را به حداقل رسانده و تجهيزات مورد استفاده در محيط قرنطينه حتما ضدعفوني شود.

درستي خاطرنشان کرد: تيم رسانه‌اي نيز مانند ديگر افرادي که مجبور به ادامه کار  هستند، بايد بهداشت فردي را رعايت کرده و از دست دادن و روبوسي با يکديگر خودداري کنند.
وي با تاکيد بر اينکه خبرنگاران تا حد امکان از مراجعه حضوري خودداري کرده و اخبارشان را به طور غير حضوري تهيه کنند، متذکر شد: اهالي رسانه سعي کنند از حضور در مکان‌هاي شلوغ و عمومي پرهيز کرده و از لمس بيني دهان چشم و گوش‌هاي خود قبل از ضد عفوني و شستن دست‌ها خودداري کنند.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: رعايت فاصله 1.5 متري براي پيشگيري از بروز بيماري در زمان تهيه گزارش حضوري در سطح شهر، شستشوي مرتب دست‌ها با روش صحيح با آب و صابون به مدت 20 ثانيه و يا استفاده از محلول‌ها و ژل‌هاي ضد عفوني کننده، استفاده از وسايل حفاظت فردي شامل ماسک طبي براي افرادي که علايم دارند و دستکش توسط پرسنل نيز براي اين قشر توصيه مي‌شود.

وي اضافه کرد: دهان و بيني خود را به هنگام سرفه و عطسه پوشانده و دستمال استفاده شده را بلافاصله در سطل زباله درب دار بيندازيد و دست‌هاي خود را به سرعت با آب و صابون بشوييد، در صورت موجود نبودن دستمال، از قسمت داخلي آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنيد.

به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايسنا، وي خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده علايم سرماخوردگي استراحت کرده و به روش صحيح از ماسک استفاده و در صورت شديد شدن علايم به مراکز درماني مراجعه کنيد.

 

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها