عصر آذربایجان

گزارش خبر

قیام 15 خرداد جنبش ماندگار و جاوید است

قیام 15 خرداد جنبش ماندگار و جاوید است

1403/03/15

عصر آذربایجان- رییس تبلیغات اسلامی مشگین شهر گفت: قیام 15 خرداد جنبش ماندگار و جاوید است و راه مبارزه در برابر ظلم و ستم را برای مردم یاد داد.

 

صادق صمدي ظهر سه شنبه در مراسم گراميداشت سالگرد ارتحال امام راحل و سالروز قيام 15 خرداد که در مسجد اميرالمومنين مشگين شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهادت يعني عزت و ايمان و تمام خوبي‌ها و در يک کلمه رسيدن به حق تعالي و رضايت پروردگار متعال است.

وي خاطرنشان کرد: قيام 15 خرداد جنبش ماندگار و جاويد است که راه مبارزه در برابر ظلم و ستم را براي مردم ياد داد و وقتي رهبر انقلاب اسلامي حمايت و پشتيباني مردم را مشاهده کرد و با توکل و اتکا پروردگار متعال به مبارزه با ديکتاتوري پهلوي گام‌هاي راسخ‌تري برداشت، قيام 15 خرداد رخ داد.

حجت الاسلام صمدي با بيان ماهيت‌ها و ويژگي‌هاي اتفاقات 15 خرداد تصريح کرد: در اين حادثه اول استبداد و خفگان سياسي در کشور بود و دومي وابستگي شديد محمد رضا پهلوي به آمريکاي جنايتکار و سومي سياست در برنامه‌هاي ضد اسلامي نظام پهلوي که باعث شد قيام 15 خرداد به وجود آيد.

رئيس تبليغات اسلامي مشگين شهر گفت: قيام 15 خرداد به عنوان مبدا و سرآغاز انقلاب که منشأ تحولات وسيع داخلي و بين المللي شد در اين قيام مردم تهران، مشهد، شيراز، تبريز، قم، ورامين قيام کردند که استبداد و خفگان سياسي کشور بود.

وي مردمي و خودجوش بودن قيام 15 خرداد را يادآور شد و بيان کرد: رهبري منحصر به فرد و بي نظير امام راحل و مطرح شدن اسلام به عنوان يک مکتب مبارزه اين قيام و مبارزه همزمان عليه استبداد خارجي و داخلي از ماهيت اصلي اين قيام بود و در نهايت قيام 15 خرداد به دليل انگيزه الهي به عنوان مبدا و سرآغاز انقلاب اسلامي و منشأ تحولات وسيع انجام گرفت.

حجت الاسلام صمدي با اشاره به بيانات مقام رهبري در وصف سيد شهيدان خدمت افزود: رئيس جمهور شهيد در مرزبندي با دشمنان صراحت داشت، دو پهلو حرف نمي‌زد، به لبخند دشمن هيچوقت اعتماد نکرد.

وي ادامه داد: حضور مردم در تشييع شهداي خدمت مقدمه براي انتخابات 8 تير است و مردم فهيم با انتخاب فرد اصلح دشمن را مأيوس خواهند کرد.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها