عصر آذربایجان

گزارش خبر

معابر شهری زنجان مناسب حضور توانخواهان نیست

معابر شهری زنجان مناسب حضور توانخواهان نیست

1400/04/23

عصر آذربایجان- مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تقدیر از کمک 16میلیاردی خیران به معلولان در سال گذشته گفت: متاسفانه معابر شهری شهر زنجان مناسب حضور توانخواهان نیست.

عصر آذربايجان- مديرکل بهزيستي استان زنجان با تقدير از کمک 16ميلياردي خيران به معلولان در سال گذشته گفت: متاسفانه معابر شهري شهر زنجان مناسب حضور توانخواهان نيست.

 با اينکه همواره توسط مسئولان توانخواهان شهروند درجه يک شمرده مي‌شوند و هميشه تاکيد مي‌کنند که بايد به اين شهروندان درجه يک جامعه خدمات ارائه داد، ولي متاسفانه توانخواهان در کشور و همينطور در استان زنجان از حداقل‌ترين امکانات اوليه برخوردار نيستند.‌ البته روز به روز به مشکلات اين قشر نيز افزوده مي‌شود.

از سوي ديگر اين توانخواهان در حال مسن‌تر شدن  بوده و اگر جامعه شهري متناسب نياز اين اقشار ساخته نشود، قطعاً در آينده نزديک اين قشر به خاطر‌ نبود زيرساخت‌ها با مشکلات متعددي مواجه خواهند شد.

محمد محمدي قيداري، مديرکل بهزيستي استان زنجان در نشست خبري روز سه‌شنبه که به مناسبت سالگرد تاسيس سازمان بهزيستي با حضور اصحاب رسانه برگزار شد به موضوع عدم مناسب‌سازي شهري زنجان اشاره و اظهار داشت: متاسفانه در سال‌هاي گذشته مسئولان شهري زنجان اقدامات خوبي در اين راستا نکرده‌اند؛ با اينکه مکاتبات زيادي با اعضاي شوراي پنجم و شهرداري انجام داديم ولي فضاي شهري زنجان خصوصا مرکز شهر از هيچ استاندارد خاصي ويژه معلولين تبعيت نکرده است.

وي گفت: اميدواريم اعضاي شوراي شهر ششم بتوانند اقدامات تاثيرگذاري را در اين زمينه انجام دهند. حق طبيعي معلولان است که در اين شهر همانند ديگر شهروندان به راحتي زندگي کنند.‌ متاسفانه هيچ‌کدام از پياده‌روها، چهارراه‌ها، اتوبوس‌هاي درون شهري در شهر زنجان متناسب معلولان ساخته نشده است. حتي بسياري از بانک‌ها فاقد رمپ هستند.

مديرکل بهزيستي استان زنجان در ادامه با اشاره به توانمندسازي معلولين که در اولويت‌هاي سازمان بهزيستي قرار دارد، افزود: از سال 96 تاکنون براي 2 هزار مددجوي بهزيستي ايجاد اشتغال انجام شده است. در سال گذشته براي 672 نفر که در مناطق روستايي و مناطق شهري شناسايي شدند اشتغال‌زايي صورت گرفت که از اين تعداد 112 نفر از طريق منابع CBR، گروه‌هاي هميار، مراکز غيردولتي، پرداخت مشوق‌هاي بيمه‌اي، تسهيلات بلاعوض به اشتغال رسيده‌اند. 

وي گفت: از جمله اقدامات شاخص که در کشور و استان‌ها انجام شد عملي شدن دولت الکترونيک بود که اين خدمات شامل راه‌اندازي سامانه‌هاي ميز خدمت الکترونيک، سامانه فرزندخواندگي، سامانه قوانين و مقررات سازمان بهزيستي، سامانه ارمغان، سامانه مشاوره مجازي، سامانه تصميم و سامانه جلب مشارکت‌هاي مردمي مي‌باشد. 

محمدي قيداري با اشاره به اينکه در بحث پيگيري مناسب‌سازي شهر براي تردد معلولين جزء اولين‌ها در کشور هستيم عنوان کرد: ضمن تبريک به شوراهاي شهر جديد اميدواريم شرايطي ايجاد شود تا جامعه هدف از مناسب‌سازي رازي باشند. در بسياري از مکان‌ها به‌ ويژه اتوبوس و تاکسي‌ها براي فعاليت معلولين مناسب‌سازي به درستي انجام نشده و از متوليان امر به خصوص شوراهاي شهر خواستار رسيدگي به اين موضوع هستيم. 

وي با بيان اينکه از ابتداي نهضت مسکن تاکنون 2 هزار و 642 واحد به مددجويان تحت پوشش واگذار شده است تصريح کرد: در سال گذشته 170 واحد مسکوني به افراد تحت پوشش بهزيستي و واجدين شرايط با مبلغ بيش از 2 ميليارد و 500 ميليون تومان واگذار شده است. 

زنجان براي بانوان گرمخانه ندارد

اين مسئول در خصوص جذب مشارکت‌هاي مردمي که به شکل نقدي و غيرنقدي بود، خاطرنشان کرد: در سال 98 نزديک به 13 ميليارد تومان در قالب کمک‌هاي خدماتي و توزيع بسته‌هاي معيشتي و بهداشتي بوده و در سال 99 اين رقم به بيش از 16 ميليارد تومان رسيده است.

وي با بيان اينکه تمام معلولين روستايي شناسايي شده‌اند عنوان کرد: همه روستا‌هاي استان زنجان بررسي شده‌اند و هدف CBR توانمندسازي معلولان در روستا‌ها است. 

محمدي در پايان با بيان اينکه مرکز اسکان موقت براي خانم‌ها و کودکان در سازمان بهزيستي استان زنجان وجود دارد اظهار داشت: در تمام مراکز و استان‌ها حداقل يک مرکز گرم‌خانه احداث شده است اما متاسفانه در استان زنجان گرم‌خانه وجود ندارد و اين مسئله مربوط به شهرداري است.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها