عصر آذربایجان

گزارش خبر

نگاه دوچرخه‌سواري به جيب رييس آينده

نگاه دوچرخه‌سواري به جيب رييس آينده

1401/11/23

گروه ورزشي: فدراسيون دوچرخه‌سواري در حال حاضر به فردي نياز دارد که در انتخابات با پشتوانه مالي قدم جلو گذاشته باشد نه اينکه تنها به دنبال پر کردن صندلي خالي رياست باشد.

گروه ورزشي: فدراسيون دوچرخه‌سواري در حال حاضر به فردي نياز دارد که در انتخابات با پشتوانه مالي قدم جلو گذاشته باشد نه اينکه تنها به دنبال پر کردن صندلي خالي رياست باشد.
 دوچرخه سواري يکي از پرحاشيه ترين فدراسيون ها در سال هاي اخير بوده و از سال گذشته تاکنون درگير برگزاري يک مجمع انتخاباتي است که بالاخره قرار است تکليف اين فدراسيون 30 بهمن مشخص شود. وزارت ورزش اعلام کرد که محمد بابايي، حميدرضا پارسي‌منش، محمود ترابي گودرزي، افشين داوري لطف‌آبادي، محمد ميرابوطالبي و محمد صانعي، شش نامزد نهايي حضور در انتخابات فدراسيون دوچرخه‌سواري هستند. نکته مهم اين است که هر کدام از اين افراد که بتواند راي اعتماد را از مجمع بگيرد و رييس فدراسيون شود بايد بداند کار راحتي در پيش ندارد و قرار است فدراسيون را با انبوهي از مشکلات و بدهي‌ها تحويل بگيرد از اين رو بايد از ابتدا بداند قدم به کجا مي‌گذارد و چه توقعاتي از او وجود دارد.
هر کسي که به دنبال رياست است، بداند، امکان دارد هر لحظه از داخل ايران به اتحاديه جهاني ايميل زده و گزارش ارسال شود و با توجه به سابقه بد ايران، جاي هيچ سهل انگاري و تخلفي وجود ندارد و بايد از تمام قوانين اتحاديه جهاين پيروي کند.
از طرفي در دوچرخه سواري هزار و يک کار روي زمين مانده وجود دارد، بدهي ميلياردي، ساختمان نيمه کاره، تجهيزات فرسوده، دوچرخه سواران بي انگيزه، از دست دادن اعتماد بين‌المللي و حضور نداشتن در مسابقات، نمونه هايي از مشکلات اين رشته هستند بنابراين بايد از صفر شروع به ساختن دوچرخه سواري کند.
در رشته جاده، حضور دوچرخه سواران در مسابقات بين‌المللي، يک يا دو مسابقه در سال است و حضور در قهرماني جهان هم ديگر تبديل به آرزو شده است.
رکابزنان پيست، فقط قهرماني آسيا را مي‌بينند و بس. کوهستان هم که تقريبا تعطيل شده است و تنها فرانک پرتوآذر با برنامه‌هاي شخص‌اش تلاش مي‌کند تا همچنان در اوج بماند.
تجهيزات دوچرخه سواري نيز بسيار قديمي و اکثرا از رده خارج هستند و انبار فدراسيون خالي از وسايل به درد بخور است و سال ها است که دوچرخه سواران رنگ تجهيزات به روز را نديده اند.
تيم هاي باشگاهي کنتينانتال (ثبت شده در اتحاديه جهاني دوچرخه سواري) تنها به صورت اسمي وجود دارند و با توجه به بالا رفتن نرخ ارز  براي حضور در تورهاي بين‌المللي هزينه نمي‌کنند و ايران براي جمع کردن امتياز جهت کسب سهميه المپيک با مشکل جدي روبرو است.
 از طرفي خيلي از کشورها دعوت نامه به تيم هاي ايراني نمي‌دهند و نياز است که اعتماد کشورهاي ديگر نيز جلب شود. در حالي که رکابزنان بسياري از کشورها در تورهاي مختلف حضور دارند، رکابزنان ايران هر کدام در يک شهر مشغول تمرين هستند و خبري از اعزام نيست و اين در شرايطي است که رکابزنان در بخش جاده بايد به طور دائم در مسابقه باشند. اين مسئله هم به کسب سهميه المپيک کمک مي‌کند و هم آنها را براي بازي هاي آسيايي هانگژو آماده خواهد کرد.
با اين شرايط هر فردي که قدم به اين فدراسيون مي‌گذارد بايد بداند که اين فدراسيون بيش از هر چيز ديگري به پول احتياج دارد تا بتواند خرابي‌هاي به بار آمده در سال هاي گذشته را کم کم درست کند. رييس جديد فدراسيون اگر با جيب خالي بيايد و اميد به بودجه وزارت ورزش و کميته ملي المپيک قدم جلو بگذارد، با توجه به هزينه هاي زياد و قيمت بالاي ارز، تنها مي‌تواند براي يک يا دو اعزام در سال اقدام کند و مشکلات حل نشده باقي خواهند ماند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايسنا، فردي که رييس مي‌شد، در روز ها و ماه هاي آينده هزينه زياد دوچرخه سواري، نداشتن بودجه و وضعيت اقتصادي را بهانه نکند زيرا از ابتدا مشخص است دوچرخه سواري براي برطرف کردن مشکلاتش و پيشرفت، به بودجه کلان نياز دارد. دوچرخه سواري روزهاي زيادي را براي پيشرفت از دست داده است و فرصت زيادي هم براي آماده شدن جهت حضور در بازي‌هاي آسيايي و کسب سهميه المپيک ندارد از اين رو به مديري احتياج دارد که با پشتوانه مالي آمده باشد تا چرخ به گِل نشسته اين رشته را به حرکت درآورد نه اينکه تازه بعد از رييس شدن در راهروهاي وزارت ورزش و کميته ملي المپيک به دنبال پول باشد!

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها