عصر آذربایجان

گزارش خبر

باک‌هايِ خالي

باک‌هايِ خالي

1402/08/28

گروه اقتصادي: اجراي پروژه ملي »سيپاد«، طرحي که قرار است با هدف روان‌سازي و تأمين سوخت موردنياز ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر اجرايي شود، سبب شد تا تعدادي از راننده‌هاي اتوبوس و ميني‌بوس‌هاي شهري زنجان روز پنجشنبه مقابل ساختمان فرمانداري زنجان تجمع کنند.

ليلا محمدي

گروه اقتصادي:  اجراي پروژه ملي »سيپاد«، طرحي که قرار است با هدف روان‌سازي و تأمين سوخت موردنياز ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر اجرايي شود، سبب شد تا تعدادي از راننده‌هاي اتوبوس و ميني‌بوس‌هاي شهري زنجان روز پنجشنبه مقابل ساختمان فرمانداري زنجان تجمع کنند.
کاهش تدريجي سهميه سوخت اتوبوس و ميني‌بوس‌هاي عمومي درون شهري زنجان از ابتداي سال جاري، تعدادي از راننده‌ها را مقابل ساختمان فرمانداري زنجان کشاند.
اين راننده‌ها ضمن ابراز نارضايتي از بي‌برنامگي مسئولان ملي در اجراي پروژه‌هاي ملي نظير »سيپاد« که هدفش »روان‌سازي تأمين سوخت موردنياز ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر« اعلام شده است، گفتند: از ابتداي سال ماهانه با کاهش سهميه سوخت به ميزان 100 ليتر مواجه‌اند به طوري که سهميه آن‌ها از 2700 ليتر به 1600 رسيده و قطعا ماه آتي اين ميزان به 1500 ليتر خواهد رسيد. اين ميزان به هيچ عنوان کفاف فعاليت اتوبوس‌ها را نمي‌دهد و علاوه بر معطلي مسافران در ايستگاه‌هاي اتوبوس و مختل شدن جريان ترددهاي عمومي، منجر به تعطيل شدن کسب و کار رانندگان خواهد شد.
معطلي مسافران در ايستگاه‌هاي اتوبوس
يکي از شهروندان مي‌گويد: معطلي‌مان در ايستگاه‌هاي اتوبوس از 20 دقيقه به يک ساعت و حتي بيشتر رسيده است! بيشتر مسافران فاقد خودروي شخصي بوده و به سختي خود را از شهرک‌هاي اقماري به مرکز شهر مي‌رسانند. با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد از مسئولان مي‌خواهيم به خاطر دانشجو، دانش‌آموز و اقشار ضعيف فاقد خودرو کاري کنند و پيگيري کنند تا حداقل ما از وسايل عمومي استفاده کنيم.
مخالف کاهش سهميه سوخت به بهانه اجراي پروژه ملي»سيپاد« هستيم!
يکي از رانندگان اتوبوس درون شهري زنجان با بيان اينکه مخالف کاهش سهميه سوخت به بهانه اجراي پروژه ملي »سيپاد« هستيم» عنوان مي‌کند: از ابتداي امسال سهميه سوخت خودروهاي عمومي از 2700 ليتر کاهش يافته و به تدريج با کاهش 100 ليتر در هر ماه در حال حاضر به 1600 ليتر رسيده است. اين راننده متوسط نياز روزانه اتوبوس به سوخت را 80 تا 100 ليتر دانسته و مي‌گويد: با سهميه فعلي 1600 ليتري شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي، ميزان سهميه اختصاصي فقط نياز کمتر از 20 روز خودروها را کفايت مي‌کند.
رانندگان با ابراز نارضايتي گفتند: طرح‌هاي ملي که با بي‌تدبيري بخواهد اجرايي شود را نمي‌پذيرند. چرا مسئولان هنوز زيرساخت‌ها براي خريد »سيپاد« را فراهم نکرده‌اند، براي کاهش سهميه سوخت گازوئيل خودروهاي عمومي عجله دارند؟
سيپاد؛ پروژه ملي روان‌سازي تأمين سوخت موردنياز ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر؟
پروژه سيپاد، پروژه‌اي ملي است که باهدف تخصيص سوخت به ناوگان ديزل بر مبناي پيمايش، هوشمند سازي ناوگان درون‌شهري، جلوگيري از هدر رفت و عرضه خارج از شبکه سوخت ديزل در کشور و همچنين رعايت عدالت در حوزه تخصيص سوخت به ناوگان ديزلي در دست اجرا قرارگرفته است.استارت اوليه اين طرح ملي در تاريخ 14 بهمن‌ماه 1393 در سندي با موضوع »روان‌سازي تأمين سوخت موردنياز ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر« به تصويب هيئت‌وزيران رسيد.بر اساس اين سند مقرر گرديد که سوخت موردنياز پيمايش هر ناوگان در حوزه حمل‌ونقل عمومي بر اساس پيمايش محاسبه‌شده از تجهيزات موقعيت‌ياب هوشمند و اسناد حمل، تخصيص داده شود.در راستاي عملياتي سازي طرح‌هاي ملي هوشمند سازي ناوگان حمل‌ونقل شهري و نيز تخصيص سوخت ناوگان بر اساس پيمايش در قالب يک نظام يکپارچه و مشترک، تجهيز ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهري و حومه‌اي به سامانه جامع »سيپاد« در دستور کار قرار گرفت.
مشکلات ناوگان عمومي زنجان رفع مي‌شود
داود نوري، رئيس سازمان مديريت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداري زنجان عنوان کرد: از سال قبل دولت در قالب ابلاغ بخشنامه به ارگان‌هاي ذيربط از »مديريت سوخت« خبر داده و تحقق اين موضوع را منوط به «نصب سامانه سيپاد در اتوبوس‌هاي مسافربري» و »اخذ باربر توسط ناوگان باري « کرده بود.نوري با بيان اينکه تا شهريورماه 1402 مشکلي در حوزه تامين سوخت وجود نداشت اما از شهريورماه 1402 اين مشکل ايجاد شد، ادامه داد: بر اساس مکاتبات صورت گرفته؛ شرط تامين سوخت موردنياز خودروهاي حمل و نقل عمومي، نصب سامانه »سيپاد« است. در حال حاضر 115 دستگاه ميني‌بوس ون و اتوبوس درون شهري در سطح شهر زنجان وجود دارند که براي کل ناوگان شهري متعلق به شهرداري زنجان اين تجهيزات خريداري شده. شرکت‌هاي ارائه کننده خدمات نصب سامانه مذکور نيز به ناوگان حمل و نقل عمومي درون شهري متعلق به بخش خصوصي نيز معرفي شده است.حميد حبيبي، مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه زنجان با اشاره به کاهش سهميه ميني‌بوس و اتوبوس‌هاي درون‌شهري زنجان عنوان کرد: فرآيند کارت هوشمند و شارژي سهميه سوخت راننده‌هاي زنجان همزمان با سراسر کشور تعديل و در عوض سهميه پيمايش به آن‌ها افزوده شده است به اين معني که سهميه سوخت اين راننده‌ها علاوه بر اينکه کاهش نيافته است بلکه نسبت به ماه‌ها و سنوات قبل افزايش هم يافته است البته به شرط ثبت‌نام در سامانه «سيپاد»؛ تا پيمايش‌ها رصد و بر مبناي پيمايش مابقي سوخت در کارت‌ها شارژ شود. حبيبي ادامه داد: راننده‌هاي اتوبوس پيش از اين سهميه پايه دريافت  که علاوه بر ان سهميه عملکردي دريافت خواهند کرد.مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه زنجان در پاسخ به سؤالي مبني بر » با توجه به اينکه روند ثبت‌نام تا نصب سامانه سيپاد در اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌ها 50 الي 60 روز زمان نياز دارد، براي تامين سوخت موردنياز وسايل نقليه عمومي شهري چه تمهيداتي انديشيده شده است« عنوان کرد: در جلسه‌اي که با مسئولان ذيربط و نمايندگان رانندگان داشتيم، مقرر شد راننده‌ها در سامانه »سيپاد« ثبت‌نام کرده و مدارک ثبت‌نامي را به کارشناسان شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ارائه کنندف ما نيز پس از رؤيت مدارک، سهميه نفت‌گاز در اختيارشان قرار مي‌دهيم تا طي 2 هفته، سهميه گازوئيل در کارتشان شارژ شود. رانندگاني که در سامانه مذکور ثبت‌نام مي‌کنند احتمالا هر 15 روز سهميه‌شان در کارت‌ها شارژ مي‌شود.اين مسئول با بيان اينکه مقرر شده تا اطلاع‌رساني‌هاي گسترده در سطح رانندگان وسايل نقليه عمومي درون‌شهري صورت گيرد تا در سامانه سيپاد ثبت‌نام کنند، اطمينان داد تا جايگاه‌ها با اين راننده‌ها همکاري کرده و سوخت را با تعرفه قبلي دريافت کنند چرا که ناوگان عمومي خط قرمز اين شرکت است.
کاش اول زيرساخت‌ها را فراهم مي‌کرديد؛ بعد سهميه‌هاي سوخت وسايل نقليه عمومي را کاهش مي‌داديد
يک منبع آگاه که نامش محفوظ است، عنوان مي‌کند: زيرساخت‌ها فراهم نشده، سوخت خودروهاي عمومي درون شهري را کاهش داده‌اند، متاسفانه شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي به مکاتبات مسئولان نيز بي‌توجهي کرده و مشکلاتي را در سطح ملي به ويژه در عرصه خدمات درون شهري ايجاد کرده است. وقتي پس از ثبت‌نام در سامانه براي نصب تجهيزات »سيپاد«، 40 تا 50 روز بايد منتظر شد، مسئولان امر با کدام منطق هر ماه 100 ليتر از سهميه گازوئيل را کم کرده‌اند؟ به نظرم بايد اين کاهش تدريجي سهميه سوخت براي راننده‌هاي نقليه عمومي درون شهري بايد تا تامين زيرساخت‌هاف متوقف شود.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از صداي زنجان،وي مي‌گويد: در حال حاضر 10 دستگاه ميني‌بوس و 14 دستگاه اتوبوس جديد خريداري شده است. کارت سوخت ميني‌بوس‌ها نهايتا تا يک ماه آتي صادر مي‌شود اما اتوبوس‌ها فاقد پلاک هستند و تا وقتي پلاک‌گذاري نشده‌اند، کارت سوخت براي آن‌ها صادر نمي‌شود. که مشکلاتي را در خدمات شهري زنجان ايجاد خواهد کرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها