عصر آذربایجان

گزارش خبر

افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های زنجان؛ مردم تخلفات را گزارش دهند

افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های زنجان؛ مردم تخلفات را گزارش دهند

1401/07/29

عصر آذربایحان- مدیر بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هیچ گونه کاهش سهمیه‌ای آرد برای نانوایی‌ها نداشته‌ایم و حتی در برخی موارد شاهد افزایش سهمیه برخی نانوایی‌ها هستیم.

عصر آذربايحان- مدير بازرسي سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان گفت: هيچ گونه کاهش سهميه‌اي آرد براي نانوايي‌ها نداشته‌ايم و حتي در برخي موارد شاهد افزايش سهميه برخي نانوايي‌ها هستيم.

کريم رفعت‌نيا مدير بازرسي سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان با بيان اينکه طبق قانون، بازرسي و نظارت بر بازار برعهده سازمان جهاد کشاورزي گذاشته شده است، اظهار داشت: با توجه به اينکه يک هزار و 600 واحد نانوائي در کل استان فعالند، از زمان هدفمندسازي آرد و نان، با توجه به اينکه سازمان جهاد کشاورزي داراي کمبود نيروست اما نزديک به 30 هزار مورد بازرسي از نانوائي‌ها انجام داده است.

 وي گفت: حضور بازرسان در واحدهاي نانوايي به‌شکل روزانه يا براساس شکايت‌هاي مردمي و ساير شاخص‌هاي مدنظر سازمان از جمله، کم فروشي، گرانفروشي، تعطيلي غيرمجاز، کاهش ساعت پخت، در دو شيفت صبح، عصر و روزهاي تعطيل انجام مي‌گيرد و در صورت تخلف به تعزيرات معرفي مي‌شوند و بيش از يک هزار و 300 مورد پرونده تخلفات نانوايي تشکيل و به تعزيرات استان معرفي شده‌ است.

 وي در خصوص تعيين ساعت کاري نانوايي‌ها گفت: سازمان بازرسي دخالت مستقيم در تعيين ساعات کار ندارد زيرا بر حسب پخت نان زمان آن در شهر زنجان و شهرستان‌ها تفاوت دارد و تعيين ساعت کاري بر عهد اتحاديه است.

مدير بازرسي سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان، در خصوص شلوغي نانوايي‌ها گفت: هيچ گونه کاهش سهميه‌اي نداشته‌ايم و حتي در برخي موارد شاهد افزايش سهميه برخي نانوايي‌ها  هستيم.

 وي با بيان اينکه مردم در صورت مشاهده تخلف مي‌توانند با شماره 124 تماس گرفته و شکايت خود را مطرح کنند گفت: در صورت تخلف نانوايي پرونده تشکيل و به تعزيرات ارسال مي‌شود و نانوائي‌هايي که نان با کيفيت به مردم ارائه دهند تشويق شده و سهميه مازاد آرد به آن‌ها تعلق مي‌گيرد.

گرايش مردم به استفاده از نان سنتي

مهدي بيات رئيس اتحاديه نانوايان استان زنجان ،نيز در خصوص شلوغي نانوايي‌ها گفت: مصرف نان به دليل گراني برخي کالاها از جمله، برنج، ماکاروني و غيره افزايش پيدا کرده و همچنين سهميه نوع دو، نانوايي‌هاي فانتزي که نزديک به 25 واحد بوده آزاد شده و فروش آنها نيز به شدت کاهش يافته است و به دليل گراني نان فانتزي‌ها گرايش مردم به نان لواش و سنتي بيشتر شده  و عمده دليل شلوغي‌ نانوايي‌ها نيز به اين علت است.

بيات در خصوص بي‌نظمي ساعت کار نانوايي‌ها گفت: ساعت کار نانوايان طبق سهميه بندي پخت که دارند از ساعت 6:30 تا 13 مشخص شده است و اگر تخلفي هم اتفاق بيفتد هيچ چيز در دست اتحاديه نيست، زيرا پخش سهميه بر عهد اداره کل غله و نظارت نيز بر عهده سازمان جهاد کشاورزي است.

عدم کاهش آرد سهميه‌اي نانوايي‌ها

ولي‌اله زماني، مدير کل غله و خدمات بازرگاني استان زنجان، با بيان اينکه توزيع سهميه آرد بر اساس تصميمات اقدامات کارگروه گندم، آرد و نان گرفته مي‌شود گفت: بعد از هدفمندي يارانه‌ها هيچ گونه تغييري در سهميه آرد نانوايي‌ها در خصوص کاهش يا افزايش اعمال نشده است و نانوايي‌هايي که به صورت دو شيفت فعاليت مي‌‌کنند به صورت روزانه آرد مازاد به آن‌ها تعلق مي‌گيرد.

مديرکل غله و خدمات بازرگاني استان زنجان بيان کرد: 25 واحد نانوايي آزادپز و فانتزي در  کل استان وجود دارد که پنج واحد در شهر زنجان فعاليت مي‌کند و کاهش پخت آنها، تاثير قابل توجهي بر شلوغي نانوايي‌ها ندارد.

روند بازرسي‌ها بايد اصلاح شود

رضا مظفري مدير کل تعزيرات استان زنجان، در خصوص عوامل بازدارندگي تخلفات نانوايي‌ها گفت: وقتي پرونده به تعزيرات ارسال شود در سريعترين زمان رسيدگي مي‌شود، اما سوالي که در اينجا مطرح است اينکه، آيا بعداز رسيدگي تعزيرات، سازمان بازرسي پيگري مي‌کند تا مجددا تخلف تکرار نشود؛ يا فقط وظيفه دستگاه‌هاي ناظر گزارش تخلفات است.

 وي افزود: بايد روند بازرسي‌ها اصلاح شود زيرا صرفاً جريمه کار ساز و بازدارنده نيست و متوليان امر بايد به اين کار ورود جدي پيدا کنند.

مظفري عنوان کرد: يکي از عوامل شلوغي برخي نانوايي‌ها شايد در کيفيت نان ارائه شده باشد که از جهاتي مثبت است زيرا نان خوب ارائه مي‌دهد و مورد استقبال مردم است، که البته بايد فکري به اين شلوغي‌ها شود و يا شلوغي مي‌تواند ناشي از کمبود آرد باشد که اين امر بايد مورد توجه بازرسان قرار گيرد و نظارت‌ها را بهتر انجام دهند.

وي تصريح کرد: دستگاه‌هاي بازرسي در صورت احصاء تخلف در خصوص آرد، بايد اين مسئله را مورد توجه قرار دهند که آرد قاچاق کشفت شده که تحت عنوان کالاي خارج از شبکه نام‌گذاري مي‌شود از کجا و از چه طريقي به دست نانوايان رسيده، مگر سهميه آرد نانوايان مشخص نيست.

وي بيان کرد: چرا بازرسي‌ها به خوبي انجام نمي‌گيرد که برخي نانوايان به صورت خودسرانه وزن چانه را کم‌ گرفته و اندازه نان‌ کوچک و باعث گلايمندي مردم‌ مي‌شوند؟ مگر سهميه آرد به يک اندازه به نانوايي‌ها ارائه نمي‌شود؟ اينها مواردي هستند که دستگاه‌هاي ناظر بايد با جديت به اين مسايل ورود پيدا کنند تا حقي از مردم ضايع نشود.

مديرکل تعزيرات استان زنجان، در خصوص تخلف چندين باره برخي نانوايي‌ها و علت عدم باز دارندگي جريمه‌ها گفت: درگذشته شايد جريمه‌ها باز دارنده نبوده، اما با تصويب قوانين در شوراي عالي هماهنگي اقتصادي کشور اختيارات تعزيرات حکومتي بيشتر شده که هم در خصوص همراهي با کسبه بازار و هم در جهت بازدارندگي از تخلفات، قوانين جامع و کاملي است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها