عصر آذربایجان

گزارش خبر

معيار خدمت عمل است نه عضويت در کميسيون‌ها

معيار خدمت عمل است نه عضويت در کميسيون‌ها

1397/10/16

سرويس سياسي: جاي خالي نمايندگان استان اردبيل در پيگيري نحوه واگذاري کشت و صنعت مغان، مساله مجتمع گوشت اردبيل و سد عمارت، به عنوان زبان گوياي مردم بسيار محسوس است.

 اين روزها هياهويي در استان اردبيل برپا شده و استاني که تا چند هفته قبل فقط در بخش هواشناسي اخبار روزانه و سراسري نامش به گوش مي‌رسيد، اين روزها به يکي از استان‌هاي پر سر و صدا تبديل شده است. از سردرگمي و سوء تدبير دولت در واگذاري کشت و صنعت مغان و واگذاري مسأله‌دار مجتمع گوشت اردبيل به بخش خصوصي گرفته، تا الحاق روستاي عمارت گرمي به استان همسايه. اما نکته قابل توجه در اين بين، سکوت معني دار نمايندگان استان اردبيل در برابر مسائل روز اين استان است؛ به طوريکه نمايندگان استان اردبيل در چند هفته اخير در برابر مسائل مهم پيش آمده براي استان اردبيل يا روزه سکوت گرفته‌اند، يا کمترين واکنش‌ها را از خود نشان داده‌اند. 
آيا دليل سکوت نمايندگان استان اردبيل را مي‌توان به مشغله کاري آنها براي پرداختن به مسائل بودجه‌اي کشوري دانست، يا اين موضوع نيز ترفندي براي سوزاندن جوانان استان در برابر مطالبات به‌حق خود است؟!! اين روزها در استان اردبيل فقط دو نفر پيش قراول احقاق حق استان ناتني (اردبيل) هستند؛ در رأس آن آيت‌الله عاملي امام جمعه محبوب و مردمي اردبيل قرار دارد که همواره در برابر ظلم به استان اردبيل ايستاده و به هيچ عنوان سکوت نکرده است و در کنار آن ناصر عتباتي دادستان عمومي و انقلاب استان اردبيل که فردي تلاش‌گر و فهيم بوده و در احقاق حق استان اردبيل تلاش فراواني انجام مي‌دهد. اما استاندار اردبيل با وجود تلاش‌هاي مجدّانه و خستگي‌ناپذير خود براي توسعه استان اردبيل که الحق و الانصاف تا امروز ذره‌اي عقب‌نشيني نکرده است، متاسفانه در برابر مسائل حساس و استراتژيک کنوني استان اردبيل واکنشي از خود نشان نداده و با نظرات  خود سعي در تأييد اقدامات دولت در خصوص استان اردبيل را دارد. بحث نحوه واگذاري کشت و صنعت مغان، مجتمع گوشت اردبيل و نيز ايجاد تغييرات در تقسيمات کشوري و الحاق روستاي عمارت گرمي استان اردبيل به استان همسايه، چند روزي است که نقل محافل سياسي، اجتماعي و رسانه‌اي استان و حتي کشور شده و دزر اين بين، واکنش شديد امام جمعه اردبيل در خطبه‌هاي نماز جمعه نسبت به الحاق روستاي عمارت به استاني ديگر، يکي از مهم‌ترين و شديدترين اعتراضات به نحوه فعاليت دولت دوازدهم در استان اردبيل در چند سال اخير بوده است. 
حال سؤال اينجاست که چرا اين موضوع و روستاي عمارت گرمي براي استان اردبيل از چنان اهميت بالايي برخوردار است که آيت‌الله عاملي امام جمعه اردبيل در خطبه‌هاي نماز جمعه در واکنشي شديد، در خصوص الحاق اين روستا هشدار جدي به دولت‌مردان داده و مي‌گويد: اگر دولت در اسرع وقت جبران کرد که کرد و گرنه من با جوانان اردبيل در استانداري را بسته و استاندار را به استراحت خواهم فرستاد! بايد توجه داشت که روستاي عمارت در شمال استان اردبيل در شهرستان گرمي، بخش انگوت، دهستان انگوت غربي واقع شده است و سدعمارت در اين بخش يکي از بزرگترين پروژه‌هاي آبي شمال استان اردبيل محسوب مي‌شود که از حدود 10 سال پيش، عمليات اجرايي آن آغاز شد؛ پس از نظر مساعد مقام معظم رهبري و دستور ايشان به استفاده از 1200 ميليارد تومان از صندوق توسعه ملي براي پروژه‌هاي آبي استان اردبيل، عمليات ساخت پروژه سرعت بيشتري گرفته و هم اکنون در مراحل نهايي خود به سر مي‌برد تا آب ذخيره شده در اين سد براي تأمين آب شرب و اراضي گرمي مورد استفاده قرار گيرد. مردم استان اردبيل به ويژه شمال استان که اجراي اين طرح‌هاي آبي در استان را به فال نيک گرفته و چشم انتظار اتمام آن براي بهره بردن از مزاياي آن بودند در تاريخ 97/8/15 طي ابلاغ نامه‌اي از سوي هيأت وزيران متعجب شدند. در تصويب نامه شماره 107860/ت 55041 ه مورخ 97/8/15 هيأت وزيران طي نامه‌اي روستاي عمارت استان اردبيل را به استان آذربايجان شرقي الحاق کردند و پس از اعتراض مسئولان و بويژه امام جمعه اردبيل، اين اقدام از سوي هيأت وزيران اشتباه سهوي در تايپ اعلام شده و سعي در آرام کردن اوضاع داشتند. اما پس از گذشت چند هفته از اين ماجرا مشخص شد نه تنها اقدامي براي اصلاح اين اشتباه به اصطلاح سهوي انجام نشده بلکه نامه به قوت خود باقي است و اين موضوع باعث شد امام جمعه اردبيل واکنش تند ديگري در خطبه نماز جمعه مورخه 97/10/14 به اين مسأله داشته باشد. مطالب فوق شرح ماوقعي مختصر از موضوع اخير و دليل هشدار جدي امام جمعه اردبيل به دولت در خصوص مسأله بود، اما آنچه در اين بين نبايد فراموش شود سکوت معني‌دار نمايندگان استان اردبيل در برابر مسائل روز استان اردبيل است؛ چنانچه نمايندگان استان اردبيل نه تنها در مورد الحاق روستاي عمارت به استاني ديگر، بلکه در برابر واگذاري‌هاي مسأله‌دار کشت و صنعت مغان و مجتمع گوشت اردبيل و ساير مسائل مهم و استراتژيک استان واکنش به‌موقعي نشان نداده و اين موضوع باعث ضايع شدن حق استان اردبيل شده است. 
لازم بذکر است که مسائل نحوه واگذاري کشت و صنعت مغان براي اولين بار توسط نماينده اسبق تبريز رسانه‌اي شد، در کنار آن مسأله مجتمع گوشت اردبيل توسط دادستان اردبيل و سد عمارت نيز توسط امام جمعه اردبيل پيگيري شده و در اينجا جاي خالي نمايندگان استان اردبيل به عنوان زبان گوياي مردم بسيار محسوس است. نمايندگاني که بعضا عضويت در کميسيون‌هاي مختلف را براي خود و استان افتخار دانسته و با شادي زايد الوصفي، خود و طرفدارانشان در پخش تصاوير و عکس‌هاي عضويت در کميسيون هاي مجلس از هيچ کوششي فروگذار نيستند.عضويت در کميسيون‌هاي مختلف در اصل ايرادي نداشته و نشان از قدرت افراد دارد، ولي خروجي اين عضويت‌هاي پي در پي و انتشار عکس‌ها و تصاوير آن در فضاي مجازي براي استان اردبيل چه بوده است؟ به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، جوانان و مردم استان اردبيل از نمايندگان خود در مجلس شوراي اسلامي انتظار دارند تا در برابر مسائل روز و مهم استان حساس بوده، سريعا واکنش نشان دهند و در خصوص منافع استان اردبيل از هر گونه اظهار نظرهاي حزبي دوري کنند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

امامزاده حليمه خاتون (س) اردبيل

امامزاده حليمه خاتون (س) اردبيل
خروج

بقعه متبركه اين امامزاده در بافت تاريخى شهر اردبيل، در خيابان سى مترى، كوچه حاج ميرصالح قرار دارد.

استان اردبيل رتبه دهم طلاق در ايران

استان اردبيل رتبه دهم طلاق در ايران
خروج

آمار و ارقام طلاق در اردبيل در حالي سير صعودي دارد که در گذشته‌اي نه چندان دور مردم اين ديار حتي از آوردن اسم طلاق هم ابا داشتند.

دشت اردبيل با بحران آب مواجه شد

نماينده مردم اردبيل در مجلس:
خروج

گروه خبر: نماينده مردم اردبيل،‌ نير، ‌نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دشت اردبيل با بحران آب مواجه شد، گفت: ‌عملکرد حجتي‌ قابل قبول نيست.

اخذ شهریه در مدارس عادی دولتی ممنوع

اخذ شهریه در مدارس عادی دولتی ممنوع
خروج

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت : امسال در استان 21 هزار و 500 دانش آموز کلاس اولی داریم که سنجش سلامت این نوآموزان در 11 پایگاه سنجش و با همکاری اداره کل بهزیستی استان و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام می‌شود.

اردبيل بايد به عنوان برند آب‌هاي درماني دنيا معرفي شود

اردبيل بايد به عنوان برند آب‌هاي درماني دنيا معرفي شود
خروج

گروه خبر: معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور گفت: اردبيل بايد به عنوان برند آب‌هاي درماني دنيا معرفي شود. محمد محب خدايي در ديدار با استاندار اردبيل تصريح کرد: استفاده صرف از آب‌هاي گرم به عنوان استخر شنا قابل قبول و کافي نيست.

تامین اعتبارات پروژه‌های گردشگری اردبیل با جدیت پیگیری می‌شود

تامین اعتبارات پروژه‌های گردشگری اردبیل با جدیت پیگیری می‌شود
خروج

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از پیگیری تامین اعتبارات پروژه‌های گردشگری این استان از سوی نمایندگان استان خبر داد.

تعریف 25 سایت جدید گردشگری در اردبیل

تعریف 25 سایت جدید گردشگری در اردبیل
خروج

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با پیشنهاد استاندار اردبیل 25 سایت و محور جدید گردشگری در اردبیل تعریف شده است.

درآمد مردم اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است

درآمد مردم اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است
خروج

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل درآمد سرانه مردم اردبیل را پایین‌تر از میانگین کشوری دانست و گفت: علت این امر نبود زنجیره ارزش افزوده بوده و کسب و کار نوین به واسطه فناوری اطلاعات این کاستی را برطرف می‌کند.

بوم گردي به وسعت يک روستا

بوم گردي به وسعت يک روستا
خروج

گروه سيري در استان ها: روستاي عنبران عليا در نقطه صفر مرزي يکي از جاذبه هاي شاخص استان اردبيل است که اين روزها اقامتگاه هاي بوم گردي آن جاذب خيل عظيمي از گردشگران شده است. در بخش عنبران از توابع شهرستان نمين 350 خانوار با جمعيتي نزديک به 950 نفر در دل کوه هاي بلند زندگي مي کنند.

معيار خدمت عمل است نه عضويت در کميسيون‌ها

معيار خدمت عمل است نه عضويت در کميسيون‌ها
خروج

سرويس سياسي: جاي خالي نمايندگان استان اردبيل در پيگيري نحوه واگذاري کشت و صنعت مغان، مساله مجتمع گوشت اردبيل و سد عمارت، به عنوان زبان گوياي مردم بسيار محسوس است.

آمريکا به قوانين بين‌المللي توجهي ندارد

خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل گفت: دنياي معاصر در نهايت انحطاط به سر مي‌برد و امروز بشريت و مواثيق و قوانين بين‌المللي و نهادهاي بين المللي ارزشي ندارد.

تار و پود رنگ باخته صنایع دستی در اردبیل

خروج

رونق بازار صنایع دستی در استان اردبیل بعنوان بزرگترین امکان اشتغال و درامدزایی از مدت ها پیش در اردبیل در حال رنگ باختن بوده و هنرمندان این صنعت کم کم حرفه خود را به سبب نبود بازار مناسب و درآمد زایی کمتر رها می کنند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها