عصر آذربایجان

گزارش خبر

رئيسي بدون تعارف کابينه را ترميم کند

رئيسي بدون تعارف کابينه را ترميم کند

1401/11/02

گروه سياسي: باقري گفت: مجلس به وزرا اعتماد کرد و آنها مشغول کار شدند، اما آن انتظاري که از دولت مي‌رفت به دست نيامد.

گروه سياسي: باقري گفت: مجلس به وزرا اعتماد کرد و آنها مشغول کار شدند، اما آن انتظاري که از دولت مي‌رفت به دست نيامد. نمي‌توان مردم را ناراضي نگه داشت و نبايد رييس جمهور اين موضوع را به تاخير بيندازد زيرا بسيار خطرناک است، مجلس در اين موضوع تعارف ندارد و اگر دولت بخواهد به اين رويه ادامه بدهد استيضاح ادامه خواهد داشت و اين به صلاح نظام نيست، از ما هم مي‌خواهند اين کار را نکنيم، اما ما که نمي‌توانيم بر سر منافع مردم تعارف کنيم.قوي‌تر است.
يک نماينده مجلس گفت: مجلس به وزرا اعتماد کرد و آنها مشغول کار شدند، اما آن انتظاري که از دولت مي‌رفت به دست نيامد. نمي‌توان مردم را ناراضي نگه داشت و نبايد رييس جمهور اين موضوع را به تاخير بيندازد زيرا بسيار خطرناک است، مجلس در اين موضوع تعارف ندارد و اگر دولت بخواهد به اين رويه ادامه بدهد استيضاح ادامه خواهد داشت و اين به صلاح نظام نيست، از ما هم مي‌خواهند اين کار را نکنيم، اما ما که نمي‌توانيم بر سر منافع مردم تعارف کنيم.مهدي باقري ناظر کارگروه تعيين محتواي مجرمانه رايانه‌اي و عضو کميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي درباره‌ي عملکرد 16 ماهه دولت گفت:تا امروز شاهد تلاش‌هاي بسياري از سوي دولت بوده‌ايم؛ اينکه بگوييم سست بودند و تلاش نکردند، نه اين طور نبوده است؛ اما نتوانسته‌اند رضايت‌مندي به معناي واقعي را به دنبال داشته باشند و دليل آن هم ضعف مديران در تمام سطوح بوده است. مديراني که در دولت آقاي رئيسي کار مي‌کنند بهتر از اين مي‌توانستند باشند. کارنامه دولت مشخص است و آن‌ها هم متوجه اين مسأله هستند؛ مجلس بارها با تذکر و استيضاح به اين موضوع پرداخته است.
وي افزود: خود دولت بايد خيلي زودتر دست به تغيير بزند تا با وجود تحريم‌ها حجم مشکلات در کشور کمتر شود. شايد اگر تيم فعلي در سال‌هاي گذشته کار مي‌کرد مي‌توانست موفق شود. اما اکنون دشمني‌ها و مشکلات اقتصادي که از گذشته اضافه شده است و اين امر اقتضاي آن دارد که رئيسي بدون تعارف در سطح وزرا و معاونين ترميم انجام دهد تا گروه‌هاي قوي‌تري بر سر کار بيايند؛ چرا که نبايد با منافع مردم، کشور و نظام تعارف کرد.وي ادامه داد: مجلس به وزرا اعتماد کرد و آنها مشغول شدند، اما آن انتظاري که از دولت مي‌رفت به دست نيامد؛ نمي‌توان مردم را ناراضي نگه داشت و رييس جمهور نبايد ترميم دولت را به تأخير بيندازد، زيرا بسيار خطرناک است. مجلس در اين موضوع تعارف ندارد و اگر دولت بخواهد به اين رويه ادامه بدهد، استيضاح ادامه خواهد داشت. چرا که ادامه روند فعلي اين به صلاح نظام نيست، البته از ما هم مي‌خواهند اين کار را نکنيم، اما ما که نمي‌توانيم بر سر منافع مردم تعارف کنيم. استيضاح به معناي تخريب فرد نيست؛ ما طبق مأموريتي به وزرا اعتماد کرده بوديم، اما زمان نشان داد آنها نتوانستند مأموريت خود را به نحو احسن انجام دهند. ان شاءالله آنها در اين زمينه تدبيري خواهند انديشيد.
باقري با بيان کرد: مي‌گويند مجلس و دولت همکاري خوبي ندارند، اما همکاري همين تذکرات و استيضاح‌ها است. 290 نماينده در حوزه‌هاي انتخابي حضور دارند، وقتي حجم نارضايتي‌ها و فشارها را مي‌بينند و يا به آن‌ها منتقل مي‌شود، طبعا در مجلس از ابزارهاي قانوني خود استفاده مي‌کنند و اين بهترين مسير اداره کشور است که هرکسي مأموريت خود را انجام مي دهد.
بعيد مي‌دانم رييسي قائل بر اين باشد که قحط ‌الرجال است
نماينده مردم زنجان و طارم در مقابل صحبت‌هاي برخي نمايندگان مبني بر اينکه اگر وزيري را استيضاح کرديم چه کسي به جاي او بيايد، گفت: بعضي از همکاران به دليل اينکه شناخت کافي ندارند اين‌گونه مي‌گويند! بعيد مي‌دانم رييسي قائل بر اين باشد که قحط ‌الرجال است. ما نيروهاي خوبي در نظام داريم؛ مردم ما حق دارند از بهترين خدمات بهره‌مند باشند و اگر وزير نمي‌تواند اين خدمات را ارائه بدهد خود بايد پيش قدم شود، کنار برود و فرد بهتري سرکار بيايد.
قبل از اغتشاشات دستور جلسه ما در کارگروه مصاديق محتواي جرم‌هاي يارانه‌اي رفع محدوديت‌ها بوده است
ناظر کارگروه تعيين محتواي مجرمانه رايانه‌اي در خصوص سرعت پايين اينترنت افزود: امروز يکي از انتظارات مردم اينترنت است. ما اين حق را مي‌دانيم و خيلي جدي پيگير هستيم. وقتي طبق آمار و ارقام و نهادهاي فني کشور مثل وزارت ارتباطات به ما گزارش مي‌دهند، اين گزارش با آمار افراد غير فني و غير کارشناس بسيار متفاوت است. شايد کسي در حوزه خودش محدوديت دارد و اين را تلقي مي‌کند که در همه جا وجود دارد. ما محدوديت را انکار نمي‌کنيم. اين افراد با در دست داشتن رسانه محدوديت را القاء مي‌کنند، اما ما اين روايت ها را نتوانسته ايم تطبيق بدهيم دقيق است يا خير. البته قبل از اغتشاشات دستور جلسه ما در کارگروه مصاديق محتواي جرم‌هاي يارانه‌اي رفع محدوديت‌ها بوده است.
وضعيت کسب و کار اينترنتي نسبت به قبل از اغتشاشات خيلي بهتر شده است
عضو کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه ادامه داد: محدوديت‌هايي که از قبل بوده است نسبت به چيزهايي که امروز مي‌شنويم سازگار نيست. اگر نظرات کارشناسي و دقيق به رسانه‌ها منتقل شود و با داده‌هاي وزارت ارتباطات تطبيق دهيم آن وقت بهتر مي‌شود تصميم گرفت. من در جريانم که بعضي سکوهاي خارجي محدوديت دارد يا مسدود هستند، اما با پيگيري‌هايي که دولت انجام داده در راستاي آن تلاش مي‌کند تا مردم از اينترنت بهره‌مندي بيشتري داشته باشند. وضعيت کسب و کار اينترنتي نسبت به قبل از اغتشاشات خيلي بهتر شده است؛ مجموع ميزان تراکنش خريد و فروش اينترنتي نسبت از قبل بيشتر است، در ايام اغتشاشات با افت روبه رو بوديم، زيرا مردم در فضايي قرار گرفتند که همه چيز متوقف شد، اما به مرور زمان فعاليت ها در فضاي مجازي بيشتر شد و اگر سکوهاي داخلي تقويت شود اين روند رو به رشد است.
مردم يقين بدانند پيام‌رسان‌هاي داخلي امن است
وي بر امن بودن فضاي امن پيام‌رسان‌هاي داخلي نيز تاکيد کرد و گفت: فضاي امن پيام‌رسان‌هاي داخلي يکي از مهم‌ترين مطالبات ما نمايندگان است؛ در اين کارگروه در حال پيگيري تحقق اين هدف هستيم و اين گزارش ما به عنوان نماينده مردم است. حال که مردم ما را قبول دارند يا نه، بحثش جداست! اما يقين بدانند پيام‌رسان‌هاي داخلي امن است و از سکوهاي خارجي قوي‌تر است. آنچه که مردم از آن گله‌مند هستند بحث کيفيت خدمات است. وقت خارجي‌ها را با داخلي‌ها مقايسه مي‌کنيم، وجود مشکلات و علاقه‌مندي به غير پيام‌رسان‌هاي داخلي کاملا طبيعي است. اما حال که دولت از فضاي داخلي حمايت کرده و کيفيت را ارتقاء داده است، مردم از برنامه‌هاي خارجي به داخلي مهاجرت کرده اند و از آنها استفاده مي‌کنند.باقري تصريح کرد: تمام اين‌ها منوط به ارائه خدمات با کيفيت است. قطعا اگر اين روند پيدا کند و مردم راضي باشند شاهد ريزش نخواهيم بود و اگر غير از اين باشد اين بدترين کارنامه براي سکوهاي داخلي است. البته با فضاسازي‌هاي رسانه‌اي نمي‌توان نارضايتي را ايجاد کرد و اگر اين پيام رسان ها خوب باشند، مردم مي‌مانند و استفاده مي‌کنند.
مجموعه‌اي که سياست‌گذاري مي‌کند شوراي عالي فضاي مجازي است
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از خبرآنلاين،عضو کميسيون قضايي مجلس در پايان گفت: به لحاظ فني مجموعه‌اي که در رفع فيلتر سياست‌گذاري مي‌کند مجلس نيست، بلکه شوراي عالي فضاي مجازي است. اگر در مواردي شوراي امنيت کشور ورود مي‌کند در بحث امنيتي است. چه در شوراي امنيت کشور و چه در شوراي عالي فضاي مجازي هرجايي که تصميم گروهي و شورايي گرفته مي شود، وزير يک رأي دارد که آن هم از منظر کار حرفه‌اي خود سخن مي گويد. ديگر اعضا هم اگر نظر وزير را مي پرسند صرفا نظارت فني است، نه آنکه وزير به تنهايي بتواند بگويد مي‌بنديم يا رفع فيلتر مي‌کنيم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع