عصر آذربایجان

گزارش خبر

شهر زنجان با اين 9 نفر نونوار مي‌شود

شهر زنجان با اين 9 نفر نونوار مي‌شود

1400/04/06

گروه سياسي: چهار سال در يک چشم بر هم زدن گذشت، اين چشم بر هم زدن براي روز 28 خرداد که از ماه‌ها پيش نُقل محافل شده بود نيز به سرعت نور از جلوي ديدگان‌مان – با حماسه‌اي ديگر از مردم ايران‌زمين – عبور کرد تا فصل جديدي از وعده‌ها از راه برسد.

گروه سياسي:  چهار سال در يک چشم بر هم زدن گذشت، اين چشم بر هم زدن براي روز 28 خرداد که از ماه‌ها پيش نُقل محافل شده بود نيز به سرعت نور از جلوي ديدگان‌مان – با حماسه‌اي ديگر از مردم ايران‌زمين – عبور کرد تا فصل جديدي از وعده‌ها از راه برسد. 28 خردادماه ، جمعه‌اي که مردم سراسر ايران حماسه‌اي ديگر آفريدند تا شهرها و روستاهاي ايران از دو انتخاب تا چهار انتخاب را پشت سر گذاشته و با سربلندي از اين امتحان سياسي بيرون بيايند. فارغ از انتخابات رياست‌جمهوري، مردم استان زنجان همانند ساير استان‌ها ششمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را نيز تجربه کردند تا به واسطه آرايي که به صندوق مي‌سپارند، 113 نفر را در 21 شهر و منتخبين خود را در روستاهاي داراي شورا برگزينند.
با توجه به اتفاقاتي که در ادوار گذشته به ويژه دوره پنجم شوراهاي اسلامي شهر و روستا به خصوص در حوزه شوراهاي اسلامي شهرهاي پرجمعيت از جمله زنجان رخ داد و ترکيب اصلي و اوليه اعضاي شورا به دلايل مختلف دستخوش تغيير و تحول کرد، انتخابات اين دوره از حساسيت زيادي برخوردار بود و اين‌بار مردم استان به خصوص شهر زنجان که آسيب زيادي از اين تغييرات و اتفاقات ناميمون ديده بودند، تلاش کردند در ششمين دوره، افرادي را وارد شورا کنند که در بروز حواشي ناميمون، حماسه‌ساز نباشند.
اگر نيم‌نگاهي به قانون اساسي بياندازيم، در قانون آمده است که شوراها از ارکان تصميم‌گيري و اداره امور کشور به شمار مي‌روند و بي‌ترديد شوراهاي اسلامي نيز يکي از اين تشکل‌ها محسوب مي‌شود. وقتي قرار باشد شهردار که کليد شهر در دست او است را اعضاي شوراي اسلامي شهر انتخاب کنند انتخاب افرادي که بتوانند در اين امور دخيل باشند، از اهميت زيادي برخوردار است، اين در حالي است که در دوره پنجم شوراهاي اسلامي شهر زنجان، اتفاقاتي رخ داد که به هيچ وجه آيينه تمام‌نماي امور شهري نبود.
ديروز ? نفر اعضاي اصلي ششمين دوره شوراي اسلامي شهر زنجان معرفي شدند تا تصميماتي که اين 9 نفر قرار است براي حوزه شهري زنجان اتخاذ کنند، رنگ و بوي تازه‌اي به خود گرفته و از رخوتي که اين روزها بر تن شهر زنجان پوشانده شده است، رهايي يابد. مشکلاتي که در سال‌هاي اخير گريبان‌گير مردم شهر زنجان در حوزه مديريت شهري شده، مي‌طلبد که اعضاي جديد شوراي اسلامي شهر زنجان بتوانند اين وضعيت را تغيير داده و روند امور را بيش از گذشته تسريع بخشند.
وضعيت عملکرد شوراي اسلامي شهر زنجان در ادوار گذشته حاکي از آن است که اين تشکل به جاي پيش‌برنده بودن امور شهري، همانند ترمزي عمل کرده‌ که قطار بسياري از پروژه‌هاي شهر نيز از حرکت باز ايستاده است. حال اين قطار به ايستگاه بزرگي چون طرح سبزه‌ميدان رسيده و با توجه به اينکه به سرانجام رسيدن اين پروژه يکي از خواسته‌هاي ديرين مردم زنجان است، انتظار مي‌رود اعضاي جديد شوراي اسلامي شهر زنجان بتوانند با اهرم مطمئن و قوي‌تري، مجموعه شهرداري را براي تعيين تکليف پروژه‌ها همراهي کنند.
از وضعيت بغرنج آسفالت خيابان‌هاي شهر زنجان که بگذريم، چهره اين شهر گوياي آن است که قطار امور شهري از حرکت باز ايستاده و هيچ تحرک عمراني در آن ديده نمي‌شود. ترميم کج‌دار و مريز آسفالت خيابان‌ها به مثابه تصميم‌هاي سطحي و از سر بازکني اعضاي شوراي شهر - بعد از بگير و ببندهاي گذشته – است و هيچ‌کس قصد ندارد تصميم عاجلي براي امور شهري زنجان بگيرد، تا اينکه قرعه به نام 9 نفر منتخب مردم در ششمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي افتاد.
مردم زنجان ديروز علاوه بر انتخابات رياست‌جمهوري، در ششمين دوره انتخابات شوراي اسلامي نيز حضور داشتند که بر اساس راي مردم زنجان، منصور مرادلو، انسيه ابوبصيري، مهدي طالب، مجيد ناصحي‌مقدم، محمدکاظم مجتهدي، اسحاق اسماعيلي، حسين حمزه‌لوپاک، سعيد نجفي و داوود حسني به‌ عنوان اعضا اصلي شوراي شهر زنجان از سوي مردم انتخاب شدند. همچنين علي اسماعيلي، اکبر اوصالي، جلال کرمي، اسمعيل بيگدلي، محمدجواد سروش‌مهر و وحيد الله‌ورن به‌ عنوان اعضاي علي‌البدل انتخاب شدند.
وقتي نيم‌گاهي به ليست منتخب ششمين دوره شوراي اسلامي شهر زنجان مي‌اندازيم، فقط منصور مرادلو تجربه حضور در شوراي پنجم – از ليست اعضاي علي‌البدل در دو سال پاياني – داشته و ساير اعضا براي اولين‌بار است که بر کرسي شورا تکيه مي‌زنند. همچنين اکبر اوصالي که در دوره پنجم به عنوان عضو علي‌البدل انتخاب شده بود و شانس حضور در جمع 9 نفر را – به برکت اتفاقات ناميمون و کنار رفتن چند نفر از اعضا – پيدا کرد، در اين دوره نيز به عنوان عضو علي‌البدل حضور دارد.
به گزارش عصر  آذربايجان به نقل از ايسنا،حال بايد ديد در اين دوره از شوراي اسلامي شهر زنجان که نسبت به ادوار گذشته کاملاً پوست‌اندازي کرده است، آيا توان، تمايل، انگيزه و يا دانشي براي نونوار کردن شهر زنجان وجود خواهد داشت يا نه؟!

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها