عصر آذربایجان

گزارش خبر

روستاهاي دورافتاده آذربايجان‌‌غربي از نبود اينترنت در رنج هستند

روستاهاي دورافتاده آذربايجان‌‌غربي از نبود اينترنت در رنج هستند

1399/10/14

گروه گزارش: روستاهاي دورافتاده آذربايجان‌‌غربي نيز از اين امر مستثني نبودند معلماني که سختي را به‌جان مي‌خرند و به‌دنبال امواجي که صدا و تصويرشان را به دانش‌آموزانشان برساند. با شيوع ويروس منحوس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها نخستين جايي بود که در هفته‌هاي پاياني سال گذشته به استقبال تعطيلي رفت تا دانش‌آموزان و معلم‌ها از گزند اين ويروس بدون ملاحظه در امان بمانند.اين ويروس مسئولان آموزش و پرورش را بر آن داشت تا به صورت جدي موضوع آموزش مجازي را دنبال کنند آموزش مجازي که گويا بيشترين چالش آن نصيب روستانشينان شده است البته اينترنت در بخش شهري و برخي روستاها جوابگو بود اما متاسفانه دانش‌آموزان و معلمان در مناطق دورافتاده چندان نتوانسته‌اند بهره‌اي از اين سبک از آموزش داشته باشند.

 گروه گزارش: روستاهاي دورافتاده آذربايجان‌‌غربي نيز از اين امر مستثني نبودند معلماني که سختي را به‌جان مي‌خرند و به‌دنبال امواجي که صدا و تصويرشان را به دانش‌آموزانشان برساند. با شيوع ويروس منحوس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها نخستين جايي بود که در هفته‌هاي پاياني سال گذشته به استقبال تعطيلي رفت تا دانش‌آموزان و معلم‌ها از گزند اين ويروس بدون ملاحظه در امان بمانند.اين ويروس مسئولان آموزش و پرورش را بر آن داشت تا به صورت جدي موضوع آموزش مجازي را دنبال کنند آموزش مجازي که گويا بيشترين چالش آن نصيب روستانشينان شده است البته  اينترنت در بخش شهري و برخي روستاها جوابگو بود اما متاسفانه دانش‌آموزان و معلمان در مناطق دورافتاده چندان نتوانسته‌اند بهره‌اي از اين سبک از آموزش داشته باشند.
روستاهاي دور افتاده آذربايجان ‌غربي نيز از اين امر مستثني نبودند معلماني که سختي را به جان مي‌خرند و به دنبال امواجي که صدا و تصويرشان را به دانش‌آموزانشان برساند، مسافت طولاني را طي کرده سر به کوه و دشت مي‌گذارند تا شايد اميدي باشد و بتوانند آموزش‌هاي لازم را در فضاي مجازي ارائه دهند.اما گاهي اوقات نيز به دليل کندي اينترنت امکان دسترسي به فضاي مجازي ميسر نبوده و همه دانش‌آموزان در هواي برفي يا باراني همراه معلمان خود زير صفر درجه مشغول آموزش هستند.
ناگفته نماند که شبکه شاد در شهرها و روستاها کم و کاستي‌هايي دارد و معلمان، دانش‌آموزان و والدين هر کدام از آموزش مجازي گلايه‌اي دارند، برآيندها از فعاليت شبکه اجتماعي دانش‌آموزان مثبت نيست، به نظر مي‌رسد شاد تا رضايت همگاني همچنان فاصله دارد چه برسد به روستاهاي دور افتاده که دسترسي چنداني به اينترنت و فضاي مجازي ندارند.شهرستان بوکان يکي از شهرستان‌هاي پرجمعيت در آذربايجان غربي است که دانش‌آموزان و معلمان برخي روستاهاي اين شهرستان از عدم دسترسي به اينترنت و فضاي آموزشي گلايه دارند.
آموزش مجازي کيفيت بالايي ندارد
يکي از  معلمان مناطق روستايي بوکان در اين زمينه اظهار داشت: ما معلمان امروز خود و خانواده را براي تعليم و تربيت فدا مي‌کنيم هر چند سوگند پزشکي نخورده‌ايم اما درس انسانيت که خوانده‌ايم و امروز حتي با کرونا  حتي با ضريب بالاي ابتلا، حتي با داشتن بيماري‌هاي ريز و درشت نيز از آموزش برنداشته‌ايم.وي بيان کرد: آموزش مجازي سختي‌هاي خاص خود را دارد به خصوص در منطقه‌اي حضور داشته باشي که اصلا دسترسي به اينترنت امکان نداشته باشد و اين سرآغاز مشکلاتي براي دانش‌آموزان و معلمان باشد.اين معلم فداکار در ادامه گفت: پيش از بارش برف و مساعد بودن هوا آموزش با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي راحت‌تر بود اما در حال حاضر شرايط واقعا سخت‌تر شده است و گاهي اوقات به دليل يخبندان و بارش شديد برف راهبندان مي‌‌شود و چند روز پي‌ در پي آموزش نيز تعطيل مي‌شود. وي تصريح کرد: اين شيوه از آموزش کيفيت بالايي ندارد، شايد بچه‌هاي قوي بتوانند خودشان را به درس برسانند، اما بچه‌هاي ضعيف‌تر که سر کلاس حضور دارند گاهي مجبور به تکرار چندين باره مطلب هستيم و آن‌ها در اين موقعيت کاملا ضرر مي‌کنند‌.
خواهرم به دليل نبود اينترنت مشروط شد
عليسان يکي از دانش‌آموزان روستاي دورافتاده بوکان با گلايه از وضعيت به وجود آمده گفت: دانش‌آموزان اين روستا سرگردان هستند و براي اينکه بتوانند وارد شبکه شاد شوند و از آموزش‌هاي مجازي استفاده کنند به بالاي کوه و تپه‌ها مي‌روند تا بتوانند از آن استفاده کنند.وي گفت: حتي برخي دانش‌آموزان گوشي و تبلت هوشمند ندارند و با اين شرايط کرونايي نيز گاهي اوقات مجبور هستيم در کلاس‌هاي حضوري شرکت کنيم.عليسان عنوان کرد: اين ويروس بدقدم کرونا  باعث شد خواهرم به دليل عدم دسترسي به اينترنت و فضاي مجازي مشروط شود و با اينکه مشکل اينترنت روستاهاي دورافتاده توسط مسئولان پيگيري شده اما تاکنون نتيجه‌اي حاصل نشده است.
به‌زودي مشکلات اينترنت بوکان برطرف مي‌شود
فرماندار بوکان با اشاره به اينکه برخي نقاط‌‌ شهرستان تحت پوشش اينترنت همراه اول و ايرانسل نيستند اظهار داشت: اخيرا اقدامات بسيار خوبي در اين زمينه انجام شده  و نقاطي که تحت پوشش نيست در دستور کار مسئولان ذي‌ربط قرار گرفته است.محمد امين‌زاده درباره وضعيت آموزش مجازي دانش‌آموزاني که به اينترنت، تبلت و گوشي هوشمند دسترسي ندارند افزود: با همکاري اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان  بسته‌هاي آموزشي براي براي اين دانش‌آموزان ارائه شده است.وي بيان کرد: با همکاري اداره کل فناوري اطلاعات و آموزش و پرورش استان آذربايجان ‌غربي به‌زودي اين مشکلات برطرف خواهد شد.
اينترنت روستاهاي بالاي 20 خانوار را تامين مي‌شود
مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات آذربايجان ‌غربي اظهار داشت: با شيوع کرونا و لزوم دسترسي روستائيان به اينترنت براي بهرمندي از آموزش مجازي روستائيان تلاش مي‌کنيم در اسرع وقت اينترنت روستاهاي بالاي 20 خانوار را تامين کنيم.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم، وي افزود: با توجه به وارداتي بودن تجهيزات مخابراتي موانع متعددي براي تامين آن وجود دارد که وزارت ارتباطات با تمام توان براي رفع آن تلاش مي‌کند و در صورت تامين تجهيزات در نخستين فرصت بستر اينترنت را در روستاها و مناطق مرزي و دور افتاده براي کاهش شکاف ديجيتالي برقرار مي‌کنيم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها