عصر آذربایجان

گزارش خبر

هدف استکبار جهاني و نظام سلطه حذف محور مقاومت در منطقه است

هدف استکبار جهاني و نظام سلطه حذف محور مقاومت در منطقه است

1397/11/07

گروه خبر: امام جمعه تبريز گفت: هدف استکبار جهاني و نظام سلطه حذف محور مقاومت در منطقه است چراکه رهبران هيچ کشوري تاکنون نتوانستند به اين خواسته خود برسند و انشاالله بعداز اين هم به خواسته خود نخواهند رسيد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل‌هاشم در خطبه‌هاي نماز عبادي و سياسي جمعه در مصلاي اعظم امام خميني(ره) تبريز به برگزاري نشست ماه آينده ضد ايراني توسط کشور لهستان در ورشو با عنوان صلح و ثبات در خاورميانه، اظهار کرد: اين نشست  از همان ابتدا با مخالفت بسياري توسط برخي کشورها از جمله روسيه و اروپا روبه‌رو شد و حتي بسياري از کشورها اعلام کردند که در اين نشست شرکت نخواهند کرد و اين امر نشان داد که نشست قبل از برگزاري با شکست روبه‌رو شده است.  وي افزود: البته وزير امور خارجه ايران نيز در سخناني برگزاري اين نشست را محکوم کرده و آن را يک حرکت ضد ايراني دانسته است. امام جمعه تبريز با بيان اينکه سفير روسيه تلاش آمريکا براي ائتلاف ضد ايراني از طريق برگزاري چنين نشست را يک اقدام ضد ايراني ذکر کرده است، تصريح کرد: البته سران آمريکا از مواضع خود عدول کرده‌اند و حتي يکي از ديپلمات‌هاي آمريکا اعلام کرده که هدف اين نشست ضدايراني نبوده بلکه براي تدوين اصول معماري امنيتي در خاورميانه و به همراه جلسات بحران انساني در سوريه و يمن و افراط گرايي و امنيت سايبري است. وي اضافه کرد: البته اين ديپلمات معتقد است که در اين نشست  بر ضرورت اقدام عليه برنامه موشکي و ادعاهاي آمريکا و صهيونيست در خصوص حزب‌الله از داخل خاک لبنان و اراضي شمالي فلسطين و اقدامات تحريک‌آميز غيرقابل قبول از سوي ايران و سوريه و شليک موشک به سوي صهيونيست‌ها نيز صحبت‌هايي خواهد شد.  آل‌هاشم معتقد است: هدف استکبار جهاني و نظام سلطه حذف محور مقاومت در منطقه است چراکه رهبران هيچ کشوري تاکنون نتوانستند به اين خواسته خود برسند و انشاالله بعدها هم به خواسته خود نخواهند رسيد. نماينده ولي‌فقيه در استان با تاکيد بر اينکه ارزيابي دستاوردهاي انقلاب با وجود موانع داخلي و خارجي، توضيح داد: بايد موانع ساختاري موجود در نظام بين‌الملل و شرايط قبل از انقلاب اسلامي با شرايط فعلي مطرح شود  و همچنين دستاوردهاي انقلاب در مقايسه با کشورهاي غربي را بررسي کرده و آنها را با کشورهاي غربي منطقه بررسي کرد.
وي با اشاره به اينکه استقلال و حفظ تماميت ارضي از برکات انقلاب اسلامي ايران است، گفت:  ارتقاي جايگاه ايران در سطح دنيا، اميدافزايي در جهان اسلام، رشد اسلام خواهي و بيداري اسلامي به برکت انقلاب اسلامي، رشد آزادي و تشويق جوانان به آزادانديشي، محروميت‌زدايي، رشد و گسترش معنويت در بين جوانان، توسعه عدالت اجتماعي، مبارزه با عوامل فساد از جمله دستاورهاي انقلاب اسلامي ايران است به طوريکه  امتيازات انقلاب اسلامي ايران نسبت به انقلاب‌هاي ديگر جهان بسيار زياد است. خطيب نماز جمعه تبريز خاطرنشان کرد: براي درک درست از انقلاب ايران مي‌توان آن را با انقلاب کبير فرانسه، انقلاب الجزاير  مقايسه کرد و به خوبي به شتاب پيشرفت علمي و فناوري، فناوري هسته‌اي ايران اسلامي بعد از انقلاب اسلامي پي برد که هر کدام از اين دستاورها ساعت‌ها حرف براي گفتن دارد. آل‌هاشم  در ادامه صحبت‌هاي خود به ديدار متوليان، مسوولان و نخبگان  توسعه علوم و فناوري شناختي با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار به ارتقاي شتاب علمي تاکيد کرد و فرمودند که نبايد شتاب علمي کشور  کند شود. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي بيان کرد: ايران از ابتداي انقلاب اسلامي از هر نظر علمي، نظامي داراي رتبه‌هاي عالي بوده و اين به مدد تکيه بر استعداد و ظرفيت‌هاي دروني است که جوانان محور اصلي اين حرکت هستند. امام جمعه تبريز ابراز کرد:  روند رشد شتاب علمي کشور نبايد متوقف شود و براي پيشرفت علمي مي‌توان از توانايي‌هايي کشورهاي ديگر استفاده کرد ولي نبايد به برنامه و توصيه‌هاي آنها عمل کرد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تعيين تکليف عناصر دو تابعيتي

امام جمعه تبريز خواستار شد
خروج

امام جمعه تبريز مشکلات کنوني جامعه را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است بايد تعيين تکليف شوند.

دشمني آمريکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.

سازش با آمريکا نسخه وابسته‌ها و دنيا طلب‌ها است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز سازش با آمريکا را نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنيا طلب‌ها دانست و گفت: اگر آمريکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتريفيوژهاي غيرفعال دوباره و حتي بيشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از زمزمه‌هاي تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران گفت: تاسيس اين دفتر در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است.

مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند، گفت: مسأله رسيدگي به حقو‌ق‌هاي نجومي براي مردم روشن شود.

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

يک روز هم از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي به عقب نيفتد

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با اشاره به نقش برجام و تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران گفت: دو دستوري که به ظريف و صالحي داده شده کافي نمي‌باشد و بايد از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي يک روز هم به عقب نيفتد.

شکاف طبقاتي مخل وحدت است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز خواستار توجه جدي و عملي دولت براي از بين بردن رکود و بيکاري در جامعه شد و گفت: اينکه تمام ثروت‌هاي جهان در اختيار برخي افراد قرار گيرد و در مقابل آن افرادي به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است.

رواج مرض خطرناک انداختن اشتباهات مسؤولان به گردن دولت قبلي

امام جمعه تبريز مطرح کرد
خروج

امام جمعه تبريز گفت: يک مرض خطرناک در جامعه رواج يافته که مسؤولان اشتباهات خود را به گردن دولت و مسؤولان قبلي مي‌اندازند که اين نشانه بزرگ جهالت است.

حقوق‌هاي نجومي نمونه بت‌پرستي زمان حال است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز از آلودگي هوا در اين شهر ابراز نگراني کرد و گفت: چنين آلودگي در تبريز که بيست و دومين روز خود را سپري کرده است نياز به تذکراتي براي آگاه‌سازي مردم دارد.

قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه حقوق‌هاي نجومي نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است، گفت: قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش آن دست خداوند نيست.

پاسخ دندان‌شکن مردم ايران به آمريکا با حضور در راهپيمايي 22 بهمن

امام جمعه تبريز تاکيد کرد
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم ايران هفته آينده پاسخ دندان‌شکن خود را با حضور در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داد گفت: بايد به آمريکايي‌ها بگوييم که نه تنها آزمايش‌هاي موشکي خود را تعطيل نخواهيم کرد، بلکه با شتاب بيشتر حرکت خواهيم کرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها