عصر آذربایجان

گزارش خبر

330 هزار ميليارد ريال به طرح هاي عمراني کشور اختصاص يافت

رئيس سازمان برنامه و بودجه:

1399/03/25

گروه خبر:معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه از تخصيص 330 هزار ميليارد ريالي تا اواخر خرداد امسال به طرح هاي عمراني در کشور خبر داد.

گروه خبر:معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه از تخصيص 330 هزار ميليارد ريالي تا اواخر خرداد امسال به طرح هاي عمراني در کشور خبر داد.
محمدباقر نوبخت  براي بازديد از طرح‌هاي مهم عمراني آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل  مهمان اين سه استان بود.
به گزارش عصر آذربايجان، محمدباقر نوبخت در حاشيه بازديد از طرح‌هاي ستاد احياي درياچه اروميه در گفتگو با خبرنگاران در اروميه اظهارکرد: قبل از آغاز فعاليت دولت يازدهم کل اعتبار سال 1392 حدود 212 هزار ميليارد ريال بود ولي در دولت تدبير 330 هزار ميليارد ريال به طرح‌هاي عمراني کشور اختصاص يافت.
وي سال 99 را سال پاياني طرح‌هاي اصلي نجات درياچه اروميه عنوان کرد و افزود: دي ماه سال جاري بهره برداري از تونل انتقال آب به درياچه آغاز مي‌شود، اين تونل حدود 36 کيلومتري در مراحل پاياني ساخت خود است که با بهره برداري از آن در دي ماه سال جاري 600 ميليون مترمکعب آب به سمت درياچه اروميه منتقل خواهد شد.
وي با بيان اينکه مشکلي از بابت اعتبارات وجود ندارد، ادامه داد: اين پروژه بر اساس ارزش روز بالغ بر 10 هزار ميليارد تومان برآورد مي‌شود و اين نوعي سرمايه گذاري براي ايجاد و جلب رضايت خاطر مردم آذربايجان غربي آذربايجان_شرقي و مردمي که به نحوي نگران اين درياچه بودند محسوب مي‌شود و افزايش بيش از 126 سانتي متر تراز درياچه و هزار و 82 کيلومتر مربع مساحت درياچه نشان از موفقيتي است که دوستان براي تأمين رضايت مردم انجام داده‌اند.
نوبخت با بيان اينکه سال 99 سال جمع بندي همه زحمات شش سال گذشته و اجرايي شدن طرح‌هاي احياي درياچه محسوب مي‌شود  اظهار داشت: 12 طرح در اين خصوص اجرا شد که يکي از مهمترين طرح‌ها احياي درياچه  انتقال آب از رودخانه زاب و از پشت درياچه يا سد کاني سيب است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: 560 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز براي اتمام پروژه انتقال آب هم تأمين شده که 450 ميليارد آماده تخصيص و مابقي اعتبارات هم طبق زمانبندي تخصيص خواهد يافت و اميدواريم که در ماه‌هاي آينده و در بازه زماني دي ماه شاهد بهره_برداري و تکميل اين ابر پروژه باشيم.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: طرح احياي درياچه اروميه طرح عظيم ملي و جزو مطالبات مردم سراسر کشور و حتي علاقمندان به طبيعت در سراسر جهان بود و مردم دو استان آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي بخاطر آثار سو خشک شدن اين درياچه و گردو غبار نمکي نسبت به اين موضوع حساس‌تر بودند.وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص بدهاي‌هاي دولت افزود: حدود 40 تا 50 درصد بودجه از محل درآمدهاي نفتي بوده و امسال در بهترين شرايطي که در بودجه پيش‌بيني شده است، 49 تا 50 هزار ميليارد تومان درآمد از محل فروش نفت است.
نوبخت با بيان اينکه هم اکنون درآمد بودجه منابع، 570 هزار ميليارد تومان بوده، يعني کمتر از 10 درصد است گفت: تلاش مي‌کنيم از ساز و کارهايي در اين راستا استفاده کنيم که منجر به تورم نشود که در اين خصوص تمهيدات ويژه_اي از جمله با هدف استفاده از اسناد خزانه انديشيده شده است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با تاکيد بر اينکه اسناد خزانه، پول جامعه را جمع مي‌کند و دوباره به حوزه اقتصاد بر مي‌گرداند که اين امر به علت اينکه پول جديدي نيست، تورم زا نخواهد بود تاکيد کرد: تلاش مي‌کنيم با همه سختي‌هاي ناشي از تحريم و همه کمبودها و مشکلات ناشي از شيوع بيماري کرونا، کشور را به صورت مناسبي مديريت کنيم.
محمدباقر نوبخت معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه و عيسي کلانتري رئيس سازمان حفاظت محيط زيست امروز در سفري يک روزه از طرح‌هاي ستاد احياي درياچه اروميه بازديد کردند.
*دولت در موضوع احياي درياچه اروميه موفق عمل کرد
 رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به آخرين وضعيت احياي درياچه اروميه گفت: دولت در موضوع احياي درياچه اروميه موفق عمل کرد.
نوبخت  همچنين در فرودگاه شهيد مدني تبريز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص برنامه‌هايش در اين بازديد افزود: بازديدي از آخرين وضعيت طرح انتقال آب زاب به درياچه اروميه داريم که يکي از طرح‌هاي مهم اين سه استان شمال غرب کشورمان است.
وي با اشاره به توجه جدي دولت به احياي درياچه اروميه گفت: آنچه توسط رئيس جمهور درباره احياي درياچه اروميه وعده داده شده بود به خوبي پيگيري شده است و هم اکنون اين درياچه که زماني در خطر خشک شدن قرار داشت نجات يافته است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور با بيان اينکه حدود 10 هزار ميليارد تومان ارزش طرح‌هاي احياي درياچه اروميه است، ادامه داد: طرح‌هاي درنظر گرفته براي درياچه اروميه همچنان تداوم خواهد داشت.
نوبخت سپس در خصوص راه آهن ميانه- بستان آباد- تبريز نيز اظهار داشت: اين پروژه نيز يکي از طرح‌هاي مهم در آذربايجان شرقي است که تا بستان آباد به بهره برداري رسيده است و امسال بايد تلاش کنيم تا اين پروژه به شهرک خاوران تبريز برسد.
*تکميل راه آهن اردبيل در اولويت برنامه‌هاي دولت است
محمدباقر نوبخت  همجنين در بازديد از ايستگاه پروژه راه آهن اردبيل - ميانه با اشاره به تحقق وعده رئيس جمهور نسبت به تکميل و بهره برداري اين پروژه عنوان کرد: تکميل و بهره‌برداري پروژه راه آهن اردبيل - ميانه در اولويت برنامه‌هاي دولت قرار گرفته و در اين راستا 10 هزار ميليارد ريال اعتبار براي اين پروژه در سال جاري اختصاص خواهد يافت.معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور بهره‌برداري از اين پروژه را موجب رونق اقتصادي به‌ويژه در بخش گردشگري استان اردبيل دانست و تصريح کرد: پروژه راه آهن اردبيل- ميانه جزو پروژه‌هاي بي نظير در حوزه ريلي کشور است که دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي است.
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور وجود مشکلات اقتصادي ناشي از تحريم و رکود ناشي از کرونا را نه تنها مانع اجراي پروژه‌هاي اساسي کشور ندانست بلکه باعث شتاب در کارها و افزايش روحيه جهادي در بين دست اندرکاران پروژه‌هاي عمراني دانست و تاکيد کرد: ضروري است اجراي طرح‌هاي اولويت‌دار با همکاري دستگاه‌هاي اجرايي شتاب بيشتر و روز افزون گيرد تا در رشد اقتصادي کشور نيز اين پروژه‌ها تأثيرات مهم خود را بگذارند.
نوبخت با بيان اين‌که دولت به عهد خود نسبت به وعده تکميل پروژه راه آهن اردبيل پايبند است افزود: اين پروژه از جهت تأمين اعتبار هيچ مشکلي ندارد و اگر دست اندر کاران اين پروژه احساسي مبني بر اين دارند که توقف پروژه به دليل مشکلات مالي صورت گرفته مي‌توانند با رسانه‌اي کردن قضيه در صدد رفع اين مشکل برآيند.
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور در تشريح وضعيت اين پروژه بيان کرد: پروژه راه آهن اردبيل- ميانه هم‌اکنون در 12 قطعه شامل 35 درصد منطقه کوهستاني و سخت گذر، 45 درصد تپه ماهور و 20 درصد دشت با جديت در حال اجرا است و مرتفع‌ترين پل ريلي کشور به ارتفاع 81 متر در مسير آرپاچايي جهت ايجاد ارتباط در اين خط ريلي در حال احداث است که علاوه بر آن در طول مسير 27 کيلومتر تونل و هفت کيلومتر گالري نيز بازگشايي شده و در حال تکميل است.
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه در طرح راه آهن اردبيل - ميانه 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، چهار کيلومتر پل دره‌اي بزرگ، سه کيلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالري به طول چهار کيلومتر اجرا مي‌شود که در اين راستا حدود 35 هزار تن مصالح فلزي همچون آهن آلات، ميلگرد و کابل و حدود 220 هزار تن سيمان مورد نياز است.
نوبخت تأمين اعتبار توسط بانک ملي ايران و تزريق اعتبارات مناسب در جريان سفر اخير رئيس جمهوري را از عوامل تسريع در تکميل اين پروژه دانست و گفت: از سال 84 مردم استان وعده‌هاي تحقق نيافته بسياري براي افتتاح راه آهن شنيده‌اند که به لطف خدا با همت دولت و دستگاه‌هاي اجرايي در زمان وعده داده شده به اتمام خواهد رسيد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها