عصر آذربایجان

گزارش خبر

شکوه حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري حماسه اي ديگر آفريد

عصر آذربايجان گزارش مي دهد//

1403/04/10

گروه گزارش: مردم با حضور پر شکوه خود حماسه‌اي ديگر آفريده و در سرنوشت ايران اسلامي براي 4 سال آينده شريک شدند.


به گزارش عصر آذربايجان، مردم بصير و شريف ايران‌ بارديگر با حضور مسئولانه در انتخابات‌‌‌، علاوه بر انجام تکليف ديني و سياسي، از حق خود در تعيين سرنوشت کشور استفاده کردند و براي ساختن آينده ايران قوي گام بر مي‌داشتند.از ساعات اوليه روز جمعه مردمي که از حتي مدتها قبل چنين روزي را ثانيه شماري مي کردند، پاي صندوق هاي راي آمده و با شکوهترين صحنه را به تصوير کشيدند؛ آنها مثل هميشه آمدند و با شجاعت و غيرت، راي خود را به صندوق انداختند.
مردم آذربايجان غربي هميشه پاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايستاده‌اند
مردم در شهرهاي مختلف آذربايجان غربي با وحدت هميشگي و مثال زدني در شعبات اخذ رأي حاضر و مشارکت خود را در اين رويداد سياسي و ملي به ثبت رساندند.شهرها و روستاها همه پاي صندوق آمده و حماسه خلق کردند؛ از کشاورز و کارگر گرفته تا زنان خانه دار و شاغل و از کرد و ترک گرفته تا آشوري و ارمني.هشتم تير برگ زريني شد در تاريخ غيرت آذربايجان و بر قلب اين تاريخ، وفاداري اين مردم براي هميشه حک شد.
رأي اولي‌ها بيش از هر ايراني ديگري امروز شور و شعور سياسي خود را در عرصه انتخابات کشور نشان دادند، نوجواناني که براي نخستين بار رأي خود را به سرنوشت کشور گره زدند.پير و جوان به صحنه آمدند؛ با عصا آمدند، با ويلچر آمدند، پرچم به دست آمدند، با سربند پرچم جمهوري اسلامي ايران و بچه به بغل آمدند و همه يک هدف مشترک داشتند آن هم حفظ کشور و اداره آن به دست خودشان بود.
هر لحظه بر تعداد افراد بر پاي صندوق‌هاي رأي در اروميه و سايرهاي آذربايجان غربي افزوده شد و بر اساس پيش بيني‌ها ستاد انتخابات مجبور به تمديد چندين باره انتخابات در اين استان بکنند.گلشن نوروزي از بانوان اروميه که در به همراه دخترش در ساعات پاياني رأي گيري در پاي صندوق رأي اروميه حاضر شده است گفت: حضور در پاي صندوق اخذ رأي وظيفه شرعي ماست و مردم آذربايجان غربي همواره در برهه‌هاي حساس نشان داده‌اند پاي آرمان‌هاي والاي نظام ايستاده‌اند.
وي با بيان اينکه هر برگ رأي مهر تأييدي بر سهيم شدن در تعيين سرنوشت سياسي کشور توسط شهروندان است، ادامه داد: هر ايراني بايد از اين حق رأي خود استفاده کند و براي اداي دين و تکليف شرعي امروز در انتخابات شرکت کرده‌ام.بارسين ابراهيمي از شهروندان آشوري اروميه نيز با بيان اينکه کشور متعلق به همه قوميت‌ها و اديان است گفت: حضور در انتخابات توسط اقليت‌هاي مذهبي را يک وظيفه ملي مذهبي مي دانم و ايران يکي از کشورهايي است که قوميت‌هاي مذهبي در کمال آرامش و بدون اختلاف در کنار همديگر زندگي مي‌کنند.
وي خاطرنشان کرد: شرکت همه به خصوص اقليت‌هاي مذهبي به عنوان يک وظيفه ملي بي تأثير در سرنوشت سياسي کشور نيست و بايد همه از حق قانوني خود استفاده کنند.
مردم آذربايجان شرقي با شور و شوق بي‌سابقه پاي صندوق‌ها
مردم  آذربايجان شرقي با حضور پرشور خود در مراکز راي‌گيري حماسه‌اي از همبستگي و اراده ملي خلق کردند، صف‌هاي طولاني نشان از عزم راسخ مردم براي ساختن آينده‌اي روشن‌تر دارد.در برخي مناطق، مردم از ساعت‌ها قبل از آغاز رسمي رأي‌گيري در صف‌ها ايستاده بودند تا رأي خود را به صندوق بيندازند.
 اين مشارکت گسترده، نه تنها در شهرستان‌ها، بلکه در روستاها و مناطق دورافتاده نيز به وضوح مشاهده شد.يکي از راي‌دهندگان که ساعت‌ها در صف رأي‌گيري است، مي‌گويد: اين انتخابات براي آينده کشور بسيار حياتي است و من نمي‌خواستم اين فرصت را از دست بدهم. از همان ابتدا تصميم گرفتم که در اولين فرصت به حوزه رأي‌گيري بروم و رأي خود را بدهم.او ادامه مي‌دهد: من به همراه خانواده‌ام آمده‌ام تا رأي خود را بدهم.
معتقدم هر رأي مي‌تواند تأثيرگذار باشد و وظيفه ما است که در اين فرآيند شرکت کنيم تا بتوانيم به بهبود شرايط کشور کمک کنيم.يکي از جوانان رأي اولي نيز با اشاره به اهميت انتخابات مي‌گويد: ما به عنوان نسل جوان، اميدواريم که با شرکت در اين انتخابات، بتوانيم به تغييرات مثبت و سازنده‌اي در کشور دست يابيم. رأي ما نشان‌دهنده اميد و آرزوهاي ما براي آينده است.
صندوق‌هاي رأي مملو از جمعيت اردبيلي
مردم اردبيل همانند 46 سال گذشته که انقلاب اسلامي را رها نکردند، موجي در پاي صندوق‌هاي رأي ايجاد کردند که سيل آن تمام خباثت‌هاي دشمنان و توطئه‌هاي آنها را خنثي خواهد کرد.در شهرستان‌هاي استان نيز موج حضور مردم چشمگير بوده و به نظر مي‌رسد در ساعات اوليه رأي‌گيري شاهد حجم گسترده‌اي از مردم در پاي صندوق‌هاي رأي باشيم.علي‌رغم اينکه اردبيل هواي بسيار عالي و گردشگرپذيري را تجربه مي‌کند اما مردم اردبيل حضور در تفرجگاه‌ها را به بعد از رأي‌گيري موکول کردند و سرنوشت کشور را به هر تفريح و تفرجي ترجيح مي‌دهند.ياسيمين عليوند بانوي جواني که مدتهاست در صف انتظار ايستاده، گفت: رسيدن اين روز را لحظه شماري مي کردم تا در تعيين سرنوشت کشورم سهيم شوم.
وي ادامه مي دهد: آمده ام راي دهم تا به آمريکا و اسراييل و همدستانش ثابت کنم نظر آنها براي ما اهميتي ندارد و ما بي توجه به حرفهاي آنها و وابستگانشان فرد مورد نظر خود را انتخاب مي کنيم تا آينده بهتري براي کشورمان رقم بخورد.عليوند هر راي ايراني را گامي بزرگ براي اعتلاي کشور دانست و افزود: هر راي ما پاسخي قاطع به بدخواهان و دشمنان اين مرز و بوم و کساني است که مردم را به عدم شرکت در انتخابات تشويق مي کردند.
وي اظهار مي دارد: با ديدن حضور پرشور مردم در پاي صندوق هاي راي خوشحال مي شوم و مي بينم آنچه در فضاي مجازي منتشر مي شد و آن تبليغات و پيش‌بيني هايي که مبني بر عدم حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري بود، محقق نشد و بازهم تير دشمنان به سنگ خورد.
مشارکت حداکثري شعار زنجاني‌ها در پاي صندوق هاي راي
مردم هميشه در صحنه استان زنجان، بار ديگر با حضور در يکي از صحنه‌هاي مهم سياسي کشور، راهي را که بيش از چهار دهه طي شده است را تداوم مي‌بخشند.مردم استان زنجان از زمان آغاز رسمي رأي‌گيري نشان دادند که تداوم راه دولت سيزدهم با يک انتخاب اصلح و آگاهانه يکي از خواسته‌هاي آنان است، از اين رو حضور در پاي صندوق‌هاي رأي را يک تکليف انکارناپذير و از همه مهم‌تر يک حق طبيعي که بي‌شک به واسطه اين انقلاب به دست آمده است را براي خود دانسته و خواستار حضور فردي اصلح از بين چهار کانديداي باقي‌مانده تا روز پاياني انتخابات بر مسند رياست قوه مجريه شدند.
نماينده عالي دولت در استان زنجان نيز به عنوان يکي از مسئولان رده‌بالاي استان، با حضور در پاي صندوق رأي، يادآور شد: مردم چهار سال تدبير امور کشور را به دست يک شخص مي‌سپارند، از همين رو انتخاب مردم از اهميت بالايي برخوردار است. همچنين هيچ نظامي بدون پشتوانه مردمي امکان حضور قدرتمند در مجامع بين‌المللي و توانايي حل مشکلات کشور را ندارد، لذا مشارکت مردم با هيچ مسئله‌اي قابل قياس نيست.حضور پرشور مردم استان زنجان در پاي صندوق‌هاي رأي يک پيام شفاف و مهم براي همه دنيا دارد و آن اينکه اين ملت به هيچ وجه حاضر نيستند از عهدي که با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي بسته‌اند، بازگردند؛ چرا که انقلاب اسلامي حق بي‌بديلي چون حق انتخاب را به اين ملت داد تا در سرنوشت‌شان سهيم باشند.
پزشکيان يا جليلي رئيس جمهور بعدي ايران خواهند بود
با پايان يافتن شمارش آراي مرحله اول انتخابات رياست جمهوري پزشکيان و جليلي به دور دوم راه يافته و به اين ترتيب يکي از اين دو نفر رئيس جمهور دولت چهاردهم ايران خواهد شد.اين انتخابات نشان‌دهنده روحيه بالاي مشارکت‌جويي مردم و تمايل آنها به ايفاي نقش فعال در تعيين سرنوشت کشورشان است. با توجه به اين حضور گسترده، انتظار مي‌رود که نتيجه نهايي انتخابات منعکس‌کننده اراده و خواسته‌هاي واقعي مردم باشد.اين مشارکت گسترده و استقبال بي‌سابقه مردم از انتخابات، نه تنها نمايانگر اهميت اين رويداد براي جامعه است، بلکه نشان‌دهنده اعتماد عمومي به فرآيند دموکراتيک و اميد به آينده‌اي بهتر است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها