عصر آذربایجان

گزارش خبر

لزوم تقويت مراودات مرزي در آذربايجان غربي

رئيس جمهور در اروميه مطرح کرد

1401/03/01

گروه خبر:رئيس جمهور در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي بر لزوم تقويت مراودات مرزي، ساماندهي کولبري و تسهيل سرمايه گذاري در آذربايجان غربي تاکيد کرد.

گروه خبر:رئيس جمهور در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي بر لزوم تقويت مراودات مرزي، ساماندهي کولبري و تسهيل سرمايه گذاري در آذربايجان غربي تاکيد کرد.

به گزارش عصرآذربايجان، حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي در بدو ورود به آذربايجان غربي در جمع خبرنگاران ضمن اداري احترام به شهدا، ايثارگران و خانواده‌هاي معظم شهدا در استان اظهار کرد: آذربايجان غربي نمونه کاملي از مجموعه فرهنگي تاريخي و تمدني براي مردم ايران است که تمام اقوام از ترک و سني در کنار هم يکديگر زندگي مي‌کنند.
وي ادامه داد: آذربايجان غربي استاني است، داراي افتخارات بسيار از جمله افتخارات حضور بسيار با معنا در دفاع مقدس و مرزباني مثال‌زدني است.حجت الاسلام رئيسي با اشاره به ظرفيت‌هاي بي شمار آذربايجان غربي در بخش‌هاي مختلف اظهار کرد: اين استان در بخش کشاورزي، معادن يکي از قطب‌هاي مطرح در کشور به شمار مي‌رود و وجود مراکز علمي و فعال دانشگاهي نشان از ظرفيت و پتانسيل بالاي استان دارد.
رئيس جمهوري کشورمان با بيان اينکه در اين استان مسائل زيادي وجود دارد، گفت: اما در اين سفر اولويت‌هاي استان شناسايي شده و در جلسات کارشناسي در تهران اين اولويت‌ها بررسي شده است، امروز همچنين وزرا نيز در شهرستان‌ها حضور دارند در انتهاي سفر در جلسه شوراي اداري مصوبات سفر اعلام مي‌شود.
حجت الاسلام رئيسي با تاکيد بر اينکه مديران بايد خود را مسئول اجراي اين مصوبات بدانند از مردم استان به دليل شرايط کرونايي و عدم حضور در اجتماعات مردمي و شهرستان‌ها نيز عذرخواهي کرد و افزود: اميدوارم در سفرهاي آتي بتوانيم در اجتماعات عظيم مردمي اين استان حضور يابم.
رئيس جمهور از دستاوردهاي هوافضا در آذربايجان غربي بازديد کرد
رئيس جمهور از دستاوردهاي هوافضا در آذربايجان غربي شامل هواپيماهاي سبک و نيمه سبک ساخته شده در مراکز رشد سپاه همچنين پهپاد و ماهواره‌هاي ساخته نوآوران اروميه‌اي بازديد کرد.
 آيت الله سيد ابراهيم رئيسي در اين بازديد که در فرودگاه بين المللي شهيد باکري اروميه انجام شد از ماهواره اروم ست که در اروميه ساخته شده نيز رونمايي کرد.در اين بازديد جوانان فناور اروميه‌اي توضيحاتي را در خصوص هواپيماهاي فوق سبک، پهپاد و ماهواره ساخته شده، ارائه کردند.
ماهواره اروم ست، با بالاترين رزولوشن تصويري قابليت اين را دارد که حداکثر با 600 هزار دلار در مدار زمين قرار گيرد که در مقايسه با مدل خارجي بسيار کم هزينه تر است.
بازديد رئيس جمهور از مرز تمرچين پيرانشهر
حجت الاسلام ابراهيم رئيسي  همچنين در بيست و يکمين سفر سفر استاني رئيس جمهور به آذربايجان غربي ابتدا به شهرستان مرزي پيرانشهر سفر کرد و از مرز تمرچين اين شهرستان بازديد کرد.نماينده ولي فقيه در استان و استاندار آذربايجان غربي و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني حجت الاسلام رئيسي را همراهي کردند.
توليد دانش بنيان مي تواند موجب توسعه شود
آيت الله رئيسي سپس وارد شهر مهاباد شده و مورد استقبال مردم و مسوولان اين شهرستان قرار گرفت.  وي تاکيد کرد: در کنار استفاده بهينه از نيروهاي کارآمد توجه به بکارگيري علوم و فناوري‌هاي دانش پايه نيز بايد مورد توجه همگان باشد.آيت الله سيد ابراهيم رئيسي در مراسم ديدار با اقشار مختلف مردم، ايثارگران و خانواده شهداي مهاباد اظهارکرد: بايد از ظرفيت‌هاي استان جهت رفع بيکاري و ايجاد  اشتغال  بهره گيري کنيم؛ چرا که اشتغال زايي جزء برنامه‌هاي محوري دولت است.  آيت الله سيد ابراهيم رييسي اظهار کرد: بومي گزيني در ايجاد اشتغال از اولويت‌هاي مورد تاکيد است که مسوولان و مديران هر استان بايد از نيروهاي کارآمد بومي به خوبي بهره بگيرند. 
اجراي عدالت خواسته عموم جامعه است
رييس جمهور گفت: عدالت و اجراي آن خواسته عموم جامعه است و دولت سيزدهم با تمام توان خود براي برقراري آن تلاش خواهد کرد.  حجت الاسلام ابراهيم رئيسي همچنين در جمع مردم مياندوآب با بيان اينکه تمام کار در دولت مبتني بر عدالت است، اظهار کرد: دولت دنبال اين است که تصميم‌سازي مبتني بر عموم مردم باشد، عدالت خواسته عموم مردم است و تلاش دولت هم بر اين است.
رئيس جمهور با اشاره به ظرفيت مناطق آزاد در کشور گفت: مقرر شده تا در مناطق آزاد 8 هزار شغل ايجاد شود، منطقه آزاد قرار بود محل ايجاد شغل باشد نه واردات.
حجت الاسلام رئيسي با بيان اينکه مردم آذربايجان‌غربي به عنوان مرزبانان مخلصي هستند که در دفاع از ارزش‌ها و انقلاب اسلامي همواره پاي ثابت حضور در اين عرصه بوده‌اند، گفت: جاي جاي اين استان نماد رشادت، ايستادگي و مقاومت است.وي با بيان اينکه رشادت‌ها، شهادت، شهامت و ايستادگي مردم براي ما مسئوليت آور است، عنوان کرد: مردم با خون، مال و آبروي خود براي حفظ ذره ذره خاک اين کشور تلاش کردند، بايد از خدا خواست، توفيق بيشتري داشته باشيم.
رئيس جمهور با بيان اينکه تمام تلاش خدمتگزاران در دولت سيزدهم رفع مشکلات و کاستن از آلام مردم در مناطق مختلف کشور است، خاطرنشان کرد: دولت بايد با مردم، از مردم و در مردم باشد چراکه با اين حضورها مي‌توان شاهد گشايش در امور بود.
رئيس جمهور با بيان اينکه در رابطه با مسائل مردم، دنبال توسعه يافتگي مبتني بر آمايش سرزميني و براي عموم مردم هستيم، ادامه داد: ظرفيت‌هاي بسياري در سطح کشور داريم که بايد بر همين توانمندي‌ها و ظرفيت‌ها نسبت به اشتغالزايي و ايجاد شغل براي جوانان اقدام شود.
وي با اشاره به ظرفيت مناطق آزاد در کشور، گفت: مقرر شده تا در مناطق آزاد 8 هزار شغل ايجاد شود، منطقه آزاد قرار بود محل ايجاد شغل باشد نه واردات که تمام تلاش دولت اين است در سال توليد، اشتغالزايي و دانش بنيان اين مسيرها هموار شوند.آيت الله رئيسي با تاکيد بر اينکه دوستان انقلاب روز به روز اميدوارتر و دشمنان نااميد خواهند شد، گفت: امروز دولتمردان و همگان تلاش مي‌کنند تا مشکلات هرچه سريع‌تر حل شود چراکه مردم نشان دادند که خدمتگزار را از غير خدمتگزار تشخيص مي‌دهند.
لزوم تقويت مراودات مرزي در آذربايجان_غربي
رئيس جمهور در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي بر لزوم تقويت مراودات مرزي، ساماندهي کولبري و تسهيل سرمايه گذاري در آذربايجان غربي تاکيد کرد.
حجت الاسلام ابراهيم رئيسي در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي اظهار کرد: استفاده از بازارچه‌هاي مرزي اولويت دارد مرز تهديد نيست فرصت است استفاده کنيد، ساماندهي کوله بري در غرب کشور را اجرا کنيد و با ساز و کار مناسب اجازه فعاليت بدهيد، ممنوعيت‌ها و آزادها را اعلام کنيد مردم کار کنند و معيشتشان با کيفيت شود.
وي ادامه داد: همه مديران مدعي خدمت به مردم هستند اما خدمتگزاري به مردم متفاوت است بخشي از مديران منفعت گرا هستند، بخشي ديگر از در نوع دوستي و انسان دوستانه مديريت مي‌کنند و بخشي ديگر معتقدند ايمان به اينکه راه رسيدن به خدا خدمت خلق است و اين نوع مديران هستند که گره گشا و در نظام هستي پايدارند نگاهي که ماندگاري مي‌دهد به کار ما اين است که تلاش براي رضاي خدا باشد.
حجت الاسلام رئيسي با اشاره اينکه 12 هزار شهيد آذربايجان غربي همين نگاه را داشتند و خونشان را در راه خدا ريختند افزود: در اين استان کارهاي خوبي شده کسي نمي‌تواند بگويد کار نشده اما انتظار مردم بالاتر از اين کارها بوده است مردم با اين کارها رونق اقتصادي نداشتند.
رئيس جمهوري کشورمان افزود: ما در بعضي حوزه‌ها مثل امنيت و نظامي خوب عمل کرديم اما در بعضي عقب ماندگي داريم که با راه رفتن معمولي جبران نمي‌شود يک حرکت جهادي و مخلصانه همراه با تدبير وتعقل نياز است کارهاي جهشي نياز داريم.حجت السلام رئيسي با اشاره به اينکه هر کار جهادي مورد رضايت خداوند و مردم است و موجب دلسردي دشمن گفت: کار جهادي و تحولي اقتضا مي‌کند مديران آرام نگيرند و دائم در تلاش باشند اگر يک نفر کار نکند همانند خط توليد همه توليد متوقف مي‌شود يک هماهنگي و توازن لازم است.
وي با بيان اينکه اقتضا کار جهادي اين است که همه هماهنگ و هم صدا و هم پا حرکت کنند گفت در اين مقطع حق آزمون و خطا نداريم کارهايمان بايد با تعقل و دورانديشي باشد از تجربيات کشورهاي ديگر استفاده کردن اشکال ندارد اما با نسخه نوشتن کار نمي‌کنيم بايد با شرايط خودمان هماهنگ باشد ما از تجربيات همه عالم استفاده مي‌کنيم.
تقويت گمرکات و 24 ساعته کردن روندامور گمرکي، اعمال مديريت متمرکز، حذف دستورالعمل‌هاي خلق الساعه، ثبات در سياست گذاري ها و امور اجرايي و بومي گزيني از ديگر تأکيدات رئيس جمهور در اين نشست بود.
حجت الاسلام رئيسي در ادامه با بيان اينکه وزارت کشور روند تبديل اروميه به کلانشهر شدن را بررسي کند و اگر مزايايي دارد استان بهره مند شود گفت: نقاط حادثه خيز محورهاي ارتباطي در اولويت قرارگيرد و حتماً اصلاح شود نبايد شاهد از دست دادن عزيزانمان باشيم.
اين سفر، چهارمين سفر استاني آيت‌الله رئيسي در سال 1401 و بيست و يکمين سفر وي در 9 ماه گذشته است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها