عصر آذربایجان

گزارش خبر

توصيه‌هاي سفير ايران در عراق به زائران اربعين حسيني

توصيه‌هاي سفير ايران در عراق به زائران اربعين حسيني

1397/07/29

سرويس سياسي: سفير ايران در بغداد تاکيد کرد: زائران اربعين حسيني به اندازه نياز با خود دينار به همراه داشته باشند تا بتوانند حداقل ضروريات خود مانند هزينه سفر بين شهرهاي مختلف عراق را تهيه و پرداخت کنند.

ايرج مسجدي در پاسخ به اين پرسش که سفارت ايران در بغداد تا کنون چه اقداماتي براي تسهيل سفر زائران اربعين حسيني به عراق انجام داده است ؟ گفت: چند روز بعد از برگزاري موفق  مراسم اربعين سال گذشته که شاهد کمترين حواشي و مشکلات بوديم اولين جلسه  هماهنگي براي اربعين سال جاري در سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد برگزار شد. 
طي چند ماه گذشته نيز جلسات فراواني در سفارت تهران در عراق و  سرکنسولگري‌هاي  ايران در اين کشور همسايه با حضور تعدادي از مقامات عالي عراقي از جمله  وزير کشور، مسئولان عتبات عاليات، ستاد بازسازي و ... برگزار شده است .
 رييس ستاد اربعين در عراق با بيان اين که کميته مشترک اربعين ميان دو کشور تشکيل و هماهنگي‌هاي بسيار خوبي بين آنها انجام شده است ، تصريح کرد: اوج هماهنگي‌ها بين دو کشور با سفر  آقاي عبدالرضا رحماني فضلي در تاريخ 97/6/14 به بغداد و امضاي يادداشت تفاهم همکاري اربعين بين دو کشور به وجود آمد ،چنان که در يادداشت تفاهم امضا شده بين دو وزير در 9 فصل و 71 بند خدمات متقابل ايران و عراق براي تامين امنيت زائران و همکاري هاي دستگاههاي دو کشور با يکديگر مشخص شده است.
وي با بيان اين که مرزهاي ورودي اربعين در اين يادداشت تفاهم  سه مرز اصلي مهران، چزابه و شلمچه  در نظر گرفته شده است ، خاطرنشان کرد: تردد از مرز خسروي نيز مشروط به آمادگي طرف عراقي شده بود و  طرف عراقي هم  تا کنون در اين زمينه اعلام آمادگي نکرده است ، از ديگر سو مرز سومار و  مرز دريايي خرمشهر نيز به عنوان مرزهاي جانشين در صورت نياز در نظرگرفته شده اند.
مسجدي ايجاد هفت قرارگاه در عراق به ابتکار سفارت ايران در عراق  براي هم‌پوشاني اربعين( کربلا، نجف ، بصره، سامرا، کاظمين، کوت و ستاد هماهنگي فرهنگي) و همچنين ايجاد 16 دفتر صدور ويزا توسط عراق در ايران علاوه بر سفارت و سرکنسولگري‌هاي اين کشور در تهران را از ديگر موارد اين تفاهم نامه عنوان کرد .
 سفير ايران در عراق در توصيه اين سفارت خانه به زائران اربعين حسيني نيز به ايسنا گفت : زائران اربعين حسيني و مسئولان موکب‌ها  درمراسم اربعين هر کدام سفيري از جانب مردم ايران هستند،  لذا از همه اين عزيزان مي‌خواهيم مقررات و قوانين کشور عراق را رعايت  کنند. 
بدون شک هدف اصلي اربعين بعد فرهنگي آن است و الحمدلله زوار ايراني اربعين  با رعايت قوانين و مقررات کشور عراق و تعامل با مردم اين کشور ، شان و منزلت کشور را بالاتر مي‌برند و همين باعث شده است که هر روز علاقه‌مندي مردم عراق به مردم جمهوري اسلامي ايران افزايش يابد.
 وي ادامه داد: به زائران توصيه مي‌کنيم کليه دستورالعمل‌ها و مقررات کشور عراق  را  در خصوص اخذ ويزا، عبور از مرز و مطمئن شدن از درج مهر ورود و خروج در گذرنامه ، توصيه‌هاي  بهداشتي و  مسائل امنيتي اکيدا رعايت کنند و به توصيه مديران و مسئولان کاروان‌ها  در اين زمينه توجه جدي داشته باشند.
رييس ستاد اربعين در عراق، در پاسخ به اين سوال که با توجه به نوسانات ارز و گران شدن برخي از امور خدماتي براي زائران ايراني در عراق توصيه مي‌کنيد که زائران به چه ميزان دينار براي اين سفر به همراه داشته باشند؟، اظهار کرد : عليرغم تلاش هاي مذبوحانه‌اي که دشمنان مشترک مردم عراق و ايران کرده‌اند تا اختلاف بين دو کشور ايجاد کنند اما مردم عراق بي صبرانه منتظر استقبال از زوار ايراني براي مراسم اربعين مي‌باشند و بدون شک در سال جاري شاهد يک استقبال گرم از سوي مردم عراق از زوار اربعين خواهيم بود و اين پيام  خوبي است تا  آمريکا بيشتر منطقه  و مردم دو کشور را بشناسد.
سفير کشورمان تاکيد کرد: زيارت اربعين همانند حج مستلزم سفر به کشوري ديگر است لذا ضروري است که قبل از سفر به اندازه نياز با خود  دينار  به همراه داشته باشند تا بتوانند حداقل ضروريات خود مانند هزينه  سفر بين شهرهاي مختلف عراق را تهيه و پرداخت کنند .
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايسنا، مسجدي در پاسخ به اين سوال که ميزان همکاري دولت عراق با ايران در ارتباط با فراهم کردن شرايط سفر زائران ايراني براي شرکت در راهپيمايي اربعين حسيني را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟ گفت: در سال جاري از سوي مسئولان عراقي همکاري بسيار خوبي براي مراسم اربعين انجام شده است، آنها تسهيلات خوبي براي صدور ويزا در نظر گرفته‌اند و ماموران کنسولي خود را به شدت افزايش داده‌اند به طوري که در بيش از 20 شهر و استان اقدام به صدور ويزا  کرده‌اند. از طرف ديگر تسهيلات خوبي براي استقرار موکب‌هاي ايراني و خدمه موکب‌ها فراهم کرده‌اند .

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها