عصر آذربایجان

گزارش خبر

تراکتور در دو راهي حساس ابقاي تقوي يا انتخاب سرمربي خارجي

تراکتور در دو راهي حساس ابقاي تقوي يا انتخاب سرمربي خارجي

1397/08/21

گروه گزارش: مديران تراکتورسازي با نتايجي که تيمشان در چند هفته اخير کسب کرده است، بر سر در دو راهي ابقاي محمد تقوي و انتخاب سرمربي خارجي گير افتاده‌اند.

بعد از جدايي توافقي جان توشاک از تيم تراکتورسازي، اين تيم کماکان نتوانسته است سرمربي جديد خود را معرفي نمايد و محمد تقوي به صورت موقت هدايت سرخ‌پوشان را بر عهده دارد؛ البته اين مربي ارمغان خوبي داشته و او از زماني که بر مسند مسئوليت فني تراکتور نشسته، در 4 بازي توانسته است به 3 پيروزي دست يافته و تنها يک بار با شکست در کنفرانس خبري بعد از بازي شرکت کرده است.
تراکتورسازان با دست‌فرمان تقوي ابتدا توانستند در ديداري خانگي با 6 گل استقلال خوزستان را در هم کوبيده و قاطع‌ترين پيروزي تاريخ خود در ليگ برتر و همچنين ليگ هجدهم را رقم بزنند، آنها سپس در زمين صنعت‌نفت نتيجه را 2 بر يک واگذار کردند تا وضعيت از اين رو به آن رو شده و ضمن دبل ناکامي برابر اين تيم آباداني در فصل جاري، اولين شکست ليگ برتري خود را هم برابر زردپوشان تجربه نمودند.
در ادامه سرخ‌پوشان ديار آذربايجان با نتايج مشابه از سد سپيدرود و پيکان گذشتند با اين تفاوت که اولي در خانه و به صورت دراماتيک رقم خورد و دومي در بيرون از خانه و با شروع طوفاني در دقايق ابتدايي، تا تراکتور پرستاره براي اولين بار در فصل جاري به 2 پيروزي پياپي دست يافته و با رسيدن به مکان سوم جدول، هواداران پرشمارش را براي پايان دادن به حسرت قهرماني در ليگ برتر فوتبال اميدوار سازد.
حالا همين نتايج خوب و کسب 9 امتياز از 12 امتياز ممکن، باعث شده است تا مسئولان تراکتور براي انتخاب سرمربي در دو راهي بين ماندن تقوي و انتخاب سرمربي خارجي قرار بگيرند. در اين ميان، با توجه به شرايط موجود، گزينه خارجي به لحاظ مسائل ارزي بسيار پرهزينه بوده و همچنين اگر فردي ناآشنا به فوتبال ايران باشد مطمئناً زمان خواهد کشيد تا وي به شناخت لازم دست يابد و بسيار ريسک‌پذير تلقي مي‌شود.
البته نبايد از اين عقيده نيز چشم‌پوشي کرد که شايد انتخاب مربي خارجي در وضعيت فعلي بهترين تصميم باشد و او تا نيم‌فصل مي‌تواند آگاهي نسبي از شرايط محيطي فوتبال ايران کسب نمايد اما در سوي ديگر بايد پذيرفت که اين تغيير ممکن است نتيجه نداده و تراکتوري را که هم‌اينک در زمره مدعيان قرار گرفته است، از مسير خود خارج سازد. يعني بدترين حادثه براي تراکتور کهکشاني که چرخ‌هايش در حال حاضر روي دور موفقيت قرار دارد. در چنين شرايطي به نظر مي‌رسد محمد تقوي حداقل تا نيم‌فصل سرمربيگري تيم تراکتورسازي را بر عهده خواهد داشت و اينکه وي به صورت رسمي از سوي باشگاه به عنوان سرمربي معرفي نشده است به خاطر حساسيت‌هايي است که هواداران روي گزينه‌هاي داخلي دارند. همچنين وعده مالک اين باشگاه که اعلام کرده بود سرمربي آتي تراکتور به احتمال 90 درصد خارجي خواهد بود و با اين اتفاق اين وعده در خطر عدم تحقق قرار مي‌گيرد.
اين درحالي است که در نگاهي ديگر ادامه دادن با محمد تقوي نيز درشرايطي که او همچنان در مرحله »آزمون و خطا« قرار دارد، ناخودآگاه ريسک بزرگي محسوب مي‌شود و عدم نتيجه نگرفتن در بازي‌هاي حساس پيشِ‌رو کافي است تا دوباره حواشي شروع شود. درست به سان ريسک گزينش مربي خارجي که عنوان شد احتمال دارد در کوتاه مدت جوابگو نبوده و اين تيم پرستاره را با بحران جدي مواجه سازد.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آناج، بنابراين، بايد منتظر ماند و ديد که سرنوشتِ تراکتور کهکشاني در ديدارهاي آينده و تا نيم‌فصل چگونه رقم مي‌خورد و آيا نتايج، مديران اين تيم را مجاب به ابقاي تقوي و معارفه رسمي وي به عنوان سرمربي مي‌کند و يا راهي جز انتخاب گزينه خارجي باقي نخواهد ماند. براي يافتن پاسخ اين سوال مطمئناً 4 بازي آينده تراکتور از جمله ديدار حساس و حيثيتي در خانه مدافع عنوان قهرماني دلايل روشني هستند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

وقتي چوب خارجي ها را استعدادهاي وطني مي خورند

وضعيت تيم هاي پايه تراکتورسازي در بحران محروميت//
خروج

تيم هاي پايه تراکتورسازي بدليل محروميت اين باشگاه از نقل و انتقالات دچار مشکلات زيادي شده و به نوعي چوب بي_مسئوليتي در قبال خارجي ها به تن نحيف تيم_هاي پايه سرخ هاي تبريز خورده است.

تراکتور در دو راهي حساس ابقاي تقوي يا انتخاب سرمربي خارجي

تراکتور در دو راهي حساس ابقاي تقوي يا انتخاب سرمربي خارجي
خروج

گروه گزارش: مديران تراکتورسازي با نتايجي که تيمشان در چند هفته اخير کسب کرده است، بر سر در دو راهي ابقاي محمد تقوي و انتخاب سرمربي خارجي گير افتاده‌اند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها