عصر آذربایجان

گزارش خبر

حجم ترانزیت در کشور افزایش پیدا کرد

معاون وزیر راه:

1401/08/21

عصر آذربایجان- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: با تفاهم‌نامه خوبی که بین کشورهای روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان منعقد شده، حجم ترانزیت ایران افزایش پیدا کرده است.

عصر آذربايجان- معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي کشور گفت: با تفاهم‌نامه خوبي که بين کشورهاي روسيه، ايران و جمهوري آذربايجان منعقد شده، حجم ترانزيت ايران افزايش پيدا کرده است.

 داريوش اماني  در جلسه انجمن‌هاي صنفي شرکت هاي حمل ونقل کالا و مسافر با بيان اينکه رانندگان با روحيه جهادي و انقلابي در خدمات‌رساني به مردم از هيچ تلاشي دريغ نکرده‌اند اظهار داشت: اين قشر در هر زماني به دور از مسائل سياسي و اقتصادي با تحمل مشکلات در پيشبرد اهداف سازمان نقش مهمي داشته‌اند.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه زحمات و تلاش‌هاي شبانه روزي رانندگان در حوزه حمل ونقل کالا ومسافري با هيچ چيز قابل جبران نيست تصريح کرد: امسال رانندگان با همه کمبودها و گرفتاري ها سفر اربعين را ايثارگرانه،مجاهدانه و باغيرت پيش بردند.

وي دفاع از منافع صنفي را از اولويت‌هاي مهم سازمان عنوان کرد و ادامه داد: در جهت حمايت از اصناف و رانندگان تمام تلاش ما براين است تا بخشودگي جرائم و ارائه تسهيلات به رانندگان در اسرع وقت عملياتي شود.

رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي کشور از تشکيل صندوق رفاه اجتماعي مختص بخش حمل ونقل در آينده اي نزديک به نفع رانندگان خبر داد و اظهار کرد: با تصويب اين طرح در مجلس شوراي اسلامي تمامي مسائل رفاهي بخش حمل ونقل ائم از بيمه تکميلي، برخورداري از وام و تسهيلات،کمک هزينه براي خريد لوازم و در کل بحث بيمه شدن رانندگان اتفاق بزرگي است که در سازمان تامين اجتماعي براي کمک حال رانندگان و بخش حمل ونقل در حال عملياتي شدن است.

معاون وزير راه و شهرسازي پيگيري حل مشکلات افزايش نرخ کرايه‌ها و تامين سوخت رانندگان را مهم‌ترين دستور کار سازمان عنوان کرد و افزود: با تفاهم‌نامه خوبي که بين کشورهاي روسيه، ايران و جمهوري آذربايجان منعقد شده، حجم ترانزيت در کشور افزايش پيدا کرده که پايانه مرزي بيله سوار نيز از اين قائده مستثني نيست و اين حجم از ترانزيت نويد بسيار خوبي براي اقتصاد کشور است.

اماني با اشاره به اهميت پايانه مرزي بيله سوار در تجارت و اقتصاد کشور در خصوص حل برخي مشکلات موجود در اين پايانه قول مساعد داد و اضافه کرد: مقرر شد مشکلات اين پايانه در استان از طريق شوراي مرز پيگيري و مسائل و کمبودهايي که در مرز بيله سوار وجود دارد برطرف بشود.

وي از پيش‌بيني و اختصاص اعتبار ويژه براي ارتقاي زيرساخت‌هاي پايانه مرزي بيله سوار از جمله افزايش پارکينگ‌ها خبرداد و گفت: از آنجايي که استان اردبيل يکي از سخت‌ترين استان‌ها در ايام فصول بارش و زمستان است در کنار اقداماتي که روي بازسازي ماشين‌آلات انجام مي‌شود، مقرر شد از سرجمع اعتبارات ملي نيز براي پرداخت مطالبات به استان اردبيل تخصيص دهيم تا عمليات راهداري زمستاني نيز به نحو احسن انجام شود.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استفاده از ظرفيت نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي را در جهت نوسازي ناوگان‌هاي راهداري و بخش حمل و نقل بسيار مهم دانست و بيان کرد: طبق مصوبه قانون بودجه به سازمان راهداري اجازه داده شده 4 هزار وسيله نقليه زير 5 سال کارکرد را وارد کشور کند.

اماني اظهار کرد: اين موضوع در کميسيون زيربنايي دولت مصوب و مقرر شده يک هزار و 200 دستگاه از توليدات داخل و مابقي نيز از خارج از کشور وارد کشور شود که در صورت ابلاغ اين مصوبه به سازمان بحث نوسازي ناوگان‌ها در کشور برطرف مي‌شود.

کليم‌الله وثوقي مديرکل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان اردبيل نيز از فعاليت 7 انجمن صنفي،2 پايانه بار و 12 هزار راننده در حوزه کالاي استان خبرداد و گفت:سالانه 4 ميليون تن کالا توسط 8 هزار کاميون از استان اردبيل به مقاصد مختلف جابه جا مي شود.

وثوقي ترانزيت ورودي و خروجي بيش از يک ميليون و500 تن کالا را از پايانه مرزي بيله سوار يادآور شدو اظهار کرد:در بخش مسافري استان 7 پايانه مسافربري در 7 شهرستان با 2 هزار و 300 راننده در حال خدمات رساني به مردم و مسافران هستند.

عضو شوراي اداري استان اردبيل متوسط عمر ناوگان هاي استان اردبيل را 23 سال عنوان کرد و خاطرنشان شد:سال گذشته به همت همکاران در حوزه ايمني وترافيک استان اردبيل رتبه سوم کشوري و در 5 ماهه امسال نيز با 10 نفر کاهش فوتي در تصادفات رتبه 3 را به خود اختصاص داد.

عضو شوراي ترافيک استان اردبيل همچنين از کسب رتبه اول استان در رسيدگي به شکايات مسافرين در سال گذشته خبرداد و بيان کرد:استان اردبيل در بخش حمل ونقل کالا و مسافر مشکل خاصي ندارد و حمل ونقل استان از وضعيت مناسب و قابل قبولي برخوردار است.

دبيرکميسيون مديريت اجرائي ايمني حمل ونقل استان اردبيل با اشاره به اينکه در زمان وقوع کرونا نيز همکاران در بخش حمل ونقل کالا و مسافر با رعايت تمام موارد بهداشتي و پروتکول ها از هيچ خدماتي براي مردم دريغ نکرده اند افزود:نه تنها عملکرد ما در طي اين دو سال روند نزولي نداشت بلکه در حوزه حمل ونقل کالا با افزايش نيز روبه‌رو بوديم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها