عصر آذربایجان

گزارش خبر

آذربايجان‌غربي همچنان بر مدار قرمز کرونا

آذربايجان‌غربي همچنان بر مدار قرمز کرونا

1400/02/19

گروه اجتماعي: آذربايجان‌غربي که از اوايل فروردين امسال درگير خيز چهارم کرونا بوده، در حال حاضر با گذشت حدود يک ماه، همچنان در وضعيت قرمز کرونايي قرار دارد که تغيير اين روند به تغيير رفتار شهروندان در راستاي پيشگيري از شيوع بستگي دارد. بيماري کوويد 19 از 14 ماه پيش ميهمان ناخوانده اي براي بسياري از کشورهاي جهان از جمله ايران شده که آذربايجان غربي نيز در اين مدت همواره درگير اين بيماري بوده است.

گروه اجتماعي: آذربايجان‌غربي که از اوايل فروردين امسال درگير خيز چهارم کرونا بوده، در حال حاضر با گذشت حدود يک ماه، همچنان در وضعيت قرمز کرونايي قرار دارد که تغيير اين روند به تغيير رفتار شهروندان در راستاي پيشگيري از شيوع بستگي دارد. بيماري کوويد 19 از 14 ماه پيش ميهمان ناخوانده اي براي بسياري از کشورهاي جهان از جمله ايران شده که آذربايجان غربي نيز در اين مدت همواره درگير اين بيماري بوده است.
در اين مدت چهار خيز کرونايي در آذربايجان_غربي نظي ايران ايجاد شده که خيزهاي سوم و چهارم، وضعيت بسيار بدتري نسبت به 2 خيز پيشين داشته اند.در خيز چهارم که در پي دورهمي هاي عيدانه و همچنين رعايت نکردن پروتکل هاي بهداشتي در ايام نوروز در کشور و آذربايجان غربي آغاز شد، همه اين استان درگير کرونا شد به طوري که 15 شهرستان از 17 شهرستان در اين استان به رنگ قرمز کرونايي درآمد.در حال حاضر نيز هرچند وضعيت کمي بهبود يافته ولي همچنان خطر کرونا بيخ گوش همه شهروندان قرار دارد و بايد با رعايت پروتکل هاي بهداشتي و شيوه نامه ها  از شيوع بيشتر بيماري کوويد 19 جلوگيري کرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان‌غربي گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، از 17 شهرستان اين استان 14 شهر در وضعيت قرمز کرونايي قرار دارد که يک مورد کمتر از هفته گذشته است.علي مصطفوي افزود: اروميه به همراه ماکو، شوط، سلماس، چايپاره چالدران و خوي در شمال و همچنين مياندوآب مهاباد، اشنويه، بوکان، نقده، پيرانشهر و تکاب در جنوب استان وضعيت قرمز کرونايي دارند.وي اضافه کرد: فقط شهرهاي شاهين‌دژ، پلدشت و سردشت در آذربايجان غربي وضعيت نارنجي کرونايي دارند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: طي هفته گذشته شهرستان اشنويه وضعيت نارنجي داشت که با بررسي هاي جديد صورت گرفته، وضعيت آن قرمز شد،  اما در مقابل وضعيت شهرستان هاي شاهين دژ و پلدشت بهبود يافت که اميدواريم با تداوم رعايت پروتکل ها اين روند تداوم يابد.مصطفوي با اعلام هشدار جدي نسبت به ضرورت رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهيز از تجمع به ويژه اجتناب از سفرهاي غيرضروري در شهرهاي نارنجي و قرمز از جمله مهمترين اقداماتي است که بايد رعايت شود.
وي افزود: فرمانداران و مديران دستگاه هاي مرتبط نيز نسبت به اجراي محدوديت هاي ابلاغي ستاد ملي مقابله با کرونا متناسب با وضعيت شهرها از جمله دورکاري ادارات ترددهاي شبانه و فعاليت صنوف اهتمام ويژه داشته باشند.مسوول کارگروه اطلاع رساني ستاد دانشگاهي مقابله با کرونا در آذربايجان غربي با تاکيد بر اينکه هرکجا تجمع باشد، احتمال ابتلا به کرونا بسيار بالاست، ادامه داد: اين تجمع مي_تواند صف هاي مختلف، دورهمي هاي خانوادگي يا حتي مجامع انتخاباتي در آستانه انتخابات باشد.علي احمد آقاپور افزود: گزارش_هايي رسيده که برخي مجامع انتخاباتي محرمانه و زيرزميني در برخي خانه باغ هاي اطراف شهر برگزار مي شود که اين امر بسيار خطرناک بوده و احتمال ابتلا را بالا مي برد، ضمن اينکه هرچه به انتخابات نزديک شويم تعداد مجامع و ميزان حضور مردم بيشتر شده و احتمال ابتلا و بستري نيز افزايش خواهد يافت.وي با اشاره به اينکه در حال حاضر موضوع تهويه طبيعي با بازکردن درها و پنجره ها زياد جدي گرفته نمي شود، اضافه کرد: مهمترين عامل در جلوگيري از ابتلا به کرونا در فضاهاي بسته  توجه به تهويه مستمر هواست.مسوول کارگروه اطلاع رساني ستاد دانشگاهي مقابله با کرونا در آذربايجان غربي اظهار کرد: متاسفانه اين مهم خيلي رعايت نمي شود ولي شهروندان بايد تووجه کنندکه با تهويه درست هوا در فضاهاي بسته، غلظت ويروس کم مي شود.وي بيان کرد: البته بايد همچنان موضوع استفاده از ماسک  توجه به فاصله گذاري اجتماعي و خودداري از انجام دورهمي ها با شدت و حساسيت بيشتري توسط مردم ادامه يابد تا از بروز موارد جديد ابتلا، بستري و فوتي جلوگيري کنيم.
آقاپور با اشاره به فوت جوان 27 ساله بر اثر کرونا به خاطر حضور در عروسي اظهار کرد: اين امر، نوعي اعلام خطر است که هم جوانان مي_توانند مبتلا شده و جان خود را از دست بدهند و هم اينکه دورهمي ها در اين برهه بسيار خطرناک است.
وي با تاکيد بر اينکه ميزان ابتلا به کرونا در مراکز درماني و تشخيصي بسيار پايين است، گفت: نگراني امروز ما، افزايش بستري هاست که با ادامه اين روند، احتمال پرشدن مراکزدرماني افزايش مي يابد و بايد با همراهي مردم، از اين امر جلوگيري کرد.
مسوول کارگروه اطلاع رساني ستاد دانشگاهي مقابله با کرونا در آذربايجان غربي افزود: سياست کلي اين است که در صورت افزايش بستري ها، به سمت درمان سرپايي برويم و با تجويز داروهاي مختلف، روند درمان را در خانه دنبال کنيم.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا، آقاپور تاکيد کرد: مردم حتي تک علامت هاي ابتلا به کرونا را جدي گرفته و بلافاصله براي درمان مراجعه کنند تا زمينه حادتر شدن بيماري فراهم نشود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها