عصر آذربایجان

گزارش خبر

قانوني که هواداران تراکتور احيا کردند

قانوني که هواداران تراکتور احيا کردند

1401/02/10

گروه ورزشي: يک دهه پيش تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس در ورزشگاه آزادي مهمان تيم تراکتور شدند.

 گروه ورزشي: يک دهه پيش تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس در ورزشگاه آزادي مهمان تيم تراکتور شدند. 
در روزهايي که کم کم در ورزشگاه‌ها روي هواداران باز مي‌شود، تيم تراکتور اميدوار است روزي فرا رسد که باز هم در حضور ورزشگاه يادگار امام (ره) لبريز از تماشاگر پذيراي تيم‌هاي مهمان باشد.
اما جالب اين است که تا پيش از حضور تماشاگران تراکتور در ورزشگاه آزادي در اواخر دهه 80 قانون 10 درصدي تيم مهمان اجرا نمي‌شد.ت
يم‌هاي استقلال و پرسپوليس که در بعضي شهرها پرطرفدارتر از تيم‌هاي ميزبان بودند و پيش از اين بارها اين دو تيم  مهمان شهرهايي بودند که ورزشگاه کاملا در اختيار هواداران خود بوده و تيم ميزبان در شهر خود غريبه بوده است.
در جام حذفي و جام آزادگان به کرات مي‌توان نمونه‌هايي آشکار از نقض قانون 10 درصد تماشاگر مهمان در بازي‌هاي پرسپوليس و استقلال مشاهده کرد.
 اما زماني که هواداران تراکتور ورزشگاه آزادي را به تسخير خود درآوردند، اعتراض تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال آغاز و در نهايت قانون 10 درصد حق تيم مهمان در فوتبال ايران احيا شد.
پرسپوليس و استقلال تيم‌هاي هميشه مهمان
در دهه 60 و 70 تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال به دليل داشتن ملي‌پوشان نامي در اکثر شهرهاي ايران طرفدار داشتند.
در بسياري از بازي‌هاي اين دو تيم با تيم‌هاي شهرستاني، تعداد تماشاگرانشان بسيار بيشتر از تيم ميزبان بود، خصوصا در جام حذفي تيم‌هاي رده‌هاي پايين‌تر حتي براي فوتبال دوستان شهر خود هم ناشناخته بوده و در مصاف با سرخابي‌هاي پايتخت کمتر مورد حمايت همشهري‌هاي خود قرار مي‌گرفتند. هر چند اين موضوع در چند شهر همانند تبريز، انزلي، قائم‌شهر، آبادان و ... صادق نبود.
ليگ برتر دوره نهم (1388/89)
تيم تراکتور بعد از 7 سال دوري از ليگ برتر‌ به اين رقابت‌ها صعود کرده بود. تماشاگران تراکتور پديده اين فصل ليگ برتر بودند، اما اتفاقات مهم‌تر در بازي تيم تراکتور با تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال در تهران صورت گرفت.
در اين بازي‌ها تماشاگران تراکتور در ورزشگاه آزادي به مراتب بيشتر از تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس بوده و اين براي نخستين بار بود که تعداد تماشاگران سرخابي‌ها از تيم مهمان کمتر بود.در بازي تراکتور با استقلال که در حضور 100 هزار نفر برگزار شد و منجر به پيروزي دو بر يک تراکتور شد، تعداد تماشاگران تيم تراکتور 60 هزار نفر بود که بي‌سابقه بود.در بازي تراکتور با سايپا در همان سال که در هواي شديد باراني برگزار شد، تقريبا تمام 20 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه طرفداران تيم تراکتور بودند.
در آن سال احساس شد که دوري 7 ساله تراکتور علت اين استقبال بود. اما سال بعد همين موضوع تکرار شده و اتوبان تبريز به تهران در تسخير هواداران تراکتور بودند که براي حضور در ورزشگاه آزادي راهي تهران بودند.
به گزارش  عصر آذربايجان به نقل از فارس، بعد از دو سال حضور پرشور تماشاگران تراکتور در بازي‌هاي خارج از خانه، سبب شد که ساير تيم‌هاي کشور به دنبال احيا قانون حق 10 درصد تماشاگران تيم مهمان باشند.احيا اين قانون اين حق را به تيم ميزبان مي‌داد که بيشتر از 10 درصد به هواداران تيم مهمان ندهد، ولو ورزشگاه ظرفيت خالي داشته باشد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها