عصر آذربایجان

گزارش خبر

انتقاد آیت‌الله عاملی از وضعیت نامعلوم کارخانه آهن اسفنجی اردبیل

انتقاد آیت‌الله عاملی از وضعیت نامعلوم کارخانه آهن اسفنجی اردبیل

1402/04/09

عصر آذربایجان- امام جمعه اردبیل گفت: 24ماه پیش کارخانه بزرگ آهن اسفنجی را کلنگ زدیم و در آن مراسم رسماً اعلام شد که این مجموعه در عرض 20ماه افتتاح خواهد شد و حالا 24ماه گذشته ولی آثاری از افتتاح نیست.

عصر آذربايجان- امام جمعه اردبيل گفت: 24ماه پيش کارخانه بزرگ آهن اسفنجي را کلنگ زديم و در آن مراسم رسماً اعلام شد که اين مجموعه در عرض 20ماه افتتاح خواهد شد و حالا 24ماه گذشته ولي آثاري از افتتاح نيست.

 آيت الله سيد حسن عاملي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته اردبيل، با اشاره به هتک حرمت دولت سوئد به ساحت مقدس کلام الله مجيد اظهار داشت: اروپايي‌ها در عيد بزرگ مسلمان‌ها به مسلمان‌ها عيدي شومي دادند پليس سوئد رسماً به يک گروه افراطي اجازه داد که قرآن را آتش بزند و اين گروه فتيله را بالا کشيده و در داخل مسجد اصلي استکهلم قرآن را به آتش کشيدند در سال 1401 نيز پليس رسماً به يک گروه که قصد آتش زدن قرآن را داشت اجازه داده بود که قرآن را آتش بزند.

وي ادامه داد: دليل دولت سوئد اين است که در اروپا همه چيز آزاد است و ما آزادي را با هيچ اعتقادي محدود نمي‌کنيم حتي تظاهرات عليه خداوند آزاد است! حتي تلويث تورات و انجيل در ملأ عام جايز است. آنها اهانت به هم جنس‌ها و اهانت بر پرچم آنها و اهانت به هولوکاست را اصلاً بر نمي تابند اما ناراحت و تحريک کردن حدود دو ميليارد مسلمان را مجاز مي‌دانند علت فقط يک چيز است آنها همجنس‌ها و يهودي‌ها را انسان و مسلمان‌ها را اصلاً انسان نمي‌دانند در نتيجه ناراحتي مسلمان‌ها براي آنها اهميتي ندارد.

خطيب جمعه اردبيل اضافه کرد: آزادي بيان براي کرامت انسان است و بالاترين کرامت را قرآن به انسان داده است "و لقد کرمنا بني آدم" آزادي بيان براي تربيت انسان است بنابراين با آتش زدن بزرگترين کتاب تربيت بشر منافات دارد. عجيب اين است که دولت سوئد رسماً به آتش زدن قرآن مجوز داده است جوازي که صادر شده در آن صريحاً نوشته شده که شما مجاز به آتش زدن کتاب مسلمان‌ها هستيد اين مجوز و اين موافقت رسمي با آتش زدن قرآن قطعاً اعلان جنگ با قرآن، اسلام و با مسلمان‌ها است توجه شود که ظاهر قضيه آزادي بيان است ولي باطن قضيه فوران حقد، کينه و غضب از قرآن و از پيشرفت روز به روز اسلام در اروپاست .

آيت الله عاملي گفت: دولت سوئد اگر بناء نزاع با خداوند دارد پس بداند که آتش زدن قرآن ضرري به خداوند نمي‌زند و اگر با قدسيت قرآن مشکل دارد پس بداند اين گونه اهانت‌ها و بي‌ادبي‌ها هيچ ضربه‌اي به قدسيت قرآن نمي‌زند ولو هزاران بار تکرار شود و اگر مي‌خواهد جلوي پيشروي اسلام را در اروپا بگيرد پس بداند قرآن با آتش زدن ضربه نمي‌بيند بلکه رشد بيشتري پيدا مي‌کند.

وي ادامه داد: با آتش زدن قرآن قطعاً عده زيادي از اروپايي‌ها و غير اروپايي‌ها حساس مي‌شوند که در اين کتاب چه مطالبي نوشته شده در نتيجه به قرآن مراجعه مي‌کنند و همين مراجعه کافي است که قرآن قلب آنها را تسخير کند تجربه نشان داده که بعد از اين گونه اهانت‌ها فروش قرآن در اروپا بسيار بالا رفته و حتي ناياب شده است .

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: اروپا به طور مکرر اعلام مي‌کند که با خشونت و ارهاب مخالف است در حالي که همين اقدام باطل انسان‌ها را به طرف خشونت و راه‌هاي غيرقانوني سوق مي‌دهد قرآن ثروت اصلي ما مسلمان‌ها و ميراث فرهنگي اصلي ماست آيا اروپا راضي است که ميراث فرهنگي آنها تخريب شود ؟آيا اگر در تمامي کشورهاي اسلامي سفارت سوئد را آتش بزنند و بگويند انسان‌ها آزاد هستند آيا اين را دولت سوئد مي‌پذيرد؟

وي افزود: در اين ماجرا سکوت واتيکان جداً قابل تامل است و بلکه قطعاً از آن معلوم مي‌شود که واتيکان همکار اين ماجراي مجرمانه و شنيع است و اي بسا پشت قضيه به عنوان عامل اصلي ايستاده است. راهکار براي جلوگيري از اين اهانت‌ها تحريم کالاهاي سوئدي در عالم اسلام و اخراج تمام سفراي سوئد از کشورهاي اسلامي است. اگر در اولين اهانت سوئد، دانمارک و شارلي ابدو به قرآن و رسول خدا(ص) سفير اين کشورها توسط تمام کشورهاي اسلامي اخراج مي‌شدند کار به اينجا نمي‌رسيد اگر تمام مسلمان‌ها سفراي آنها را طرد و محصولات آنها را به خاطر قرآن تحريم کنند آنها با ذلت سراغ مسلمان‌ها مي‌آيند و با التماس زير کفش مسلمان‌ها را مي‌بوسند اگر مسلماني محصولات سوئد را تحريم نکند قطعاً قرآن در روز قيامت با او محاجه خواهد کرد.

امام جمعه اردبيل تاکيد کرد:  با توجه به اينکه سوئد در لحوق به ناتو کاملاً محتاج به ترکيه است در اينجا ترکيه مبسوط اليد است که حکومت هتاک آن کشور را تاديب کند و حالا مسلمان‌ها چشم به اقدام ترکيه دوخته اند و در آخر به دولت سوئد سخن گوستاو لوبون را گوشزد مي‌کنيم که "دين صد جان دارد اگر صد بار هم بکشي باز زنده مي‌شود ."

آيت‌الله عاملي در بخش‌هاي ديگر خطبه با تحليل شرايط اخير منافقين و رژيم غاضب صهيو‌نيستي گفت: اوضاع اين روزهاي منافقين و اسرائيل درس عبرت بزرگي براي نظام‌هاي استبدادي دنيا مخصوصاً استکبار جهاني است حمله دوم پليس هزار نفري آلباني به مقر منافقين ستون فقرات آنها را شکست تبري آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها از آنها به اين معني است که ديگر از بودجه‌هاي آمريکايي و اروپايي خبري نيست آنها در اغتشاشات اخير نتوانستند نقش ايفاء کنند و حالا تاوان آن را مي‌دهند يعني تاريخ مصرف آنها براي جبهه کفر تمام شد چهل سال براي آنها هزينه کردند اما ديدند که نتيجه عکس داده است به همين جهت آنها را مرخص مي کنند!

وي افزود: اسرائيل نيز با يک نسل جسور فلسطيني با تجهيزات نظامي بومي که براي اولين بار به کار گرفته مي‌شود مواجه است اسرائيل تا حال به فکرش خطور نکرده بود که فلسطيني‌ها سلاح گرم حتي بمب‌هاي هوشمند کنترل از راه دور داشته باشند اسرائيل آن قدر دست پاچه شد که با اف 16 به غزه حمله کرد! حمله به غزه با هواپيماهاي اف 16 هيچ ارزش نظامي ندارد و نشان از اوج هراس و آشفتگي اسرائيل است.

عاملي خاطر نشان کرد: تسليح شهرک‌نشين‌ها و دستور حمله آنها به فلسطيني‌ها يک افتضاح کامل براي اسرائيل بود و باعث شد حتي آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها و مخصوصاً رئيس سازمان ملل را در بياورد .اينکه نيروي نظامي و انتظامي اسرائيل بر دولت نتانياهو شرط کرده اند که بدون تعديلات قضايي حاضر به کار نيستند نشان از يک بحران وحشتناک در داخل رژيم غاصب است نتيجه اين اوضاع سيل فرار سرمايه و شرکت‌هاي بزرگ اقتصادي و مهاجرت معکوس از اسرائيل است و اين براي اسرائيل واقعاً کمرشکن است .

امام جمعه اردبيل گفت: نتانياهو آن قدر ذليل شده که اين هفته به آمريکا و به رئيس جمهور آمريکا التماس مي‌کرد که چرا مرا به آمريکا دعوت نمي‌کنيد؟ ظلم هيچ وقت پايدار نمي‌ماند و حاکم ظالم و حکومت ظالم حتماً رفتني است فقط چند روز امکان جولان پيدا مي‌کند " لِلْحَقِّ دَوْلَةٌ، لِلْباطِلِ جَوْلَةٌ" در دنيا هيچ کشوري مثل اسرائيل زنداني ندارد همه زنداني ها مسلمان، مومن، متدين، باتقوا و ديندارند علماي بسيار مهذب و انقلابي توسط اين رژيم در سياه چاله هاي زندان به مرگ تدريجي مبتلي شدند من به همين مناسبت يک روايت براي دولت اسرائيل و تمام حکومت هايي که مسلمان ها و علماء را زنداني کرده اند مي خوانم حضرت موسي بن جعفر خطاب به هارون رشيد پيغام فرستاد:"إنه لن ينقضي عني يوم من البلاء إلا انقضى عنک معه يوم من الرخاء، حتى نقضي جميعا إلى يوم ليس له انقضاء يخسر فيه المبطلون". يعني هر روز که مي گذرد يک روز از روزهاي سخت من و يک روز از روزهاي لذت بخش تو به پايان مي رسد تا اينکه هر دو به روزي مي رسيم که آن روز پاياني ندارد در چنين روزي انسان هاي ظالم در خسارت محض قرار خواهند داشت و براي خسارت آنها پاياني نخواهد بود.

وي با انتقاد از عدم پيشرفت کاري کارخانه آهن اسفنجي که 24 ماه پيش کلنگ‌زني شده است گفت:24 ماه پيش کارخانه بزرگ آهن اسفنجي را کلنگ زديم و در آن مراسم رسماً اعلام شد که اين مجموعه در عرض 30 ماه افتتاح خواهد شد و حالا 24 ماه گذشته ولي آثاري از افتتاح نيست دستگاه‌هاي اين کارخانه از اروپا و چين خريداري شده و بسياري از مقدمات در همان روزهاي اوليه آماده شده بود اين کارخانه مشکل آب هم ندارد اردبيل 30 ميليون متر مکعب از فاضلاب آب استحصال مي‌کند 2 ميليون متر مکعب آن را اين کارخانه خريده است اين کارخانه جزء کارخانه‌هاي مادر در صنعت فولاد است و راه اندازي آن در توليد ثروت در استان بسيار مهم است علت تاخير براي اهل فن معلوم است و من از مديريت ارشد استان مي‌خواهم با جديت اين موضوع را از شخص وزير صنعت پيگيري کند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها