عصر آذربایجان

گزارش خبر

بيمارستان 327 تختخوابي خاوران بعد از 12 سال روي هواست

بيمارستان 327 تختخوابي خاوران بعد از 12 سال روي هواست

1399/11/27

گروه اجتماعي: بيمارستان 327 تختخوابي شهرک خاوران در تبريز يکي ديگر از پروژه‌هاي نيمه تمام کلانشهر تبريز است که بعد از گذشت 12 سال، تا محقق شدن راه دور و درازي را در پيش دارد.

 آناهيتا رحيمي

گروه اجتماعي:   بيمارستان 327 تختخوابي شهرک خاوران در تبريز يکي ديگر از پروژه‌هاي نيمه تمام کلانشهر تبريز است که بعد از گذشت 12 سال، تا محقق شدن راه دور و درازي را در پيش دارد.
12 سال از وعده بدون سرانجام براي احداث يک بيمارستان 327 تختخوابي در شهرک خاوران تبريز مي‌گذرد؛ بيمارستاني که روزي قرار بود خدمات رايگان خود را براي بيمه شدگان تأمين اجتماعي ارائه دهد، اما حالا به يک کلاف سردرگم تبديل شده است.
با توجه به اينکه در سطح استان آذربايجان شرقي 620 هزار نفر بيمه شده تأمين اجتماعي وجود دارد که در اين ميان، تنها بيمارستان عالي نسب و بيمارستان فرسوده 29 بهمن تبريز در حال ارائه خدمات به اين جمعيت هستند قطعاً وجود بيمارستان‌هاي تازه تأسيس شده، کمک حالي براي يک کلانشهر خواهد بود.
53درصد جمعيت استان تحت پوشش تأمين اجتماعي هستند اما ساليان دراز است که وضعيت بيمارستان 327 تختخوابي در شهرک خاوران تبريز در وضعيت نامعلومي به سر مي‌برد و با تمام پيگيري‌هاي انجام گرفته در اين راستا، زمين احداث اين بيمارستان در حال حاضر مشخص نيست.
مدير کل تأمين اجتماعي آذربايجان شرقي گفت: با وجود پيگيري‌هاي صورت گرفته در رابطه با وضعيت نامشخص زمين بيمارستان 327 تختخوابي در شهرک خاوران تبريز، متأسفانه تاکنون مشکل مکان اين بيمارستان حل نشده است.
جعفر سمساري ادامه داد: مکاني در حدود 45هزار متر براي اين بيمارستان در نظر گرفته شده بود اما با اين وجود هنوز مشکلات آن رفع نشده است.
لزوم افزايش خدمات درماني به مردم
وي لزوم افزايش خدمات درماني و مراکز درماني را ضروري دانسته و افزود: بيمارستان 29 بهمن تبريز طي ساليان متمادي است که خدمات خود را به مردم ارائه داده و فرسوده شده است و عملاً فقط بخش زايمان در آن مستقر است.
سمساري در ادامه يادآور شد: اين يک نياز مبرم است که بايد خدمات درماني و مراکز درماني فراتر رود تا بيمه شدگان بتوانند به طور رايگان از اين خدمات بهره‌مند شوند که در اين راستا احداث بيمارستان 327 تختخوابي خاوران مي‌تواند مؤثر واقع شود.
مدير کل تأمين اجتماعي آذربايجان شرقي در پايان بيان کرد: بعد از رفع مشکل محل بيمارستان 327 تختخوابي خاوران بايد سرمايه گذاري در اين زمينه صورت پذيرد.
لزوم تسريع در روند احداث بيمارستان 327 تختخوابي
در اين ميان، استاندار آذربايجان شرقي نيز بر لزوم تسريع در روند احداث بيمارستان 327 تختخوابي در شهرک خاوران تبريز تأکيد کرده و معتقد است که تکميل و بهره برداري از اين بيمارستان يکي از مطالبات به حق مردم است.
محمدرضا پورمحمدي اشاره‌اي به تأخير 12 ساله در آغاز عمليات اجرايي اين بيمارستان کرده و گفته است: احداث اين بيمارستان نيازمند همکاري و همراهي بيشتر شهرداري و شوراي اسلامي کلانشهر تبريز است و هر گونه تأخير و تعلل عمدي در تکميل اين پروژه به پاي همه دستگاه‌هاي مسئول تمام خواهد شد.
حالا خبر از تحويل گرفتن زمين بيمارستان 327 تختخوابي در شهرک خاوران از شهرداري کلانشهر تبريز است که بنا به صحبت‌هاي استاندار آذربايجان شرقي براي تحويل دادن زمين اين بيمارستان به سازمان تأمين اجتماعي نيازمند مجوز دولت هستيم.
جايگزيني بيمارستان تازه تأسيس شده در کلانشهر تبريز
مدير درمان تأمين اجتماعي آذربايجان شرقي گفت: در سفر استاني سال 1387 هيئت دولت به استان آذربايجان شرقي، مصوبه احداث بيمارستان تأمين اجتماعي در جنوب شرق تبريز به جايگزيني بيمارستان فرسوده 29 بهمن با قدمت بالاي 50 سال تصويب گرديد و مقرر شد زمين مناسبي توسط دولت به واسطه استانداري در اختيار سازمان قرار گيرد.
اسماعيل مقدس پور يادآور شد: طي 12 سال گذشته در بحث واگذاري محل بيمارستان 327 تختخوابي فراز و نشيب‌هاي متعددي وجود داشته که يا محل مناسبي نبوده و يا در واگذاري محل مورد نظر مشکلاتي بوده است.
وي با اشاره به اقدامات مفيد انجام گرفته در رفع اين مشکل گفت: طي چند ماه گذشته اقدامات مؤثري صورت گرفته و زمين مناسب توسط شهرداري در اختيار استانداري قرار داده شده است تا پس از سپري شدن مراحل قانوني در اختيار سازمان تأمين اجتماعي قرار گيرد و بيمارستان وارد فاز ساخت و ساز گردد.
به گفته مدير درمان تأمين اجتماعي آذربايجان شرقي افتتاح 3 درمانگاه عجب شير، ملکان و هشترود از ديگر اقدامات ايجادي سازمان در راستاي توسعه عدالت درمان بيمه شدگان تأمين اجتماعي مي‌باشد که به زودي شاهد بهره برداري رسمي آن خواهيم بود.
حذف دفترچه‌هاي درماني از اول اسفند ماه
مدير درمان تأمين اجتماعي آذربايجان شرقي گفت: دفترچه‌هاي درماني بيمه شدگان تأمين اجتماعي از اول اسفند ماه سال جاري حذف و تمامي افراد تحت پوشش سازمان با ارائه کارت ملي از خدمات درماني الکترونيکي در مراکز طرف قرارداد برخوردار خواهند شد.
مقدس پور با اشاره به عدم نياز دفترچه‌هاي درماني براي بهره‌مندي از خدمات درماني به گفت: افراد تحت پوشش مي‌توانند با ثبت نام در سامانه طرح ملي دکتر نوربخش اطلاعات خود را تکميل و از خدمات سازمان بهره‌مند گردند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر، حالا اگر پاي همراهي و پيگيري جدي در ميان باشد يک بيمارستان 327 تختخوابي مي‌تواند به عنوان مرهمي بر فرسودگي بيمارستان 29 بهمن تبريز التيام بخشد و با ارائه خدمات رايگان به افراد تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي، باري از هزينه‌هاي هنگفت درماني را از دوش مردم بردارد اما تمام اين موارد زماني محقق خواهد شد که اين بيمارستان با جديت و بدون اتلاف زمان صاحب زمين شده و احداث شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها