عصر آذربایجان

گزارش خبر

عزم دولت برای تکمیل این ورزشگاه ۳ هزار نفری

ورزشگاه نیمه‌کاره ابهر ۱۷ ساله شد//

1401/10/19

عصر آذربایجان- با پیگیری‌های مسئولان استانی و نایب رئیس مجلس قرار است عملیات عمرانی ورزشگاه سه هزار نفری ابهر به طور مجدد با ترک تشریفات آغاز شود.

عصر آذربايجان- با پيگيري‌هاي مسئولان استاني و نايب رئيس مجلس قرار است عمليات عمراني ورزشگاه سه هزار نفري ابهر به طور مجدد با ترک تشريفات آغاز شود.

 روز پنجشنبه هفته گذشته علي نيکزاد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در ابتداي سفر يک روزه خود به استان زنجان، از ورزشگاه نيمه کاره 3 هزار نفري و 17 ساله ابهر بازديد کرد. در اين بازديد که مسئولان استاني و نماينده مردم ابهر در مجلس نيز حضور داشتند، نيکزاد وعده تحقق بودجه ساخت اين ورزشگاه را داد.

احمد ذوالقدر فرماندار شهرستان ابهر  حضور علي نيکزاد را در اين شهرستان اينگونه روايت مي‌کند: اصلي‌ترين پروژه نيمه کاره شهرستان ابهر همين ورزشگاه 3 هزار نفري است که به قدري واجب بود، در اولويت نخست بازديد نايب رئيس مجلس قرار گرفت.

ورزشگاه 3 هزار نفري در بين مردم به نماد ناکارآمدي معروف شده و بنابراين تمام عزم ما اين است که اين پروژه را به اتمام برسانيم. اين ورزشگاه از سال 84 يعني 17 سال است که نيمه کاره بر زمين مانده است و در اين مدت پيمانکاران زيادي آمدند و به دليل ناکارآمدي تغيير کردند.

يکي از مطالبات نخست جوانان ابهري تکميل اين ورزشگاه است؛ قطعاً اين ورزشگاه ساخته شود بستر مناسبي براي فعاليت‌هاي ورزشي در شهرستان ايجاد مي‌شود.

در آن بازديد نايب رئيس مجلس در تماس با وزير ورزش درخواست اعتبار 5 ميليارد توماني براي ادامه روند کار داشت. وزير وعده داد 10 ميليارد تومان به اين پروژه تزريق مي‌کند. قرار شد شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي کشور و کميسيون برنامه و بودجه مجلس هم کمک‌هايي براي تکميل اين ورزشگاه داشته باشند.

به عبارتي ديگر در همان بازديد مبلغي بيش از 20 تا 30 ميليارد تومان تصويب شد که به اين پروژه براي ادامه کار تزريق شود. اميدواريم حمايت مالي تا افتتاح اين پروژه 17 ساله ادامه داشته باشد.

همين طور روز گذشته حجت‌الاسلام حسن شجاعي نماينده مردم ابهر، خرمدره و سلطانيه در مجلس، به جلسه هيئت رئيسه مجلس با وزير ورزش در خصوص پروژه‌هاي ورزشي شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مقرر شد با تزريق بودجه در اسرع وقت عمليات عمراني تکميل ورزشگاه 3 هزار نفري ابهر در هفته‌هاي آتي شروع شود.

وي اضافه کرد: در اين جلسه مقرر شد اعتبار لازم براي تکميل ورزشگاه 3 هزار نفري ابهر اختصاص يابد که با اين حساب مقرر شد ظرف يک ماه آينده 10 ميليارد تومان وزارت ورزش تأمين شود. از سوي ديگر سازمان برنامه و بودجه هم موظف شد که 5 ميليارد تومان در اختيار اين پروژه قرار دهد؛ استاندار زنجان هم بايد از محل توازن 15 ميليارد تومان در اختيار اين پروژه قرار دهد.

شجاعي بيان کرد: براي شروع عمليات عمراني اين پروژه بهانه‌اي نيست و قرار شد با ترک تشريفات عمليات عمراني در چند هفته آينده آغاز شود.

از سوي ديگر احمد خداوردي سرپرست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان زنجان اعلام کرد: براي افتتاح کامل پروژه نيمه کاره ورزشگاه 3 هزار نفري ابهر نيازمند بودجه 45 تا 50 ميليارد توماني هستيم.

، عمليات اجرايي ورزشگاه 3 هزار نفري شهرستان ابهر در سال 84 آغاز شده ولي متأسفانه با گذشت 17 سال هنوز هم به پايان نرسيده است. اين پروژه در اين سال‌ها به پيمانکاران متفاوتي واگذار شده است ولي هيچ‌کدام نتوانسته‌اند اين پروژه را بهره‌برداري برسانند. اين پروژه با گذشت 17 سال فقط حدود 50 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.

البته ناگفته نماند وضعيت پروژه‌هاي استخر هيدج و صائين قلعه هم کمتر از پروژه ورزشگاه 3 هزار نفري ابهر نيست و به زودي اين رسانه در گزارشاتي مشروح به وضعيت اين پروژه‌ها خواهد پرداخت. استخر هيدج که در دولت قبل مورد افتتاح قرار گرفت ولي هنوز  آماده استفاده نشده و نيازمند تزريق اعتبار است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها