عصر آذربایجان

گزارش خبر

رنج ورزش زنجان از نبود اعتبارات کافي

رنج ورزش زنجان از نبود اعتبارات کافي

1402/08/07

گروه ورزشي: ورزش استان زنجان بنا بر اعلام متوليان امر،‌ ظرفيت‌هاي بسيار زيادي دارد اما نبود اعتبارات کافي و حضور ضعيف حاميان مالي در عرصه ورزش،‌ مشکلات اين بخش را بيشتر کرده است.

گروه ورزشي:  ورزش استان زنجان بنا بر اعلام متوليان امر،‌ ظرفيت‌هاي بسيار زيادي دارد اما نبود اعتبارات کافي و حضور ضعيف حاميان مالي در عرصه ورزش،‌ مشکلات اين بخش را بيشتر کرده است.
اهميت ورزش روز به روز در حال افزايش است، ارتباط اين حوزه با پديده هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي حاکي از اهميت و نقش آن در توسعه ملي کشورهاست و در يک نگاه کلي توسعه و پيشرفت ورزش در هر کشور با اقتدار و قدرت آن ارتباط نزديکي دارد.امروز مقوله ورزش به يکي از برنامه هاي مهم و اولويت دار کشورها تبديل شده تا جايي که با سرمايه گذاري هاي مختلف تلاش مي کنند زمينه کسب موفقيت هاي بيشتر را فراهم کنند و به قولي حرفي براي گفتن در عرصه هاي جهاني و ملي داشته باشند.
رکن مهم و تاثيرگذار ورزش همواره مورد توجه مسوولان و متوليان امر بوده و تلاش کرده اند موانع و چالش هاي پيش روي ورزشکاران را رفع کنند تا نمايندگان ايران در رقابت هاي برون مرزي با انگيزه و اقتدار حضور يابند و پرچم جمهوري اسلامي ايران را در آوردگاه هاي جهاني و آسيايي به اهتزاز درآورند.ورزشکاران زنجاني نيز به رغم تمامي محدوديت ها سهمي در کسب موفقيت هاي ملي داشته و ثابت کرده اند اگر سرمايه گذاري و حمايت هاي ويژه اي از آنان شود، به طور حتم مي توانند در رقابت هاي ملي، بين المللي، مسابقات آسيايي و در نهايت المپيک نقش خود را به خوبي ايفا کنند..
کسب 302 مدال کشوري توسط ورزشکاران زنجاني
 مدير کل ورزش و جوانان استان زنجان با گراميداشت هفته تربيت بدني با بيان اينکه طي سال گذشته 302 مدال در مسابقات قهرمان کشوري، رقابت‌هاي بين المللي، آسيايي و جهاني توسط وررزشکاران زنجاني کسب شده است، گفت: 140ورزشکار زنجاني در سال گذشته به اردوهاي تيم ملي دعوت شدند که نسبت به سال قبل آن، 12 درصد رشد دارد.
جواد بازرگان با بيان اينکه طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان، اين استان امسال در بعد قهرماني و در بين استان هاي تيپ 2 رتبه اول را کسب کرده است، افزود: در سطح ورزش همگاني نيز با اختلاف بسيار ناچيزي در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.
اين مسوول با تاکيد بر اينکه اين موضوع نشان مي دهد که هيات هاي ورزش هاي همگاني اقدامات و زحمات زيادي را متحمل شده اند، ادامه داد: اين موفقيت ها کافي نيست و بايد کارهاي مختلفي براي پويايي ورزش همگاني براي مردم انجام دهيم تا شهروندان در حوزه ورزش به ويژه در ورزش هاي صبحگاهي و عصرگاهي حضوري فعال داشته باشند.
وي با بيان اينکه خروجي بخش قهرماني استان نيز حضور قهرمانان زنجاني در مسابقات آسيايي و پاراآسيايي است، اظهار داشت: چهار درصد ورزشکاران شرکت کننده در بازي هاي آسيايي به اين استان اختصاص داشت که از 54 مدال کسب شده 6 مدال آن معادل 11 درصد را شامل مي شود.مديرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بيان اينکه اين دستاوردها بيانگر فعاليت مستمر هيات هاي ورزشي است، ادامه داد: طبق برنامه ريزي ها 9 ورزشکار نيز براي حضور در رقابت هاي پاراآسيايي از استان اعزام شده اند که اميدواريم مدال هاي رنگارنگي را کسب کنند.وي با بيان اينکه اين اداره کل به پروژه هاي عمراني نيز توجه ويژه اي دارد، گفت: در زمان حاضر پروژه هاي عمراني ورزشي اين اداره کل در سطح استان حتي روستاها فعال است.
بازرگان با بيان اينکه اعتباراتي که از سال گذشته به اين استان تخصيص يافته بود جذب شده است، افزود: دامنه فعاليت هاي اين بخش بسيار وسيع بوده و به لحاظ زيرساختي و فعاليت هاي ورزشي جاي کار زيادي وجود دارد که اميدواريم با همراهي و همکاري مسوولان استاني و حضور پرشور مردم به نقطه مطلوب برسيم.
وي با بيان اينکه با توجه به سفر قريب الوقوع رييس جمهور به استان طي ماه هاي آينده تکميل سالن ورزشي ديزج آباد و 2 استخر شهرهاي هيدج و صائين قلعه در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: اميدواريم اين موارد تحقق يابد که شرط اصلي آن،‌تامين اعتبارات لازم است.
مدير کل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکيد بر اينک تکميل 2 استخر ياد شده نياز و مطالبه شهروندان است، ادامه داد: همراهي مسوولان استاني مي تواند به پيشبرد بهتر اين کارها منتهي شود.
وي با بيان اينکه عمده ترين مشکل ورزش و جوانان استان نبود اعتبارات کافي است، اظهار داشت: نبود اين مولفه مهم موجب شده آنگونه که بايد و شايد استعدادهاي گروه هاي هدف شکوفا نشود.
زنجان فاقد اسپانسر قوي ورزشي است
 بازرگان با تاکيد بر اينکه ظهور و بروز ورزشکاران در رشته هاي مختلف در قالب مسابقات ليگ متجلي مي شود، افزود: حضور در مسابقات ليگ هزينه بر است و نياز به حامي مالي دارد که متاسفانه استان در اين بخش با مشکل جدي مواجه است.وي اظهار داشت: اين در حالي است که ورزشکاران اين استان قابليت هاي زيادي دارند که نمود بروز اين استعدادها در مسابقات آسيايي بود که در اين زمينه حضور حاميان مالي قوي با توجه به مسووليت هاي اجتماعي خود،‌نتيجه بهتري را به دنبال خواهد داشت.
ورزش بانوان زنجاني نسبت به قبل بهبود يافته است
 سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نيز به وضعيت اين حوزه اشاره کرد و گفت:با تلاش هاي انجام گرفته ورزش بانوان استان نسبت به گذشته بهبود يافته و روند رو به رشدي را طي مي کند.عذرا واسعي با بيان اينکه در دوران کرونايي تمامي رشته هاي مختلف ورزشي به ويژه ورزش بانوان دچار رکود شده بود، افزود: پس از اتمام اين دوران، فعاليت هاي توسعه ورزش همگاني از سر گرفته شد و برنامه هاي مختلفي مد نظر قرار گرفت.
وي با بيان اينکه در حوزه همگاني نيز جشنواره هاي متعددي به رغم کمبود اعتبارات و منابع مالي برگزار شده است، اضافه کرد: ورزش بانوان در روستاها با برگزاري خانه هاي ورزش روستايي و جشنواره هاي مختلف مورد توجه ويژه قرار گرفته است.
اين مسوول ادامه داد: در حوزه قهرماني نيز بازيکناني از اين استان به مسابقات آسيايي اعزام شدند که اولين مدال کاروان اعزامي ايران توسط بانوان زنجاني در رشته قايقراني به تعداد چهار مدال نقره به دست آمد.
وي با بيان اينکه بانوان ورزشکار زنجاني در مسابقات پاراآسيايي نيز حضوري فعال دارند، اضافه کرذ: 2 بانوي ورزشکار زنجاني در رشته بسکتبال با ويلچر، يک نفر در رشته پارا قايقراني و يک نفر هم در رشته پاراتيراندازي حضور دارند که اميدواريم به موفقيت برسند.سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: بانوان اين استان در مسابقات آسيايي خوش درخشيدند و نسبت به آمار استان هاي ديگر وضعيت بسيار خوبي دارند.
برآيند:
به گزارش  عصر آذربايجان به نقل از ايرنا، ورزش اين استان به رغم محدوديت منابع مالي نتايج بسيار خوبي را در رقابت هاي کشوري و آسيايي کسب کرده و در صورت توجه بيشتر به آن، شاهد دستاوردهاي بهتر و درخشانتري در اين حوزه خواهيم بود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها