عصر آذربایجان

گزارش خبر

کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار توجه جدی دولت به تنظیم بازار شد

کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار توجه جدی دولت به تنظیم بازار شد

1399/08/18

عصر آذربایجان- نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس با ارسال نامه به رئیس جمهور خواستار توجه جدی به بحث تنظیم بازار و واردات نهاده‌های کشاورزی توسط دولت شد.

عصر آذربايجان- نائب‌رئيس کميسيون کشاورزي مجلس گفت: کميسيون کشاورزي مجلس با ارسال نامه به رئيس جمهور خواستار توجه جدي به بحث تنظيم بازار و واردات نهاده‌هاي کشاورزي توسط دولت شد.

جلال محمودزاده ، با اشاره به بررسي موضوع بازگشت اختيارات بازاريابي و تنظيم بازار از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزي اظهار داشت: هم اکنون اين مسئله در کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي در حال پيگيري است.

وي تصريح کرد: در مجلس دهم قانوني به تصويب رسيد که تنظيم بازار و نيز صادرات و واردات بر عهده وزارت جهاد کشاورزي باشد اما مدتي پيش سران سه قوا اين اختيارات را از وزارت جهاد کشاورزي گرفته و به وزارت صمت محول کردند که هم اکنون در کميسيون تخصصي پيگير اين مسئله هستيم تا اين اختيارات به جهاد کشاورزي بازگردد و در نتيجه توليد، بازرگاني و تنظيم بازار در يک وزارتخانه متمرکز شود چون در اين صورت بهتر مي توان مسئله را کنترل کرد.

نائب‌رئيس کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: بي‌ترديد يکي از عوامل گراني و افزايش قيمت نهاده‌ها که در کشور به وجود آمده، همين دوگانگي در تصميم‌گيري بين دو وزارتخانه بوده است.

وي بيان کرد: يعني هم وزارت صنعت معدن و هم جهاد کشاورزي در بحث بازاريابي و تنظيم بازار و واردات و صادرات دخالت دارند که اين موضوع در کميسيون مربوطه دنبال شد تا اين وظايف دوباره به جهاد کشاورزي بازگردد و تنظيم بازار و بازاريابي را انجام دهد.

محمودزاده در ادامه با اشاره به اينکه در رابطه با خريد تضميني محصولات راهبردي مانند گندم طرحي در مجلس نوشته و به تصويب رسيد افزود: اخيرا اين موضوع به شوراي نگهبان ارجاع شد تا در رابطه با شيوه قيمت گذاري اين محصولات که در گذشته وزارت اقتصاد در راس کار بود و در شوراي اقتصاد، قيمت محصولات کشاورزي را تعيين مي کردند، تصميم گيري شود.

وي اظهار داشت: در گذشته، وزير جهاد کشاورزي يک نفر از 17 نفر عضو آن شورا بود و اختيارات چنداني نداشت اما در قانون جديد هم کشاورزان نمونه، هم نظام مهندسي کشاورزي و هم وزير جهاد کشاورزي در تعيين قيمت محصولات کشاورزي تصميم‌گيري مي‌کنند.

نائب‌رئيس کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: خوشبختانه امسال براي نخستين بار قيمت گندم 60 درصد افزايش يافته در صورتي که در ساليانه گذشته به صورت متوسط بين 20 تا 30 درصد افزايش مي‌يافت.

وي با اشاره به اينکه موضوع کنترل واردات نهاده‌هاي کشاورزي در گمرکات جزو برنامه‌هاي مجلس بود تصريح کرد: اخيرا کميسيون تخصصي کشاورزي از گمرکات کشور و بنادر بازديد و گزارشي از مشکلات و معضلات نهاده‌هاي کشاورزي تهيه کرد که اين گزارش به وزراي صمت، جهاد کشاورزي و رئيس جمهور ارسال شد تا در بحث تنظيم بازار و واردات نهاده‌هاي کشاورزي دقت بيشتري شده و محصول به موقع وارد کشور شود و در اختيار توليدکنندگان قرار گيرد.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها