عصر آذربایجان

گزارش خبر

ساماندهي ضلع جنوبي مقبره الشعراي تبريز در حال تکميل است

ساماندهي ضلع جنوبي مقبره الشعراي تبريز در حال تکميل است

1401/12/15

گروه سيري در استان ها: شهردار تبريز گفت: پروژه ساماندهي صفه جنوبي مقبره الشعرا با اعتبار بيش از 40 ميليارد تومان در حال تکميل است.

گروه سيري در استان ها: شهردار تبريز گفت: پروژه ساماندهي صفه جنوبي مقبره الشعرا با اعتبار بيش از 40 ميليارد تومان در حال تکميل است.
 به گزارش عصرآذربايجان، يعقوب هوشيار بازديد از اين پروژه، افزود: در زمان کنوني عمليات خاکبرداري و اسکلت بندي صفه ضلع جنوبي مقبره الشعرا اجرا شده است و مطابق تابلوي روزشمار نهم ارديبهشت 1402 همزمان با روز ملي شوراها به بهره برداري کامل مي رسد.
وي اظهار کرد: اين پروژه شامل 2 هزار و 500 متر مربع مساحت است که پس از ساماندهي و تکميل کامل، به پروژه صفه شمالي مقبره الشعرا با هشت هزار و 500 مترمربع مساحت ملحق مي شود.
شهردار تبريز با بيان اينکه ساماندهي صفه ضلع شمالي مقبره الشعرا نيز در هشت شهريور سال جاري به بهره برداري رسيده بود، گفت: با الحاق صفه جنوبي به صفه شمالي مقبره الشعرا، اين مجموعه در اوايل سال آينده براي بازديد گردشگران آماده مي شود.
هوشيار، با اشاره به اهميت و جايگاه اين مجموعه تاريخي براي جذب گردشگران داخلي و خارجي، ادامه داد: رويکرد جديد شهرداري و شوراي اسلامي اين شهر براي اعلام زمان اتمام پروژه ها، موجب تسريع در اجراي اين پروژه ها و عمل به وعده داده شده، مي شود.
شهردار تبريز در اين بازديد ضمن بررسي تمام مراحل اجرايي پروژه صفه جنوبي مقبره الشعرا، توصيه هاي لازم در راستاي تسريع آن جهت تحويل به موقع طبق زمانبندي را ارايه کرد.
مقبره الشعرا، آرامگاه بيش از 400 شاعر، عارف و رجال نامي ايران و کشورهاي منطقه از 800 سال پيش تاکنون، در سال هاي گذشته در وضعيت نابساماني قرار داشت که با همکاري شهرداري تبريز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي در حال ساماندهي است.
در اين مجموعه در محله سرخاب تبريز واقع شده و آرامگاه شاعراني مانند استاد سيدمحمدحسين بهجت تبريزي معروف به شهريار، اسدي طوسي، قطران تبريزي، مجيرالدين بيلقاني، خاقاني شيرواني، ظهيرالدين فارابي، شاپور نيشابوري، شمس الدين سجاسي، ذوالفقار شرواني، همام تبريزي، مغربي تبريزي، ماني شيرازي، لساني شيرازي و شکيبي تبريزي است.
شهردار تبريزهمچنين از اتمام فاز اول پروژه باغ موزه ستارخان تا پايان سال جاري خبر داد.  يعقوب هوشياردر جلسه شوراي اسلامي شهر تبريز که با موضوع بررسي برنامه و بودجه سال 1402 شهرداري تبريز برگزار شد، اظهار کرد: فاز دوم باغ موزه ستارخان در کميسيون ماده پنج مطرح شده و در صورت تصويب، سال آينده اجرايي مي‌شود.وي با اشاره به پروژه‌هاي مسيرگشايي در سطح منطقه 4 گفت: قصد داريم مسيرگشايي‌هاي تعريف شده را به اتمام برسانيم تا مردم گرفتار پروسه کمبود منابع شهرداري نباشند.وي با بيان اينکه مسير جديدي اجرايي نمي‌کنيم که سال‌ها طول بکشد، افزود: ملاحظه عمده ما در هر مسيرگشايي توجيه و نقش ترافيکي آن است. به دنبال اجراي مسيرگشايي هايي هستيم که نقش ترافيکي داشته باشند و عمده تمرکز ما از شمال به جنوب است.شهردار تبريز تصريح کرد: به طور مثال برخي مسيرگشايي‌ها مثل علي بقال نقش ترافيکي ندارند ولي اجرايي شده است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها