عصر آذربایجان

گزارش خبر

بازسازي سينماهاي قديمي نبايد منحصر به پايتخت و مرکز استان باشد

بازسازي سينماهاي قديمي نبايد منحصر به پايتخت و مرکز استان باشد

1401/12/07

گروه فرهنگي: بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون گفت: افزايش تعداد سالن‌ها و بازسازي سينماهاي قديمي نبايد منحصر به پايتخت و مرکز استان باشد.

 گروه فرهنگي: بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون گفت: افزايش تعداد سالن‌ها و بازسازي سينماهاي قديمي نبايد منحصر به پايتخت و مرکز استان باشد.
چراکه خود به خود اين اتفاق در شهرهاي بزرگ رخ مي‌دهد. شايد بتوان گفت در حال حاضر شهرهاي کمتر برخوردار نيازمند اين اتفاق هستند تا بتوانند از پرديس سينمايي به عنوان يک مرکز فرهنگي و هنري براي ديگر فعاليت‌هاي خود بهره ببرند. هادي افتخارزاده بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون که اصالتا اهل مراغه از شهرهاي استان آذربايجان‌شرقي‌ است، درباره احيا و بازسازي پرديس سينمايي 29 بهمن تبريز توسط موسسه بهمن‌سبز حوزه هنري اظهار کرد: اين اتفاق را از هر نظر مي‌توان مثبت ارزيابي کرد و من معتقدم هرچه قدر تعداد سالن‌هاي سينما افزايش پيدا کند، دست مخاطب براي تماشاي آثار باز است و مي‌تواند انتخاب کند.    وي ادامه داد: از نظر من يکي از دلايل به تعويق افتادن بسياري از آثاري سينمايي که پروانه نمايش دارند، اين است که تعداد سالن‌هاي نمايش فيلم کم است و پراکندگي لازم را هم ندارد. به عنوان مثال در شهرهاي بزرگ بيش از 10 سالن و در مناطق کمتر برخوردار يک سالن سينما وجود دارد.
 اين بازيگر سينما تاکيد کرد: البته افزايش تعداد سالن‌ها و بازسازي سينماهاي قديمي نبايد منحصر به پايتخت و مرکز استان باشد، چراکه خود به خود اين اتفاق در شهرهاي بزرگ رخ مي‌دهد. شايد بتوان گفت در حال حاضر شهرهاي کمتر برخوردار نيازمند اين اتفاق هستند تا بتوانند از پرديس سينمايي به عنوان يک مرکز فرهنگي و هنري براي ديگر فعاليت‌هاي خود بهره ببرند.   افتخارزاده درباره وضعيت سينماهاي شهر تبريز به لحاظ پراکندگي و تعداد گفت: در مقايسه با تهران، پراکندگي سينماها در شهر تبريز خوب اما تعداد سالن‌ها نسبت به جمعيت منطقه کم است و بايد افزايش پيدا کند.   وي با اشاره به اينکه شرايط استراتژيک امروز ايجاب مي‌کند که در کنار سالن‌هاي سينما ساير امکانات رفاهي هم براي مخاطبان فراهم شود، عنوان کرد: هنگام بازسازي سينماهاي قديمي نبايد صرفا به رنگ و مدل صندلي‌ها و به اصطلاح زرق و برق سالن توجه کرد بلکه بايد ديگر امکانات تفريحي نيز براي افراد فراهم کرد تا هم خانوادگي براي تماشاي آثار به سينما بيايند و هم اوقات فراغت خود را پُر کنند. در حقيقت بايد کاري کرد تا تعداد مراجعه‌کنندگان به سينما افزايش يابد.
 اين بازيگر تئاتر در ادامه خاطره‌اي از تماشاي فيلم در سينما 29 بهمن تبريز با نام قبلي »سينما آسيا« نقل و بيان داشت: سال 1352 براي اولين بار به اين سينما که از همان ابتدا سالن‌هاي خوبي داشت، رفتم و فيلمي را تماشا کردم که فرانکو فرانکي هنرپيشه ايتاليايي در آن بازي مي‌کرد. هنوز آن فيلم و خاطراتي خوشي را که در آن سينما رقم خورد، به ياد دارم.   افتخارزاده يادآور شد: سينما هنر هفتم است و تاثيرگذاري، جذابيت، ماندگاري و جهاني بودن آن به مراتب بيشتر از ساير هنرهاست.   وي با اشاره به پيشينه تبريز در زمينه فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: به دليل پيشينه‌اي که شهر تبريز در زمينه شعر، موسيقي، سينما، تئاتر و... دارد، مردم نيز با اين هنرها احساس نزديکي مي‌کنند و بدان علاقه‌مند هستند. همچنين ناگفته نماند که تبريز در زمينه موسيقي و تئاتر افراد سرشناسي دارد که کارهاي بزرگي انجام داده‌اند.   اين بازيگر سينما در پايان يادآور شد: شايد همين پيشينه قوي باعث شده است که در 10 سال اخير، سالي يک يا دو اثر سينمايي که متعلق به سينماي بدنه و يا مستقل هستند، در شهرهاي تبريز و اروميه ساخته شود و اين مراکز استان بتوانند جايگاهي براي خود دست و پا کنند.
در ادامه افتتاح و بهره‌برداري از پروژه‌هاي طرح توسعه سينماهاي حوزه هنري در سراسر کشور با شعار »دوباره سينما«، پرديس سينمايي 29 بهمن تبريز به عنوان بزرگترين پرديس سينمايي شمال‌غرب کشور با 10 سالن نمايش و در وسعت 1100 متر مربع، با حضور مديران و مسؤولان سينمايي در اين شهر افتتاح شد.
همچنين در راستاي همدردي با مردم زلزله‌زده شهر خوي، عوايد فروش هفته اول اين پرديس سينمايي، براي کمک به آسيب‌ديدگان اين منطقه اهدا خواهد شد.
همزمان با مراسم افتتاحيه، فيلم سينمايي »در آغوش درخت« به تهيه‌کنندگي سجاد نصرالهي‌نسب و کارگرداني بابک خواجه‌پاشا، هنرمند تُرک‌زبان که اولين ساخته سينمايي‌اش را با حال و هواي شاعرانه و ترکي، در طبيعيت بکر آذربايجان غربي جلوي دوربين برده، پيش از اکران عمومي در سينماها براي حاضران اين مراسم اکران خواهد شد. اين فيلم تازه‌ترين محصول سازمان سينمايي سوره و کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان است.
پرديس سينمايي 29 بهمن تبريز با نام قديم‌ سينما آسيا که از قديمي‌ترين و ماندگارترين سينماهاي تبريز با قدمت 70?? ساله محسوب مي‌شود؛ پس از سال‌ها فرسودگي، از اواسط سال 1398 به همت موسسه بهمن‌سبز وارد فاز بازسازي شد و هم‌اکنون به پرديس مجهزي با 10 سالن نمايش تبديل شده که از هفته آينده فعاليت خود را به طور رسمي‌ آغاز خواهد ‌کرد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از فارس،برخورداري از سالن روباز، کافه سينما، پلاتو، نمايشگاه، سالن کودک، اتاق مادر و کودک و سالن VIP مجهز به امکانات روز، از ويژگي‌هاي پرديس سينمايي 29 بهمن است. آسيا، ارک، سولي، درياي‌نور، پلاتو، رنگين‌کمان، گيشه?، کريستال، ديانا و کافه سينما اسامي 10 سالن اين سينما با 1100 صندلي هستند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها