عصر آذربایجان

گزارش خبر

بيمارستان 327 تختخوابي تبريز در کما

رکورد پروژه‌هاي عمراني شکسته مي‌شود

1399/05/05

گروه گزارش: سال از تصويب احداث بيمارستان 327 تختخوابي در تبريز مي‌گذرد اما هنوز کوچک‌ترين اقدامي در راستاي عملياتي شدن اين پروژه صورت نگرفته است.

گروه گزارش: سال از تصويب احداث بيمارستان 327 تختخوابي در تبريز مي‌گذرد اما هنوز کوچک‌ترين اقدامي در راستاي عملياتي شدن اين پروژه صورت نگرفته است.
يکي از اصلي ترين مشکلاتي که طي ساليان اخير دامان نظام سلامت را در کشور گرفته است عدم يکپارچگي و بروز برخي تبعيض‌ها بين مردم بوده است، بدين شکل که خدمات ارائه شده براي بيماران و امکاناتي که برايشان در نظر گرفته مي‌شود، متفاوت است.
آيا تمام آحاد مردم، توانايي اقتصادي براي بهره_بردن از خدمات بيمارستان‌هاي خصوصي گران قيمت را دارند؟
مطمئناً خير، بنابراين بايد سياست‌هايي اتخاذ شود تا از مردم در برابر اين تفاوت‌ها و بي عدالتي‌ها حفاظت کند چرا که ادامه اين روند باعث عميق‌تر شدن شکاف اجتماعي موجود خواهد شد.
احداث بيمارستان‌هاي جديد و با کيفيت از طرف مراکز دولتي و برخي سازمان‌ها که جامعه هدف اصلي آنها خدمات رساني به اکثريت افراد جامعه باشد.
 يکي از همين سياست‌ها است که مي‌تواند بار سنگين هزينه‌هاي درماني در مراکز خصوصي را آن هم در چنين شرايط اقتصادي دشواري، از روي دوش مردم بردارد و گامي بزرگ در جهت عدالت اجتماعي در حوزه بهداشت و درمان به شمار رود.
فعلاً فقط تعداد تخت‌ها روي کاغذ افزايش پيدا کرده است
بيمارستان سابق 300 و اکنون 327 تختخوابي تأمين اجتماعي تبريز، يکي از پروژه‌هاي اميدوارکننده مصوب در سال 87 بود که مورد استقبال مردم نيز قرار گرفت، اما تا همين امروز تقريباً هيچ پيشرفتي در مراحل اجرايي آن صورت نگرفته است.
12 سال از زمان تصويب احداث اين بيمارستان گذشته است و تبديل عنوان آن از 300 تختخوابي به 327 تختخوابي به همراه کلنگ زني فرماليته وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در سال 1395، جدي ترين اقدامات صورت گرفته در راستايي اجرايي شدن اين پروژه بوده است.
تغيير مکان پي‌درپي
يکي از اساسي‌ترين مشکلات در مسير احداث بيمارستان 327 تختخوابي تبريز، تعيين محل احداث پروژه بوده است
. اين بيمارستان طبق اعلام مسئولين در سال‌هاي اوليه، نياز به 10 هکتار زمين داشته است که در سال 90 دو قطعه از اراضي واقع در شهرک خاوران تبريز همراه با نقشه‌ها و اطلاعات مستند از سوي استانداري به سازمان تأمين اجتماعي استان معرفي شد اما به دليل عبور لوله خط گاز تبريز ترکيه در اين منطقه، با احداث آن مخالفت شد.
يکي از اساسي‌ترين مشکلات در مسير احداث بيمارستان 327 تختخوابي تبريز، تعيين محل احداث پروژه بوده استسال 92 زمان معرفي محل جديدي براي احداث بيمارستان از طرف مدير وقت سازمان تأمين اجتماعي استان بود، در ابتدا زميني در فاز 3 شهر جديد سهند به عنوان محل نهايي معرفي شد، اما اين محل نيز قطعي نبود و چند ماه بعد، از محلي در ابتداي بزرگراه تبريز – سهند به عنوان محل احداث بيمارستان ياد شد.
با اين وجود بنا به دلايل نامعلوم و البته احتمالاً به دليل تفاوت قيمت موجود بين زمين‌هاي شهر سهند و تبريز، سازمان تأمين اجتماعي براي آغاز پروژه اقدامي انجام نداد و درخواست‌هايي براي اختصاص زمين در بخشي از زمين‌هاي پارک بزرگ تبريز ارائه کرد.
سال 95 نيز وزير تعاون با حضور مسئولين وقت استان، اقدام به کلنگ زني اين پروژه نمود اما از آن زمان تا به حال هيچ اقدام تازه اي براي احداث اين بيمارستان صورت نگرفت و هر سال در هفته تأمين اجتماعي، از طرف مسئولين اين سازمان شعارهايي در خصوص احداث پروژه در شهرک خاوران سر داده مي‌شود، بدون اينکه هيچ برنامه و اراده‌اي براي اقدام و عمل موجود باشد.
انتقاد نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي از وضعيت بلاتکليف بيمارستان
بي برنامگي و بي ساماني موجود در سازمان تأمين اجتماعي در آغاز عمليات اجرايي اين پروژه باعث شد تا حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي آل هاشم نماينده ولي فقيه در استان نيز که طي سال‌هاي اخير، تنها اميد مردم براي پي گيري مطالبات و پروژه‌هاي نيمه کاره در استان بوده‌اند به انتقاد از عملکرد سيستم اداري و مسئولان اجراي اين پروژه پرداخته و احداث بيمارستان 327 تختخوابي تأمين اجتماعي را جزو مطالبات اصلي مردم منطقه، به ويژه جامعه کارگري و بازنشستگي استان دانست.
جوابگوي مشخصي براي امور نيست
احمد عليرضا بيگي، نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي نيز مي‌گويد که در زمان دولت آقاي احمدي نژاد تصميم گرفته شد تا اين بيمارستان در شهر جديد سهند مورد احداث و بهره برداري قرار گيرد اما در دولت آقاي روحاني پيشنهاد شد تا پروژه در شهرک خاوران تبريز اجرايي شود و مسئولين سازمان تأمين اجتماعي، به دليل تفاوت ارزش زمين در سهند و تبريز، ترجيح دادند تا بيمارستان را در شهرک خاوران احداث کنند.
تعدادي از نمايندگان وقت با ارسال نامه‌اي اعتراضي به مسئولين سازمان تأمين اجتماعي، بر لزوم احداث بيمارستان در شهر سهند تاکيد کردندبيگي با بيان اينکه تعدادي از نمايندگان وقت با ارسال نامه‌اي اعتراضي به مسئولين سازمان تأمين اجتماعي، بر لزوم احداث بيمارستان در شهر سهند تاکيد کردند، اظهار مي‌کند: اواخر دولت يازدهم بود که علي ربيعي وزير وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعي کلنگ بيمارستان 327 تخت خوابي تأمين اجتماعي تبريز را در منطقه خاوران به زمين زد و در سخنراني خود اعلام کرد کلينيک بيمارستان ظرف دو سال به بهره برداري خواهد رسيد  ربيعي همچنين قول داد براي پاسخگويي به نيازها و مطالبات مردم در شهر جديد سهند، در آنجا نيز يک کلينيک اختصاصي تأمين اجتماعي احداث کنند.
با اين حال استاندار اسبق آذربايجان شرقي ادامه مي‌دهد: از آن زمان با وجود پيگيري‌هاي مکرر، سازمان تأمين اجتماعي دائماً در حال تغيير و کشمکش است و جوابگوي مشخصي براي اين امور نيست که اين کشمکش‌ها حکايت از بي سروساماني و بي ترتيبي اين سازمان دارد.
چرا احداث اين بيمارستان الزامي است؟
حسين فتحي، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي آذربايجان‌شرقي اجراي پروژه بيمارستاني 327 تختخوابي تأمين اجتماعي تبريز و ايجاد پلي‌کلينيک (مجموعه درمانگاهي) در شهر جديد سهند را از مهم‌ترين مطالبات و موضوعات جامعه کارگري مي‌داند که با عملياتي شدن آن، گام مهمي در راستاي کاهش هزينه‌هاي درماني آحاد مردم و اين قشر برداشته خواهد  شد.
همچنين مقدس‌پور، مديريت درمان تأمين اجتماعي استان نيز با اشاره به مشکل ظرفيت مراکز درماني و افزايش تعداد درخواست‌ها مبني بر ارائه خدمات درماني اضافه مي‌کند: ظرفيت مراکز درماني ما در استان پاسخگو نيست و نيازمند جايگزيني بيمارستان 327 تختخوابي با بيمارستان 29 بهمن تبريز در راستاي افزايش سطح خدمات درماني هستيم.
با اين اوصاف کاملاً مشخص است که چرا احداث اين بيمارستان براي مردم از اهميت بسياري برخوردار است و امام جمعه تبريز نيز از طرف مردم خواهان تعيين تکليف نهايي آن در سريع‌ترين زمان ممکن شده است.
ناگفته پيداست که حتي اگر همين امروز محل احداث پروژه نيز مشخص شود، چندين و چند سال براي تأمين مالي و تدارک مقدمات کار زمان نياز خواهد بود و سابقه اجراي پروژه‌هاي عمراني در استان و کشور، به ما نشان داده که شايد از زمان آغاز پروژه، براي بهره برداري و افتتاح آن بايد يک دهه نيز صبر پيشه کنيم.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،انتظار مي‌رود مسئولين استاني و همچنين نمايندگان مجلس، بيش از پيش پيگير روند اجراي اين پروژه بوده و در راستاي حل نيازهاي اصلي و اساسي مردم گام بردارند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها