عصر آذربایجان

گزارش خبر

رئیس‌جمهور نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان را اعلام کند

رئیس‌جمهور نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان را اعلام کند

1403/06/24

عصر آذربایجان- نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: آقای رئیس‌جمهور همیشه از حسن و ضرورت عدالت صحبت کرده‌اید برای اینکه این ایده در مرحله لفظ نماند و معلوم شود که شما هر چه می‌گویید با تمام توان آن را پیگیری می‌کنید، در اولین فرصت نظام هماهنگ حقوق را اعلام کند.

 آيت‌الله سيدحسن عامليدر خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اردبيل با گراميداشت هفته وحدت اظهار کرد: در آستانه هفته وحدت هستيم؛ ماجراي غزه ثابت کرد که اهل سنت در دنيا هنگام گرفتار شدن هيچ ناصر و پناهي جز شيعه ندارند؛ دولت‌هاي سني حاضر به اقدام عملي در دفاع از ملت مظلوم فلسطين نشدند، اي کاش ابن تيميه حاضر مي‌شد و همچنين شيوخ سلفيه که مي‌گويند شيعه هميشه از پشت به امت خنجر زده است، اي کاش مي‌آمدند و تماشا مي‌کردند که چه کسي از پشت به امت خنجر زده است؛ جاي تأسف است که سلفي‌ها الان هم حرف ابن تيميه را تکرار مي کنند.

وي افزود: دشمن ميلياردها دلار پول خرج کرده بود تا بين شيعه و سني در دنيا اختلاف درست کنند، ولي ماجراي غزه همه آن تلاش‌ها را باطل کرد؛ حزب الله بيش از چهارصد شهيد تا حال تقديم کرده است و اين نشان مي‌دهد که مواليان اهل بيت (ع) جز مصالح کلان امت به چيز ديگري فکر نمي‌کنند,  اين مسأله را اهل سنت ايران کاملاً متوجه هستند و لذا از اين به بعد ديگر نعره‌هاي اختلاف افکن، مجال و منفذ ورودي براي ايجاد اختلاف پيدا نمي‌کنند.

لوزم صدور فتواي جهاد بر عليه اسرائيل

عاملي در ادامه خاطرنشان کرد: نهايت کاري که مراکز بزرگ و اصلي اسلامي اهل سنت در ازاء فلسطين انجام داده‌اند، محکوميت جنايت اسرائيل است؛ مثل الازهره، رابطه العالم الاسلامي، سازمان ديانت ترکيه و اتحاديه علماء اسلام و… همه اين‌ها فقط محکوم مي‌کنند و جرات صدور فتواي جهاد ندارند تا کل امت به طرف اسرائيل حرکت کند.

وي ادامه داد: نهايت کاري که الازهر مي‌کند اين است که مي‌گويد مسلمان‌ها محصولات اسرائيلي را تحريم کنند در حالي که کسي از محصولات آنان استفاده نمي‌کند؛ اگر حکومت مصر اجازه مي‌دهد فتوي دهد که تمام محصولات آمريکا و اروپا بايد تحريم شود؛ اگر الازهر از دولت مصر بخواهد که مرزها را باز کند تا مسلمان‌ها خودشان به نصرت فلسطين اقدام کنند، هنوز مرز باز نشده اسرائيل نه از غزه بلکه از فلسطين خارج مي‌شود.

نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل عنوان کرد: شيخ الازهر اين هفته ولادت رسول خدا (ص) را تبريک گفت و اصلي‌ترين سخن او در اين تبريک اين بود که دنياي امروز بيشتر از هر زمان به هدايت رسول خدا (ص) احتياج دارد، در حالي که او بايد مي‌گفت دل رسول خدا (ص) بيشتر از هر زمان، در زمان ما خون است او بايد مي گفت، ايها المسلمون يا معشر المسلمين؛ ذلت امت موجب ايذاء رسول خداست ما بايد ايذاء را از قلب رسول خدا (ص) دور کنيم.

عاملي افزود: اول اينکه شيعه از اول در سخت‌ترين لحظه‌هاي امت و گرفتاري‌هاي اهل سنت در کنار آنها ايثار و جهاد کرده است؛ رئيس حوزه نجف سيد محمد کاظم يزدي در اشغال عراق توسط انگليس کنار دولت عثماني ايستاد و فتواي جهاد داد و تمام عشاير عراق را عليه انگليس بسيج کرد و فرزند او نيز در اين جهاد شهيد شد؛ دولت انگليس به او گفت بايد نجف را ترک کني او جواب داد: به يک شرط نجف را ترک مي‌کنم و آن اينکه با خانواده خودم خارج شوم گفتند چه بهتر! گفت: کل نجف خانواده من است!

وي گفت: خاندان حضرت آيت‌الله العظمي حکيم بيش از 60 شهيد داده است؛ بيشتر آنها توسط صدام شهيد شده‌اند؛ علت کينه صدام با خانواده حکيم اين بود که وي از آيت‌الله حکيم فتواي کفر اکراد شافعي عراق را مي‌خواست ولي آقاي حکيم صادر نمي‌کرد و روي اين موضوع سنگين‌ترين تاوان را پرداخت کرد.

عنصر اصلي اختلاف در امت وهابيت است

امام جمعه اردبيل اظهار کرد: مطلب دوم اينکه خداوند ايجاد اختلاف را در قرآن شرک معرفي کرده است؛ عنصر اصلي اختلاف در امت قبل از دشمنان اسلام فقط وهابيت است که غير خود را کافر مي‌دانند و حتي اصلي دارند به نام “وجوب تکفير من کفّرنا” يعني هر کس را ما تکفير کرديم همه بايد او را تکفير کنند و الا خودشان هم کافر هستند، مي‌گويند ما وقتي مي‌گوييم شيعه کافر است الازهر بايد بگويد شيعه کافر است و الا خود الازهر کافر مي‌شود! وقتي مي‌گوييم شيعه کافر است بايد سازمان ديانت بگويد شيعه کافر است و الا خود سازمان ديانت کافر مي‌شود! معناي اين سخن اين است که باب اجتهاد فقط به روي آنها باز است و فقط قرائت آنها از دين رسميت دارد و همه بايد مثل آنها فکر کنند اين عنصر اصلي اختلاف در امت است.

وهابيت در ماجراي غزه بي‌آبرو شد

عاملي گفت: در ماجراي غزه اين‌ها کاملاً بي‌ آبرو شدند در ماجراي سوريه پشت‌سرهم فتوا مي‌دادند که جهاد عليه دولت سوريه واجب است با اينکه مبناي آنها اين است که اطاعت از حاکم و لو جائر باشد واجب است اما در سوريه عکس عمل کردند و اين جز تلاعب به دين و هرج‌ و مرج در دين چيز ديگري نيست آنها با آن فتواهايي که بوي خون از آن مي‌آمد و کاملاً سياسي بود از 80 کشور سلفي‌ها را به سوريه ريختند در نتيجه چهارصد هزار نفر انسان بي‌گناه کشته شد اما در جنگ غزه حتي يک فتوي صادر نشد!

وي ادامه داد: وقتي مرحوم هنيه در ايران ترور شد يک مفتي وهابي در عربستان اطلاعيه داد و گفت هنيه کافر بود و بايد کشته مي‌شد و مفصلاً عليه او بدوبيراه گفت؛ اين‌ها تقريب را حرام مي‌دانند زماني شاه فهد اجلاس «حوار مع الاديان» در عربستان برگزار کرد، سلفي‌ها فوراً آن را تحريم کردند و گفتند غير ما همه مشرک هستند و حوار و گفت‌وگو با مشرکين معني ندارد.

آقاي رئيس‌جمهور در اولين فرصت نظام هماهنگي حقوق را اعلام کند

امام جمعه اردبيل در بخش ديگري از خطبه‌ها گفت: آقاي رئيس‌جمهور؛ در دوران تبليغات رياست جمهوري و بعد از آن فصل مشبعي از حسن عدالت و ضرورت عدالت صحبت کرده‌ايد و بجا و شايسته به اين موضوع وارد شده‌ايد؛ همت شما را تحسين مي‌کنيم و افتخار مي‌کنيم که رئيس جمهوري داريم که به موضوع عدالت اين قدر حساس است؛ براي اينکه اين ايده در مرحله لفظ نماند و معلوم شود که شما هر چه مي‌گوييد با تمام توان آن را پيگيري مي‌کنيد، در اولين فرصت نظام هماهنگي حقوق را اعلام کنيد.

عاملي افزود: بعضي از شرکت‌ها سه برابر يک قاضي و معلم حقوق مي‌گيرند در حالي که از جهت کاري قطعاً به پاي معلم و قاضي نمي‌رسند؛ تبعيض باورها را ويران و جمال يک حکومت را مشوه و اميدها را به ياس مبدل مي‌کند، با اين کار قطعاً شان شما به طور مضاعف بالا مي‌رود.

وي با اشاره به آغاز کار منطقه آزاد بيله سوار تصريح کرد: اين هفته طبق مصوبه مجمع تشخيص مصلحت و مصلحت سنجي خود دولت، بيله سوار به عنوان منطقه آزاد شروع به کار کرد؛ از نمايندگان و از مديريت ارشد استان و رياست سازمان مناطق آزاد کشور مي‌خواهيم در اسرع وقت الحاق گرمي، مشکين‌شهر و نمين را در اولويت اول کاري خود قرار دهند؛ مساحت آزاد تجاري هر چهار را جمع کنيد يک بيستم ماکو، جلفا و انزلي نمي‌شود اما برکات آن در حد وسيع، ظهور و باعث رفع فقر و ايجاد اشتغال در منطقه مي‌شود؛ مسئولان مربوط در اين خصوص از توان بنده استفاده کنند، اينجانب از هيچ تلاشي در اين باب مضايقه نخواهم کرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها