عصر آذربایجان

گزارش خبر

رعايت اخلاق و جوانمردي موجب اسطوره شدن در ورزش مي‌شود

رعايت اخلاق و جوانمردي موجب اسطوره شدن در ورزش مي‌شود

1395/09/28

مربي پيشکسوت فوتبال کشور گفت: راز ماندگاري چهره‌هايي همچون مقصود بايرامي بيشتر از مسايل فني، مسايل اخلاقي است و رعايت اخلاق و جوانمردي باعث ماندگاري و اسطوره‌شدن در ورزش مي‌شود.

گروه ورزشي: مربي پيشکسوت فوتبال کشور گفت: راز ماندگاري چهره‌هايي همچون مقصود بايرامي بيشتر از مسايل فني، مسايل اخلاقي است و رعايت اخلاق و جوانمردي باعث ماندگاري و اسطوره‌شدن در ورزش مي‌شود. به مناسبت بزرگداشت بيست‌ويکمين سالگرد درگذشت اسطوره فوتبال آذربايجان، زنده‌ياد مقصود ‌بايرامي مراسم‌هاي مختلف، در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه 23 و 24 آذر‌ماه از طرف اداره ورزش و جوانان و هيأت فوتبال استان اردبيل در شهرستان اردبيل برگزار خواهد شد. نکته جالب توجه در برگزاري اين مراسم اين مي‌باشد که به علت اختلاف اداره ورزش و جوانان استان با هيأت فوتبال استان، مراسم‌هاي جداگانه و مختلفي براي بزرگ‌داشت اسطوره فوتبال استان اردبيل در نظر گرفته شده است. به‌همين مناسبت به سراغ محمود بايرامي، برادر زنده‌ياد مقصود بايرامي که خود از مربيان و پيشکسوتان فوتبال کشور مي‌باشد و سابقه هم‌تيمي شدن و هم‌بازي بودن با برادر مرحومش را نيز در جام خاطره‌انگيز فلق و مسابقات مختلف داشته است مي‌رويم تا گفت‌وگويي گرم و صميمانه در‌مورد اين موضوع داشته باشيم. محمود بايرامي گفت: در‌سال‌هاي گذشته‌ سال‌گردها و مراسم‌هاي مختلفي براي بزرگ‌داشت مرحوم مقصود بايرامي در استان اردبيل تدارک ديده مي‌شد ولي واقعيت اين است که اين مراسم‌ها در شأن و جايگاه وي نبودند. برادر مقصود بايرامي تصريح کرد: در طول بيست سال گذشته شايد به خاطر برنامه‌ريزي‌هاي ضعيف و مشکلات موجود‌‌ آن‌چنان برنامه‌ريزي خوب و مطلوبي براي برگزاري باشکوه مراسم انجام نمي‌شد اما امسال با توجه بيشتر به اين موضوع مراسمي در شأن وي برگزار خواهد شد. اين پيشکسوت فوتبال کشور افزود: مقصود بايرامي تنها در بُعد ورزشي يک قهرمان نبود بلکه در ابعاد اخلاقي نيز يک اسطوره بود. بسياري از هم‌بازي‌هاي ايشان نيز بر اين مسأله اذعان داشتند که بايرامي ويژگي‌هاي بارز اخلاقي و فني بسيار بالا و ستودني داشته و در بين مردم ورزش‌دوست آذربايجان از اقبال عمومي برخوردار بود. برادر مقصود بايرامي با اشاره به اينکه متاسفانه اختلافاتي بين سازمان ورزش و هيأت فوتبال استان وجود دارد و بنده به‌خاطر هر چه باشکوه‌تر برگزار‌ شدن مراسم بزرگ‌داشت در جلسات و گفت‌وگوهاي مختلف با مسؤولان، تاکيد داشتم که اين اختلافات هرچه سريع‌تر کنار گذاشته شود افزود: در قالب يک ستاد متمرکز و واحد  برنامه‌هاي بزرگ‌داشت برگزار شود تا مراسم يک‌‌پارچه و باشکوه‌ترشده و نکوداشت جداگانه‌اي براي مرحوم بايرامي در نظر گرفته نشود. مربي سابق شهرداري اردبيل گفت: با اين اختلاف نظري که بين مسؤولان اداره ورزش و جوانان و هيأت فوتبال وجود دارد بنده توانستم تا به اندازه‌اي ورود کنم که باعث بهم‌ريختگي مراسم نشود و برنامه‌هاي برگزار شده که جداگانه نيز مي‌باشند با هم تداخل نداشته باشند.
برادر اسطوره فوتبال آذربايجان تصريح کرد: در کنار بزرگ‌داشت مراسم مرحوم مقصود بايرامي  مراسمي درجهت تجليل و قدرداني از جامعه داوران و ورزشکاران پيشکسوت ورزش نيز به عمل خواهد آمد و برگزاري اين مراسم، فرصتي براي اتحاد و يکدلي بيشتر ورزش‌کاران استان و مردم خواهد بود. محمود بايرامي گفت: براي اولين‌بار قرار هست يک مراسم خوب و مناسب در شأن آن مرحوم برگزار شود چرا که مردم قدرشناس استان دوست دارند از اسطوره‌ها و قهرمان‌هايشان همواره به‌خوبي ياد شود. وي گفت: اميدواريم اين مراسم، زمينه‌ساز اتحاد و آشتي بين مسؤولان ورزشي و همچنين تقدير شايسته از پيشکسوتان سابق ورزش استان نيز باشد. اين پيشکسوت ورزشي کشور افزود: شنيده‌ايم بارها پيشنهادهاي مختلفي از طرف مردم و ورزش‌دوستان به مسؤولان انجام شده است تا براي بزرگ‌داشت هر چه بهتر نام و خاطره وي  ميدان و يا خياباني را با اسم مرحوم مقصود بايرامي در نظر بگيرند تا اين چهره مردمي و ميهني، براي هميشه ماندگار و الگو براي نسل‌هاي بعدي باقي بماند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، نکته قابل توجه در مورد مرحوم مقصود بايرامي با اذعان پيشکسوتان ورزشي  اين بود که اگر در يک رقابت و مسابقه فوتبال، براي مهار و کنترل وي مجبور به زدن و خطاهاي شديد بر روي زنده‌ياد بايرامي مي‌شدند، ولي آن مرحوم با وجود آسيب‌ديدگي و جراحت‌هاي زياد و مصدوميت، يک‌بار هم نشد که از کوره در روند و با‌احترام تمام، بدون هيچ‌گونه گلايه و بداخلاقي  ادامه بازي را پيش مي‌گرفتند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

رعايت اخلاق و جوانمردي موجب اسطوره شدن در ورزش مي‌شود

رعايت اخلاق و جوانمردي موجب اسطوره شدن در ورزش مي‌شود
خروج

مربي پيشکسوت فوتبال کشور گفت: راز ماندگاري چهره‌هايي همچون مقصود بايرامي بيشتر از مسايل فني، مسايل اخلاقي است و رعايت اخلاق و جوانمردي باعث ماندگاري و اسطوره‌شدن در ورزش مي‌شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها