عصر آذربایجان

گزارش خبر

تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها منجر به افزایش عزت کشور شد

تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها منجر به افزایش عزت کشور شد

1399/12/13

عصر آذربایجان- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها منجر به عزت کشور شد و استکبار جهانی فهمید که نمایندگان مجلس ایران از حقوق مردم ایران کوتاه نمی آیند.

عصر آذربايجان- نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تصويب قانون اقدام راهبردي براي لغو تحريم‌ها منجر به عزت کشور شد و استکبار جهاني فهميد که نمايندگان مجلس ايران از حقوق مردم ايران کوتاه نمي آيند.

 علي نيکزاد اظهار داشت: در اين مدت مباحث مختلفي در اين باره مطرح مي‌شود و رئيس جمهور هم نامه‌اي به مقام معظم رهبري داده است و موضوع جديدي را مطرح کرده است مبني بر اينکه ما نمي‌توانيم پول‌هاي خود را جابجا کنيم و عدم همکاري مالي کشورها با ايران به دليل عدم تصويب FATF است و اين مسئله باعث شده که ما نتوانيم پول خريد واکسن و همچنين مربيان خارجي را پرداخت کنيم.

وي با بيان اينکه سه سناريو يعني پذيرش، پذيرش مشروط و رد FATF مطرح است، افزود: اگر ما FATF را بپذيريم به معناي لو دادن راه‌هاي دور زدن تحريم است. استکبار جهاني همواره تحريم ظالمانه عليه کشورمان اعمال کرده است و فرقي ميان دموکرات‌ها جمهوري خواهان وجود ندارد و شايد بتوان گفت که دموکرات‌ها بيشتر ايران را تحريم کردند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره پذيرش مشروط FATF، تصريح کرد: سوال ما اين است که زماني که داعش در منطقه فعاليت مي‌کرد، آيا پولي را که به ناحق از نفت سوريه به دست مي‌آورد با چمدان جابجا مي‌کرد؟ همه مي‌دانيم که اين چنين نيست.

نيکزاد افزود: همچنين سوال ما اين است که رژيم‌هاي مرتجع منطقه که از داعش حمايت مي‌کردند، آيا کمک‌هاي مالي خود را با کاميون و چمدان جابجا مي‌کردند؟ خير- اينگونه نيست و آنان به FATF پايبند نبودند.

وي با تاکيد بر اينکه پذيرش مشروط FATF هم شدني نيست، گفت: دنيا مسائل مشروط را نمي‌پذيرد و بر اين اساس آنان پذيرش مشروط FATF را از ما قبول نمي‌کنند و پذيرش مشروط FATF براي ايران عايداتي ندارد و بايد به اين مساله توجه کرد که دراين يک سال و نيمي که FATF را نپذيرفتيم تراکنش‌هاي مالي ما از قبل بهتر بود.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: از سوي ديگر پذيرش FATF مشکلاتي را براي دور زدن تحريم‌ها به وجود مي‌آورد اما اعتقاد بنده اين است که نبايد تحريم‌ها را دور بزنيم بلکه بايد آنها را بي اثر کنيم. براي مثال ما توليد بنزين را به حدي رسانديم که امروز به خودکفايي رسيده ايم و مي‌توانيم آن را صادر کنيم و اگر بخواهيم با استکبار، با شرط و شروط حرف بزنيم ديگر آنان نمي‌توانند ما را در زمينه بنزين تحريم کنند.

نيکزاد گفت: همچنين در بحث دفاعي اينگونه است و به دليل مجاهدت‌هاي علمي و دفاعي توانستيم به خودکفايي برسيم و بايد در عرصه‌هاي مختلف از جمله مواد غذايي هم اينگونه باشيم و تحريم‌ها را بي اثر کنيم.

وي تاکيد کرد: نبايد اقتصاد را شرطي کنيم و بگوييم که اگر FATF پذيرفته نشود، به مشکل برمي خوريم و ما بايد مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم را حل کنيم.

نماينده مردم اردبيل در مجلس متذکر شد: تصويب قانون اقدام راهبردي براي لغو تحريم‌ها منجر به عزت کشور شد و استکبار جهاني فهميد که نمايندگان مجلس ايران از حقوق مردم ايران کوتاه نمي آيند.

نيکزاد بيان کرد: استنباط ما از فضاي صحن علني مجلس اين است که نمايندگان FATF را نمي‌پذيرند اما مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره FATF براي همه لازم الاجراست.

وي درباره لايحه بودجه سال آينده، اظهار داشت: در حال حاضر بودجه سال 1400 در حال بررسي در مجلس است اما اصلاح ساختاري بودجه که مد نظر مقام معظم رهبري بود، اتفاق نيفتاد و لايحه بودجه‌اي که دولت به مجلس ارائه کرد، قابل تائيد نبود و به همين دليل رد شد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: يکي از موارد مهم براي اصلاح ساختار بودجه، کاهش وابستگي به نفت است که دولت در تدوين لايحه بودجه سال آينده به اين موضوع توجه نکرد، مجلس هم واکنش نشان داد و با آينده‌فروشي به شدت مخالفت کرد.

نيکزاد با اشاره به اينکه مجلس براي انجام اين اصلاحات لايحه دولت را رد کرد، اظهار داشت: اصلاحات بودجه منجر شد که ميزان وابستگي به نفت کاهش پيدا کند و همچنين تا جايي که توانستيم کسري عملياتي بودجه جبران شد. همچنين براي تقويت بودجه عمراني، اعتبارات تملک دارايي‌ها افزايش پيدا کرد.

وي افزود: در بحث سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي اقدامات خوبي انجام شد و تسهيلاتي به بخش‌هاي مهمي چون قرارگاه خاتم‌الانبياء که کارنامه خوبي در سرمايه‌گذاري و توسعه زيرساخت‌ها دارد، داده شد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: همچنين در جريان بررسي بودجه در مجلس ما به سمت عدالت آموزشي حرکت کرديم و افزايش اعتبار سازمان نوسازي و تجهيز مدارس از جمله موارد مهمي بود که به تصويب رسيد.

نيکزاد با تأکيد بر اينکه مجلس با حقوق‌هاي نجومي به صورت جدي مقابله کرده و اين رويه را ادامه مي‌دهد، گفت: 1,562 هزار ميليارد تومان بودجه شرکت‌هاي دولتي است اما آنان نهايتاً 30 هزار ميليارد تومان به دولت ماليات مي‌دهند و جالب است که بدانيد 27 هزار ميليارد تومان از اين ماليات هم مجدداً به اين شرکت‌هاي دولتي داده مي‌شود و مجلس به دنبال ساماندهي شرکت‌هاي دولتي است.

وي بيان کرد: همسان‌سازي حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندي معلمان، افزايش درآمد مالياتي از محل دريافت ماليات از خانه‌هاي خالي و خانه‌هاي لوکس، کمک به بخش توليد، اختصاص تسهيلات براي حمايت از اشتغال، از ديگر موارد مهمي بود که در جريان بررسي لايحه بودجه سال 1400 در مجلس به تصويب رسيد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اميدواريم بتوانيم هر چه سريع‌تر بررسي لايحه بودجه سال آينده را در صحن علني مجلس به اتمام برسانيم و مصوبات را در اختيار شوراي نگهبان قرار دهيم و سپس ايرادات شوراي نگهبان به مصوبات بودجه را رفع کنيم تا امور کشور با اين بودجه در سال 1400 پيش برود.

نيکزاد درباره وضعيت تکميل طرح مسکن مهر، گفت: تنها راه تکميل مسکن مهر، اراده و کار جهادي است. بنده بايد بگويم که اگر ما فقط يک ميليون واحد مسکن مهر را در نظر بگيريم، براي صدور سند اين تعداد واحد خانه، از هر کدام 50 ميليون تومان و در مجموع 50 هزار ميليارد تومان عايدي از اين محل براي وزارت راه و شهرسازي به دست مي‌آيد.

وي ادامه داد: روزانه 400 ميليارد تومان در شهر جديد پرديس از طريق صدور سند اتخاذ مي‌شود که بنده مخالفت خود را در ابتدا با اين موضوع و دريافت اين حجم از پول براي صدور سند اعلام کردم اما گفته شد که اگر اين اتفاق نيفتد، صنعت مسکن در کشور تعطيل مي‌شود اما در چنين شرايطي هم مي‌توان از اين درآمد براي تقويت صنعت مسکن استفاده کرد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: بر اين اساس، مسکن مهر براي تکميل هيچ‌گونه مشکلي ندارد و بايد اراده اين کار وجود داشته باشد. زماني که مسکن در کشور فعال مي‌شود، صنايع ديگر هم پس از آن فعال مي‌شوند و مسکن در شرايط تحريم بسيار حائز اهميت است چرا که نياز به ارزبري ندارد و مهم‌ترين حربه ما براي دور زدن تحريم، فعال کردن مسکن در کشور است.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها