عصر آذربایجان

گزارش خبر

غفلت تاريخي سرمايه‌گذاري در آذربايجان غربي

غفلت تاريخي سرمايه‌گذاري در آذربايجان غربي

1401/02/10

گروه اقتصادي: مزيت هاي اصلي سرمايه_گذاري در آذربايجان غربي مبحثي است، که مي‌توان درباره آن ده‌ها مقاله نوشت، ولي متاسفانه بي توجهي به اين قابليت‌هاي طبيعي حاصل بي توجهي يک سال يا 10 سال نيست، بلکه غفلت تاريخي را شاهد هستيم.

گروه اقتصادي:  مزيت هاي اصلي سرمايه_گذاري در آذربايجان غربي مبحثي است، که مي‌توان درباره آن ده‌ها مقاله نوشت، ولي متاسفانه بي توجهي به اين قابليت‌هاي طبيعي حاصل بي توجهي يک سال يا 10 سال نيست، بلکه غفلت تاريخي را شاهد هستيم.

 مي توان آذربايجان غربي را به عنوان اصلي‌ترين حلقه ارتباطي کشور با اروپا دانست و دهها مزيت ديگر را برشمرد که فرصت خوبي براي سرمايه گذاري است که در اين راستا گزارشي تهيه شده است.
لزوم جذب سرمايه گذار براي فعاليت گسترده در آذربايجان غربي
ساسان خانزاد، کارشناس اقتصاد ، اظهار کرد: اين استان کريدور کالايي اعم از جاده‌اي، ريلي و هوايي، کريدور انرژي شامل خط لوله گاز ايران- ترکيه و خط اتيلن غرب با قابليت توسعه خطوط و بازارهاي جديد با توجه به بحران انرژي در اروپا و جهان را در اختيار دارد و بارها گفته شده است، آذربايجان غربي از حيث مواد معدني بسيار ثروتمند بوده و بيشترين مواد معدني شناسايي شده در کشور را در دل خود نهفته کرده است.
وي خاطرنشان کرد: همچنين در ارتباط با مزيت هاي سرمايه گذاري در آذربايجان غربي مي‌توان به موقعيت جغرافيايي منحصر به فرد اين استان با 967 کيلومتر مرز زميني با 3 کشور ترکيه، عراق، آذربايجان اشاره کرد، به ويژه اينکه در گذشته مرزها تهديد قلمداد مي‌شدند ولي هم اکنون از آنها به عنوان فرصت ياد مي‌شود.
اين پژوهشگر حوزه اقتصاد خاطرنشان کرد: با اين ظرفيت‌هاي عمده و بالقوه و بالفعل مي‌توان کارهاي گسترده‌اي در حوره سرمايه‌گذاري انجام داد، که اميد است از اين پس و در دولت سيزدهم اقدامات شايان توجهي انجام گيرد.
اين استاد دانشگاه با بيان اينکه بخشي از جمعيت استان در مرز سکونت دارند و مي‌توانند تجارت مرزي را رونق دهند، اضافه کرد: از ظرفيت‌هاي نهفته در استان به واسطه جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي بايد حداکثر استفاده را کرد.
از حضور سرمايه گذاران داخلي و خارچجي در استان استقبال مي کنيم
محمدصادق معتمديان، استاندار آذربايجان غربي نيز در حاشيه يکشنبه هاي توليد و بازديد از صنايع استان، سرمايه گذاري را يکي از تکاليف اصلي استان در سال جاري عنوان کرد و گفت: جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي براي تحقق رشد 8 درصدي اقتصادي کشور جهت افزايش سطح سرمايه گذاري در استان ضروري است.
وي با اشاره به ظرفيتهاي بالقوه بخش خصوصي براي سرمايه گذاري و ايجاد فرصت شغلي در استان اظهار کرد: يکي از مهمترين اهداف دولت در سال جاري حمايت از سرمايه گذاران بخش خصوصي است که ما نيز در استان عزمي جدي براي تقويت اين بخش داريم و از حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي در استان استقبال مي کنيم.
معتمديان با بيان اينکه با شناسايي و جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي براي حوزه هاي گردشگري، صنايع تبديلي، کشاورزي، خدماتي، معادن و... مي توان گامهاي بلندي در بخش اشتغالزايي برداشت، تصريح کرد: نبايد اجازه داد مشکلات، سرمايه گذاران را از سرمايه گذاري در استان منصرف کند بلکه بايد روند سرمايه گذاري در استان روانسازي شود.
ضرورت تشکيل ميز سرمايه گذاري در بخش صنعت و معدن استان
عبدالحميد سرتيپي، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي گفت: از سرمايه گذاران بخش صنعت و معدن در استان حمايت مي کنيم.
وي بر ضرورت اهميت سرمايه گذاري در بخش صنعت و معدن در استان تاکيد کرد و بابيان اينکه ضروري است در استان ميز سرمايه گذاري در اين حوزه تشکيل شود، افزود: با تمام قوا از سرمايه گذاران اين بخش حمايت مي کنيم.
رييس سازمان صمت استان بااشاره به دانش بنيان کردن زنجيره توليد و لزوم توجه به شرکتهاي دانش بنيان و فناور گفت: سازمان از طرحهاي دانش بنيان در بخشهاي صنعت و معدن حمايت مي کند.
صدور 129 مورد مجوز سرمايه گذاري در آذربايجان غربي
جليل جباري مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آذربايجان غربي اظهار کرد: سال گذشته، 129مورد مجوز سرمايه گذاري با مبلغ سرمايه گذاري 1170 ميليارد تومان در بخش گردشگري استان صادر شده است.
وي به ايجاد اشتغال براي  100نفر در استان به موازات سرمايه گذاري هاي انجام شده اشاره کرد و گفت: در استان ظرفيت هاي زيادي براي جذب سرمايه گذار وجود دارد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايسنا؛ آذربايجان غربي به تنهايي تا اندازه اي منابع غني و ارزشمند برخوردار است، که در به فعليت رسيدن اين ثروت‌هاي طبيعي، قابليت اين رو دارد که مشکلات اقتصادي و معيشتي موجود را برطرف کند.
اين مهم نيز در سايه جذب سرمايه گذار و تقويت بخش خصوصي امکان پذير است که اميد است که در سال »توليد، دانش بنيان و اشتغال«  به اين مقوله توجه ويژه اي شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها