عصر آذربایجان

گزارش خبر

شرايط بازار و معيشت مردم خوب نيست

شرايط بازار و معيشت مردم خوب نيست

1397/05/14

گروه خبر: عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در مجلس با بيان اينکه شرايط بازار و معيشت مردم خوب نيست، گفت: برخي مسئولان حتي حاضر نيستند باور کنند که معيشت مردم و اقتصاد کشور بحراني است به‌طوري که مي‌گويند شرايط عادي است.

بيت‌الله عبدالهي با اشاره به محدوديت منابع مالي دولت اظهار داشت: با توجه به محدوديت منابع مالي دولت، دولت نمي‌تواند تمامي آنچه را که انتظار داريم برآورده کند و به‌طور يقين در اين شرايط همه استان‌ها و شهرستان‌ها براي جذب اعتبارات محدود با همديگر جدال مي‌کنند. وي افزود: ارتباط با اعضاي هيأت دولت در اين شرايط وخيم اقتصادي و اعتباراتي کم‌چيزي نيست به‌طوري که قبول داريم اعتبارات محدود و شرايط اقتصادي مطلوب نيست ولي اگر مي‌خواهيم کمبودهايي را که داريم برطرف کنيم بايد با دولتي‌ها ارتباط تنگاتنگي داشته باشيم. عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در مجلس ابراز داشت: تا زماني که تفکر اختلاس وجود دارد و با اختلاس‌گران برخورد قاطع صورت نگيرد نبايد انتظار داشت مردم از برنامه‌هاي مسئولان حمايت کنند، اين در حالي است که اگر هر کسي که به مقام رسيده به اين فکر باشد تا اموال مردم را غارت کند وضعيت کشور از شرايط فعلي هم بدتر مي‌شود بنابراين مردم انتظار دارند تا دست اختلاس‌گران از بيت‌المال قطع و با آن‌ها ‌برخورد قاطعانه‌اي صورت گيرد.
وي در ادامه با تأکيد بر اينکه نوسانات نرخ ارز بيش از همه به توليدکنندگان خسارت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: توليدکننده‌اي که بايد از ارز دولتي براي توليد بهره‌مند مي‌شد الان در شرايطي قرار گرفته که حتي در تأمين مواد اوليه عاجز است. عبدالهي بر لزوم نظارت و تنظيم بازار در کشور تأکيد کرد و افزود: علي‌رغم اين‌که شرايط اقتصادي کشور بحراني است اما متأسفانه برخي مسئولان حتي حاضر نيستند باور کنند که معيشت مردم و اقتصاد کشور بحراني است به‌طوري که مي‌گويند شرايط عادي است. نماينده مردم اهر و هريس در مجلس يادآور شد: وقتي دولت مي‌گويد ارز دولتي تخصيص مي‌دهد مردم‌باور نمي‌کنند چون با وجود تخصيص ارز دولتي، هنوز مردم کالاهاي مورد نياز خود را با قيمت‌هاي نجومي خريداري مي‌کنند اما مادامي‌که متخلفاني که ارز دولتي دريافت کرده‌اند و با آن کالاهاي غيرضروري و لوکس وارد کرده‌اند برخورد نشود وضع فعلي نه‌تنها بهبود نمي‌يابد بلکه بدتر هم مي‌شود. وي بيان داشت: امروز شرايط بازار و معيشت مردم خوب نيست در اين ميان انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي ذي‌ربط با کساني که اجناس را در شرايط جنگ اقتصادي احتکار مي‌کنند برخورد کنند اما با ابراز تأسف بايد گفت که از اين موضوع بعضاً به‌سادگي از کنارش عبور مي‌کنند در حالي که عدم برخورد با محتکران به آشفتگي بازار دامن مي‌زند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم، عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در مجلس اضافه کرد: جنگ اقتصادي شوخي‌بردار نيست و اگر در اين جنگ نابرابر که دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوري اسلامي آغاز کرده‌اند هوشيار و آماده نباشيم و برنامه ارائه ندهيم لطمه‌اش خودمان خواهيم خورد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

شرايط بازار و معيشت مردم خوب نيست

شرايط بازار و معيشت مردم خوب نيست
خروج

گروه خبر: عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در مجلس با بيان اينکه شرايط بازار و معيشت مردم خوب نيست، گفت: برخي مسئولان حتي حاضر نيستند باور کنند که معيشت مردم و اقتصاد کشور بحراني است به‌طوري که مي‌گويند شرايط عادي است.

عدم توجه برخي مسوولان به دغدغه‌هاي معيشتي مردم

 
خروج

گروه خبر: نماينده مردم شهرستان‌هاي تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مشکلات اقتصادي کشور که وضعيت معيشتي مردم را در تنگنا قرار داده است، گفت: متاسفانه برخي مسوولان باور ندارند که مردم از وضعيت نامساعد معيشتي‌شان رنج مي‌برند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها