عصر آذربایجان

گزارش خبر

اما و اگرهاي حمايت شرکت ملي صنايع مس از تيم تراکتور

اما و اگرهاي حمايت شرکت ملي صنايع مس از تيم تراکتور

1400/09/28

گروه ورزشي: پس از آنکه مالک باشگاه تراکتور از آمادگي‌اش براي واگذاري اين تيم خبر داد، اسامي شرکت‌هاي مختلفي براي حمايت از آن مطرح شد که صنايع ملي مس ايران يکي از اين گزينه‌ها و البته جدي‌ترين آنها بود، هر چند اين موضوع با مخالفت نمايندگان کرمان و موافقت و حمايت نمايندگان آذربايجان‌شرقي همراه شد.

گروه ورزشي:  پس از آنکه مالک باشگاه تراکتور از آمادگي‌اش براي واگذاري اين تيم خبر داد، اسامي شرکت‌هاي مختلفي براي حمايت از آن مطرح شد که صنايع ملي مس ايران يکي از اين گزينه‌ها و البته جدي‌ترين آنها بود، هر چند اين موضوع با مخالفت نمايندگان کرمان و موافقت و حمايت نمايندگان آذربايجان‌شرقي همراه شد. 

شرکت ملي صنايع مس ايران که از شرکت هاي متمول حال حاضر کشور محسوب مي شود، در قبال مسووليت هاي اجتماعي خود، در شهرهايي که داراي معدن مس و يا کارخانه توليد فرآورده هاي مسي هستند در زمينه هاي ورزشي و فرهنگي هزينه  مي کند؛ گفته مي شود اين شرکت در حال حاضر از 17 تيم ورزشي در زمينه هاي فوتبال، فوتسال، تيراندازي، تکواندو، دو و ميداني و واليبال در بخش هاي مردان و زنان حمايت مي کند و سهم آذربايجان شرقي با داشتن معدن مس سونگون،تنها يک تيم فوتسال در عرصه ليگ برتر است و همين امر از ضرورت بازنگري مديران اين شرکت در حمايت از ديگر رشته هاي ورزشي در اين استان حکايت دارد.
طرفداران حمايت مالي شرکت ملي صنايع مس ايران از باشگاه فرهنگي- ورزشي تراکتور مي گويند که بودجه شرکت براي انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و ورزشي در سال بين 500 تا يک هزار ميليارد تومان متفاوت است و طبق قانون اگر هم شرکت هزينه اي در اين زمينه و در حمايت از تراکتور بکند، به حساب مالياتش نوشته مي شود.
آنان همچنين با اشاره به اينکه معدن مس سونگون با بيش از سه ميليارد تن ذخاير شناسايي شده، بزرگ ترين معدن مس کشور و تکيه‌گاه اصلي تداوم حيات شرکت ملي صنايع مس ايران، به ويژه در سال هاي آينده، است، مي گويند که طبق قوانين و مقررات موضوعه کشور، اين شرکت سالانه بايد بيش از 100 ميليارد تومان تنها به دليل تخريب زيست محيطي معدن مس سونگون در جنگل هاي ارسباران هزينه کند که اين اتفاق تاکنون محقق نشده و مي توان بخشي از آن را به حمايت از فعاليت هاي ورزشي شهرستان ورزقان و استان اختصاص داد.
در اين زمينه و در موافقت با حمايت شرکت ملي مس از ديگر تيم هاي ورزشي آذربايجان شرقي در کنار تيم فوتسال مس سونگون، نماينده مردم ورزقان و عضو کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي، خواستار برخورداري تيم هاي ورزشي استان از جمله تراکتور از بودجه ورزشي صنايع مس ايران شد.
الله وردي دهقاني در يک گفت و گوي رسانه اي با بيان اينکه بخشودگي مالياتي شرکت ملي صنايع مس ايران از محل هزينه هاي فرهنگي و ورزشي سالانه بين 500 تا يک هزار ميليارد تومان متغير است، افزود: اين شرکت در استان ما تنها از فعاليت باشگاه فوتسال مس سونگون ورزقان حمايت مالي مي کند.  
وي بيان کرد: اين در حالي است که شرکت ملي صنايع مس ايران در 17 رشته ورزشي متنوع در سطح کشور تيمداري مي کند و با توجه به متمرکز شدن بخش عمده طرح هاي توسعه اي آن براي استخراج مس از معدن سونگون، بايد ورزش آذربايجان در رشته هاي فوتبال، واليبال و ديگر رشته هاي ورزشي سهمي متناسب از هزينه کرد فرهنگي و ورزشي صنايع ملي مس داشته باشد.  نماينده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در خصوص کمک مالي شرکت ملي صنايع مس ايران به تيم فوتبال تراکتور، جلسه اي با نمايندگان استان هاي کرمان و آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي برگزار کرديم، خاطرنشان کرد: در اين جلسه قول هايي از طرف مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران داده شد که متاسفانه تاکنون عملي نشده اند.  
 شرکت ملي صنايع مس در راستاي عمل به مسووليت هاي اجتماعي خود از تراکتور حمايت کند
عضو هيات مديره باشگاه تراکتور نيز با بيان اينکه نمايندگان آذربايجان شرقي در مجلس پيگير حمايت مالي شرکت مس از تيم فوتبال باشگاه هستند، گفت: اين شرکت در قبال مسئوليت‌هاي اجتماعي خود به تراکتور کمک خواهد کرد.هوشنگ نصير زاده در گفت و گويي با اشاره به انتشار اخباري مبني بر کمک 300 ميليارد توماني شرکت مس به تراکتور، افزود: کمک مالي شرکت مس خيلي پايين تر از رقم مطرح شده 300 ميليارد توماني در فضاي مجازي است.وي اضافه کرد: مقرر شده تا ظرف يک هفته آينده کارگروهي براي بررسي اين موضوع تشکيل شود.
شرکت ملي صنايع مس هيچ امتيازي به تراکتور نمي دهد
اما در مخالفت با اين موضوع،  نماينده رفسنجان و انار در مجلس شوراي اسلامي مدعي شد که هيچ امتيازي از »شرکت مس« به تيم تراکتور تبريز تعلق نمي گيرد. حسين جلالي افزود: با توجه به اينکه تيم تراکتور تبريز هيچ ارتباطي با شرکت ملي صنايع مس ندارد، با مديريتي که صورت گرفت، درخواست نمايندگان تبريز براي حمايت مالي مس از اين تيم، رد شد.
وي با اشاره به جلسه اي که به دعوت نيکزاد، نائب رئيس مجلس از وزير صمت و مديرعامل شرکت هاي مس و ايميدرو با حضور جمعي از نمايندگان تبريز براي حمايت مالي شرکت مس از تيم تراکتورسازي تبريز در مجلس برگزار شد  گفت: با توجه به اطلاعات قبلي در خصوص اين جلسه، حضورم را موجب ايجاد تنش دانستم، اما از نظارت و کنترل جلسه دور نبودم و از قبل اطلاعات لازم را در اختيار آقاي نيکزاد قرار داده بودم.وي با بيان اينکه انتشار برخي مصاحبه ها و اطلاع رساني ها در خصوص حمايت شرکت ملي صنايع مس از تيم باشگاه فرهنگي - ورزشي تراکتور،  حساسيت زا است، افزود: اگر بنا باشد مس تراکتور را بخرد، ممکن است شهرهاي ديگر هم چنين درخواست هايي داشته باشند.
اين اظهارات واکنش مسوولان و ورزش دوستان آذربايجان شرقي را به دنبال داشت و آنان اعلام کردند که  در شرايطي که شهرهاي ديگر معدن و يا کارخانه مس ندارند، درخواست حمايت از شرکت ملي مس نيز نمي کنند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا، از اين ديدگاه، نبايد به موضوع حمايت شرکت مس از تراکتور به صورت بسته و منطقه اي نگاه کرد، زيرا تراکتور اکنون به سرمايه اي ملي براي فوتبال کشور تبديل شده و حمايت از آن که در حال حاضر از عهده بخش خصوصي خارج است، حتما بايد از سوي ارگان ها و شرکت هاي شبه دولتي انجام شود تا در آينده، فکري اساسي براي آن انديشيده شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها