عصر آذربایجان

گزارش خبر

وعده 8 ساله مديران ارشاد دولت روحاني روي کاغذ ماند

وعده 8 ساله مديران ارشاد دولت روحاني روي کاغذ ماند

1400/07/11

گروه فرهنگي: ساخت پرديس سينمايي به عنوان يکي از مطالبات فرهنگي مردم استان زنجان سال‌هاست به دلايل نامعلوم معطل مانده و سرنوشت آن در سال‌هاي پيشرو نيز همچنان نامشخص است.

 گروه فرهنگي: ساخت پرديس سينمايي به عنوان يکي از مطالبات فرهنگي مردم استان زنجان سال‌هاست به دلايل نامعلوم معطل مانده و سرنوشت آن در سال‌هاي پيشرو نيز همچنان نامشخص است.
بيش از يک دهه است که سينما قدس و ياسمن استان زنجان تخريب شده و با اينکه مسئولان وقت در همان زمان وعده احداث پرديس سينمايي را به جاي سينماي تخريب شده دادند و مقرر بود تا در عرض يک سال سينماي جديد ساخته شود اما با گذشت يک دهه هنوز از اين پروژه، آجري رو آجر قرار داده نشده است.
پروژه‌اي که بايد در اوايل دهه 90 احداث مي‌شد، اين روزها تبديل به يک نقطه افتخارآميز براي مسئولاني شده که با رايزني‌هاي خود آن را در اولويت‌هاي سال 99 اعلام مي‌کردند که هنوز هم نتيجه‌اي نداشته است.
متاسفانه هيچ کدام از مسئولان فرهنگي و عمراني درباره پروژه پرديس سينمايي صراحت نداشته و هر يک تلاش مي‌کنند تا اين موضوع را به نحوي جلوه دهند که يک ساله ره 10 ساله را در اين باره خواهند رفت.
حتي در اين خصوص پيش از اين محمود علي‌محمدي، معاون هنري و سينمايي اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان عنوان کرده بود: شنيده‌ها حاکي از آن است که مجموعه سينمايي بهمن سبز، تمايل دارد پرديس سينمايي قدس را به عنوان يکي از پروژه هاي ملي خود در استان معرفي کند.بنا به گفته وي، همان زمان وعده يک ساله براي احداث سينماي جديد داده شده بود اما متاسفانه اقدام کارسازي در اين زمينه انجام نگرفت و وعده تحقق يک ساله حتي با گذشت يک دهه نيز به سرانجام نرسيد.با اين وجود محمد ربيع احمد‌خاني، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينکه شيوع کرونا سبب شد تا فعاليت سينما‌ها به کمترين سطح خود در طول سال‌هاي اخير برسد، اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان زنجان دو سينماي ثابت با ظرفيت صندلي 560 نفر وجود دارد اما سه سينماي سيار نيز در شهرستان‌هاي خدابنده، خرمده و طارم فعال است.وي با بيان اينکه در حال حاضر سينما اميد خدابنده با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حال احداث است، گفت: البته دو سينماي ديگر نيز در شهرستان ابهر در حال احداث است که اميدواريم با راه‌اندازي سينما اميد خدابنده و دو سينما در ابهر بخشي از اين نقيصه و کمبود برطرف شود. مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان با تاييد اين موضوع که تعداد سينما در استان زنجان نسبت به جمعيت کمتر است، گفت: اما تعداد تماشاگران سينما حتي بسيار بيشتر از استان‌هايي است که تعداد سينماي بيشتري دارند و اين امر نشان مي‌دهد مردم زنجان فرهنگ دوست بوده و علاقه‌مندي بيشتري نسبت به سينما دارند.وي با اشاره به اينکه سينما قدس سال‌هاي سال بلاتکليف مانده است، تصريح کرد: احداث سينماي جديد در طول اين سال‌ها مطالبه مردم بوده و ما نيز به جد پيگيري سرانجام‌ اين پروژه را داريم.ربيع‌خاني تاکيد کرد: تلاش بر اين است تا از محل اعتبارات استان، شوراي شهر بخش خصوصي و شهرداري زنجان اين موضوع را پيگيري نماييم تا بتوانيم اعتبار مورد نياز آماده کنيم تا عمليات اجرايي پروژه که مورد نياز مردم است آغاز شود.
با اين وجود آنچه که مي‌توان از گفته مسئول مربوطه برداشت کرد اين است که قصه احداث سينما در استان زنجان پاياني ندارد و آنطور که مشهود است با اينکه تا حال حاضر اقدامي در راستاي ساخت سينماي جديد به جاي سينما قدس انجام نگرفته تا مردم بتوانند آن را لمس کنند حتي سرانجام اين پروژه همچنان بلاتکليف است و انگار مردم سينما دوست استان تا مي‌توانند بايد منتظر بمانند بلکه شايد يک قدم در مسير ساخت اين سينما برداشته شود و بلاخره اين وعده چندين ساله شکل واقعيت به خود بگيرد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم،از سوي ديگر کارشناسان بر اين باورند انتصاب مديران ضعيف در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت تدبير و اميد سبب شده که مشکلات و نابساماني‌هاي اين حوزه بيشتر و بيشتر شود و بايد منتظر ماند تا مديران دولت سيزدهم اين وضعيت را اصلاح کنند.

منبع :  

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها