عصر آذربایجان

گزارش خبر

بي‌ثباتي قيمت‌ها و اقتصاد شرطي کمر مردم را شکسته است

بي‌ثباتي قيمت‌ها و اقتصاد شرطي کمر مردم را شکسته است

1399/04/29

گروه خبر:نماينده مردم بناب در مجلس گفت: امروزه با معضلات اقتصادي مواجه هستيم و گراني و تورم و عدم ثبات قيمت‌ها و اقتصاد شرطي، کمر همه مردم ايران را شکسته است.

گروه خبر:نماينده مردم بناب در مجلس گفت: امروزه با معضلات اقتصادي مواجه هستيم و گراني و تورم و عدم ثبات قيمت‌ها و اقتصاد شرطي، کمر همه مردم ايران را شکسته است.
 محمد باقري بنابي در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود ضمن تبريک فرارسيدن سالروز تاسيس نهاد شوراي نگهبان، خطاب به هيئت رئيسه، نمايندگان و نخبگان ايران اسلامي، گفت: در آستانه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب خطوط کلي آن را ترسيم کردند نيازمند طرحي نو هستيم و مشکلات موجود ترديدي در اين امر باقي نمي_گذارد.
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: هر انساني و هر نظام سياسي نياز به تحول و تجديد نظر دارد تا بتواند به قول مولايمان علي امير المومنين (ع) فرزند زمانه خود باشد.
 در حالي وارد گام دوم انقلاب ميشويم که تجربه ارزشمند چهل سال حکومت و اداره کشور را پشت سر خود داريم، تجربه اي چهل ساله که مي تواند در سال هاي آينده درس هاي بزرگي در اختيار ما قرار دهد.
وي ادامه داد: در ميان درس هاي مهمي که بايد از چهل سال گذشته ياد بگيريم موضوع و مقوله تصميم گيري جمعي در اداره کردن کشور است.
 واقعيت اين است که تجربه مردم سالاري ديني تجربه جديدي در تاريخ ماست که با درايت و تيز بيني امام (ره) بنيان گذاشته شد و به دست خلف صالح ايشان بسط و گسترش يافت.
اين نماينده مردم در مجلس يازدهم تصريح کرد: رکن اصلي اين نوع نظام سياسي تصميم گيري جمعي بعد از مشورت و رايزني ها و بررسي هاي مختلف در داخل حکومت و نيز در ارتباط مردم با حکومت است.
 اما اتخاذ تصميم هاي جمعي الزامات خاص خود را دارد و نه تنها نيازمند توجه به ابعاد مختلف يک موضوع و نيز نظرات متخصصان امر است بلکه لازم است تصميم درست را در زمان درست بگيريم و تعلل و کوتاهي نکنيم.
باقري بنابي افزود: تصميم هاي مرتبط با معضلات اقتصادي زماني ارزشمند است که مانع تبديل معضل به بحران شود. تصميم درست اگر در زمان درست و به موقع گرفته نشود نوشداروي پس از مرگ خواهد بود.
عضو مجمع نمايندگان استان آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي خطاب به نمايندگان گفت: همه ما در اين خانه ملت جمع شده ايم تا به وکالت از مردم و کساني که به ما رأي داده اند هم درست تصميم بگيريم و هم پيش از فوت وقت تصميم مؤثري بگيريم.
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: ارتباط مستقيم و بي واسطه با مردم باعث ميشود مشکلات آن ها را نه از طريق فضاهاي مجازي و اتاق هاي دربسته بلکه بدون واسطه درک کنيم.
 مردم مدام و صادقانه از ما مي پرسند آن بالا چه خبر است؟ چرا تصميم هاي لازم گرفته نمي_شود؟ در پس اين حرف ساده درس هاي بزرگي نهفته است. امروز و در مجلس يازدهم و در آغاز چهل سالگي دوم انقلاب بايد تصميم هاي بزرگي بگيريم، تصميم هايي که اي بسا در نگاه اول دشوار و حتي ناممکن جلوه مي کنند.
وي ادامه داد: امروز همه ما اذعان داريم با معضلات اقتصادي مواجه هستيم. گراني و تورم و عدم ثبات قيمت‌ها و اقتصاد شرطي، کمر همه مردم ايران را شکسته است. اما در عين حال مي_دانيم اين معضلات فقط ريشه در خود اقتصاد ندارد بلکه در همان حال نشأت گرفته از حوزه_هاي ديگر هم هست.
اين نماينده مردم در مجلس يازدهم تصريح کرد: منابع توليد نابرابري اقتصادي همچنان وجود دارند و در چنين شرايطي مبارزه با فساد، مبارزه با معلول ها و نه علت ها است. اگر تصميم هاي مرتبط با اجراي اصل 44 و خصوصي سازي درست و به موقع اتخاذ ميشد اي بسا بخشي از مشکلات کنوني وجود نداشت. نه تنها در اقتصاد بلکه در جاهاي ديگر هم تصميم هاي غير تخصصي، تصميم هاي ديرهنگام، تصميم هاي محدود بي توجه به مصلحت و خير جمعي آسيب زا بوده است.
باقري بنابي افزود: اجازه دهيد به مورد قانون انتخابات اشاره کنيم. سالهاست دلسوزاني از نهادهاي مختلف مي گويند قانون فعلي انتخابات محل اشکال است، تا جايي که تبعات آن حتي در بررسي اعتبارنامه نمايندگان دامن گير مجلس است.
عضو مجمع نمايندگان استان آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر همگان به ضرورت اصلاح قانون انتخابات اذعان دارند چرا در تصميم گيري تأخير داريم و کشور و نظام و مردم را از اين بابت متضرر مي کنيم؟ به نظرم تا زماني که قانون انتخابات اصلاح نشده و انتخابات حزبي و استاني نشده است مشکلات قانون انتخابات و به تبع آن مشکلات اقتصادي و اجتماعي حل نخواهد شد.نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي خطاب به مردم و نمايندگان، اظهار کرد: تأخير در تصميم گيري در سطوح بالاي کشور و در سطح کلان باعث بروز مشکلات در سطح استانها و شهرستان ها مي شود و ما نمايندگان شهرستانها اين مشکلات را با تمام وجود درک مي کنيم.
وي ادامه داد: بحران کرونا تا همين الان به ما نشان داده است که تصميم گيري متمرکز چه پيامدهاي منفي مي تواند داشته باشد. استانها در فروردين تعطيل و قرنطينه شدند که در پيک اين بيماري نبودند. استان هاي شمال غربي در فروردين مشکل خاصي نداشتند اما تعطيل شدند و حالا که بيماري در آذربايجان به اوج خود رسيده است، تصميمي قاطع اتخاذ نمي شود؛ چرا از اين تجربه درس نمي گيريم تا اختيارات بيشتري در تصميم گيري ها به استان ها بدهيم؟
اين نماينده مردم در مجلس يازدهم تصريح کرد: يقين بدانيد بحران درياچه اروميه در سطح استاني بهتر و کم هزينه تر مديريت خواهد شد. حوزه انتخابيه شهرستان بناب و شهر خوشه مهر يکي از حوزه هاي متعددي است که خشکي درياچه اروميه آسيب جدي ديده است.
باقري بنابي افزود: کشاورزي و زمين هاي حاصل خيز دشت بناب سال ها است که گرفتار اين معضل است که باعث بيکاري جوانان و کاهش سطح رفاه و افزايش بي رويه نرخ سرطان شده است.
 در چنين شرايطي بايد درباره توسعه مراکز درماني، اصلاح الگوي کشت، بيمه محصولات کشاورزي تصميمهاي مؤثر گرفته شود يا اگر گرفته شده است اين تصميم ها اجرا شود
عضو مجمع نمايندگان استان آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهرستان بناب در جنوب شرقي درياچه اروميه و به عنوان پل ارتباطي استان آذربايجان شرقي با استانهاي آذربايجان غربي و کردستان نيازمند داشتن کنار گذر شرقي است که سال هاست جزء پروژه هاي بر زمين مانده است که مي توان با مشارکت بخش خصوصي آن را تکميل کرد و نيازمند مساعدت دولت است.
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: اين کمربندي به همراه فرودگاه جنوب استان آذربايجان شرقي مي تواند بخشي از زيان_هاي اقتصادي ناشي از خشک شدن درياچه اروميه را جبران کند.
وي ادامه داد: در اين زمينه هم مي توان مشارکت بخش خصوصي را جلب کرد. امروز با تجربه چهل سال گذشته به يقين مي دانيم توسعه ملي و استاني و شهري درهم تنيده شده و جداي از هم نيستند. اين ها تعارضي با هم ندارند. هر استاني که از مدار توسعه نيافتگي خارج مي شود توسعه ملي را يک گام جلوتر مي اندازد.
اين نماينده مردم در مجلس يازدهم تصريح کرد: بر اين اساس توجه به زيرساخت هاي توسعه در جنوب استان وسيع آذربايجان شرقي اهميت ويژه اي دارد. سالها است طرح جامع شهري بناب در پيچ و خم اداري گير کرده است و يکي از دلايل گراني مسکن در اين شهرستان در قياس با شهرهاي مجاور محسوب مي شود. اميدوارم اين مشکل هرچه زودتر برطرف شود.
باقري بنابي افزود: اصناف به ويژه رستوران_هايي که کباب بناب که برند شناخته شده است و صاحبان اين کسب و کار در سراسر کشور از کرونا آسيب ديده اند و اميدوارم دولت اهتمام جدي نسبت به مشکلات آنها و ساير بازاريان داشته باشد.
عضو مجمع نمايندگان استان آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي گفت: اين نکته بارها گفته شده اما بازهم ارزش تکرار دارد که زندگي و معيشت مردم در حوضه درياچه اروميه وابسته احياي اين درياچه است.
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: کشاورزي و کسب و کار و سلامتي و تجارت و در کل آباداني منطقه وابسته به احياي درياچه اروميه است. ضرر و زيان ناشي از خشکي درياچه ده‌ها برابر بيشتر از احياي آن است. اميداورم مجلس يازدهم که حل مشکلات مردم را در اولويت خود قرار داده در حل مشکل درياچه اروميه تصميم هاي خوب و مؤثري بگيرد.
وي ادامه داد: از وزير نيرو به جد ميخواهم حق آبه کشاورزان شهرستان بناب و روستاهاي آن را و آب شرب را از سدهاي علويان و سد بوکان و رودخانه زرينه رود را به طور کامل احيا کنند.
اين نماينده مردم در مجلس يازدهم خطاب به نمايندگان، تصريح کرد: همچنين بايد يادآور شد پدران و مادران جوانان دهه شصتي بخاطر مسائل مسکن، ازدواج و بيکاري اين جوانان، دچار مشکلات هستند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از خانه ملت، باقري بنابي خاطرنشان کرد: جوانان دهه شصت را دريابيد که اکثرا يا بيکار هستند و يا اگر هم شاغل هستند، با درآمد خيلي جزئي امرار معاش مي کنند که در شان يک جوان ايراني نيست.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها