عصر آذربایجان

گزارش خبر

شرایط عضویت در صندوق اعتباری هنر بازنگری می شود

شرایط عضویت در صندوق اعتباری هنر بازنگری می شود

1400/08/23

عصر آذربایجان- مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از بازنگری و اصلاح شرایط عضویت در صندوق اعتباری هنر خبرداد و گفت: توانمندسازی هنرمندان نیز از دیگر اولویت های این صندوق است.

عصر آذربايجان- مديرعامل صندوق اعتباري هنر از بازنگري و اصلاح شرايط عضويت در صندوق اعتباري هنر خبرداد و گفت: توانمندسازي هنرمندان نيز از ديگر اولويت هاي اين صندوق است.

سيد مجيد پور احمدي ، اظهار داشت: حدود 200 نفر از هنرمندان شهرستان اهر عضو صندوق هستند،19 نفر مستمري بگير اين صندوق بوده، حدود 109 نفر از خدمات تامين اجتماعي و نزديک 50 نفر نيز از خدمات بيمه تکميلي استفاده مي کنند.

وي افزود: آمار فوق نشان مي دهد که صندوق هنر در شهرستان اهر فعال بوده که  اين امر به واسطه فعاليت هاي فرهنگي و هنري اين شهرستان است.

مديرعامل صندوق اعتباري هنر در ادامه خاطر نشان کرد: يکي از وظايف ما در صندوق اعتباري هنر، حمايت هاي پايه اي از بيمه تکميلي و تامين اجتماعي، مستمري، تکريم و حمايت هاي مختلف تسهيلاتي است.

مشاور وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي ابراز کرد: اخيرا با توجه به دستور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي حمايت هاي گسترده تر از مجموعه هنرمندان، در اين راستا تمام تلاش خود را مي کنيم  تا دايره و گستره  فعاليت هاي حمايتي خود را افزايش بدهيم.

پور احمدي ادامه داد: در اين راستا سبد تسهيلاتي خود را از دو صندوق و دو بانک قبلي که بود افزايش داده و بانک جديدي را اضافه کرده ايم که بر اساس آن بتوانيم تسهيلات بلندمدت، ارزان قيمت و مناسب در اختيار هنرمندان قرار دهيم با شرايطي که توان پرداخت داشته باشند و بتوانند کسب و کارشان را به رونق قابل قبولي برسانند.

مديرعامل صندوق اعتباري هنر تصريح کرد: از وظايف ذاتي  اين صندوق کمک هاي بلاعوض، پرداخت هاي معيشتي پرداخت هاي حمايتي و موضوعات تسهيلاتي است که متاسفانه در دو سال گذشته جامعه فرهنگ و هنر بيشترين آسيب را ديده اند که در اين راستا  تلاش مي کنيم حمايت  ها به گونه اي باشد که حداکثر تاثير را داشته باشد.

مشاور وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي در ادامه به ديگر برنامه هاي صندوق اعتباري هنر نيز اشاره کرد و گفت: پايه و اساس مجموعه صندوق اعتباري هنر بر اساس حمايت از جامعه هنرمندان شکل گرفته وتاکنون اقدامات زيادي انجام داده است، همچنين در اين راستا توانمندسازي هنرمندان  از ديگر برنامه هاي اين صندوق است که اميدواريم در دو سال آينده به نتيجه برسد تا شاهد اين مهم باشيم که بخش ا جامعه فرهنگ و هنر کشور به يک توانمندسازي رسيده باشند.

پور احمدي در پايان از بازنگري و اصلاح شرايط عضويت در صندوق اعتباري هنر خبرداد و گفت: آئين نامه عضويت در صندوق، در سال هاي گذشته تنظيم شده که لازم بود تا مجددا بازنگري و اصلاح شود چرا که برخي از رسته هاي هنري  و فرهنگي، امکان حضور و عضويت در اين صندوق را نداشته اند چراکه شامل اين آئين نامه نبود، فلذا در اين راستا بازنگري و  اصلاح شرايط عضويت در صندوق را در دستور کار خود قرار داده ايم تا همه کساني که در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه فعاليت مي کنند از خدمات اين صندوق استفاده کنند.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها