عصر آذربایجان

گزارش خبر

تثبيت قيمت‌ها در آذربايجان‌شرقي با توزيع مناسب کالاهاي اساسي

تثبيت قيمت‌ها در آذربايجان‌شرقي با توزيع مناسب کالاهاي اساسي

1401/03/08

گروه اقتصادي: تثبيت قيمت‌ها و رفع نگراني مردم از بابت کمبود احتمالي کالاهاي اساسي از جمله دستاوردهاي تلاش براي توزيع مناسب اين اقلام از ابتداي اجراي طرح مردمي‌سازي يارانه ها تا به امروز در آذربايجان‌شرقي است. در شرايطي که برخي ها از کمبود احتمالي کالاهاي اساسي و تسري آن به ساير اقلام در پي اجراي طرح مردمي سازي يارانه ها نگران بودند، اقدام به موقع نهادهاي مسوول با مسووليت قرارگاه اقتصادي در آذربايجان شرقي در تامين و توزيع کالاها، نه تنها از بروز هر گونه مشکل در بازار جلوگيري کرد، بلکه زمينه ساز تثبيت قيمت ها و وفور انواع کالا در فروشگاه‌هاي خرد و کلان شد.

گروه  اقتصادي:  تثبيت قيمت‌ها و رفع نگراني مردم از بابت کمبود احتمالي کالاهاي اساسي از جمله دستاوردهاي تلاش براي توزيع مناسب اين اقلام از ابتداي اجراي طرح مردمي‌سازي يارانه ها تا به امروز در آذربايجان‌شرقي است. در شرايطي که برخي ها از کمبود احتمالي کالاهاي اساسي و تسري آن به ساير اقلام در پي اجراي طرح مردمي سازي يارانه ها نگران بودند، اقدام به موقع نهادهاي مسوول با مسووليت قرارگاه اقتصادي در آذربايجان شرقي در تامين و توزيع کالاها، نه تنها از بروز هر گونه مشکل در بازار جلوگيري کرد، بلکه زمينه ساز تثبيت قيمت ها و وفور انواع کالا در فروشگاه‌هاي خرد و کلان شد.

نهادهاي مسوول در اذربايجان شرقي با اولويت سازمان هاي جهاد کشاورزي و صمت نه تنها در روزهاي گذشته براي نبود کمبود در تامين کالاهاي اساسي مردم کوشيده اند، بلکه با تزريق کالا با قيمت قديمي براي حاکميت آرامش بيشتر در بازار نيز اقدام کرده اند.
برآيند اين اقدام همراه با تصميمات به موقع کميته رصد بازار و شوراي آرد و نان آذربايجان شرقي در  پايش لحظه به لحظه بازار موجب شده که مردم استان دغدغه اي از بابت تامين کالاهاي اساسي نداشته باشند.
در تاييد اين ادعا مي توان اشاره کرد که در حال حاضر نه تنها همه کالاهاي اساسي با قيمت مصوب در بازار آذربايجان شرقي يافت مي شود، بلکه مرغ و تخم مرغ با قيمت کمتر در بازار عرضه مي شود.
تاثير مثبت اجراي طرح مردمي سازي يارانه ها بر تثبيت قيمت ها
رييس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان‌شرقي گفت: اجراي طرح مردمي‌سازي پرداخت عادلانه يارانه‌ها و توزيع مناسب کالاهاي اساسي، آثار مثبتي بر تثبيت قيمت‌ها دارد.
اکبر فتحي در يک گفت و گوي خبري افزود: کالاهاي اساسي و ضروري مردم شامل گوشت قرمز، مرغ، برنج، شکر، قند و روغن در مراکز عرضه توزيع شده و آرامش نسبي در بازار برقرار است.
وي ادامه داد: از طريق شرکت بازرگاني دولتي ايران، مجوز عرضه 7 هزار و 600 تن شکر و برنج اخذ شده و از سه روز قبل با قيمت مصوب قبلي، در شهرستان‌هاي استان در حال توزيع است.
وي اضافه کرد: همراهي کامل مردم با طرح مردمي سازي يارانه ها موجب آرامش نسبي بازار در آذربايجان شرقي شده است.
فتحي با بيان اينکه در روزهاي گذشته همه تلاش هاي لازم براي تامين کالاهاي اساسي در سطح استان انجام شده است، گفت: کارخانجات قندريز يکهزار و 200 تن توزيع قند را آغاز کرده اند.
وي ادامه داد: در توليد مرغ و تخم مرغ نيز واحدهاي مرغداري استان با ظرفيت کامل کار مي کنند و هيچ کمبودي از اين بابت در بازار نداريم.
رييس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان‌شرقي افزود: در 2 روز ابتدايي اجراي طرح مردمي سازي يارانه ها در مورد روغن خوراکي نگراني هايي وجود داشت که آن هم اکنون حل شده و ماهانه هشت هزار تن از اين کالا به بازار تزريق مي شود.
مردم به‌زودي تاثير طرح مردمي‌سازي يارانه‌ها را در سفره‌هاي خود خواهند ديد
در همين حال رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌شرقي نيز گفت: طرح مردمي‌سازي يارانه به نفع مردم است و مردم به زودي تاثير اين طرح را در سفره‌هاي خود خواهند ديد.
صابر پرنيان با بيان اينکه تداوم توليد، توزيع و نظارت هوشمند در مردمي‌سازي يارانه پيش‌بيني شده است، اظهار کرد: يارانه‌اي که دولت براي تامين مواد اوليه کالاهاي اساسي به توليدکنندگان و واردکنندگان اختصاص مي‌داد، اکنون اين يارانه از حلقه اول يعني واردکنندگان به حلقه آخر و يا به عبارتي مصرف‌کننده نهايي انتقال پيدا کرده است.
وي افزود: طرح مردمي‌سازي يارانه به نفع مردم است و مردم به‌زودي تاثير اين طرح را در سفره‌هاي خود خواهند ديد.
پرنيان گفت: در خصوص پنج قلم کالاي تخم مرغ، روغن، مرغ، ماکاروني و لبنيات که تحت تاثير مردمي‌سازي يارانه قرار گرفته بود اين اقلام هم اکنون در بازار وجود دارد و تقريبا در بازار فراواني کالا داريم.
وي با بيان اينکه مردم تحت تاثير فضاي رواني نسبت به ماه‌هاي گذشته چند برابر بيشتر خريد کرده‌اند، تاکيد کرد: توزيع مواد شوينده و محصولات بهداشتي نسبت به ماه گذشته سه برابر افزايش يافته است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌شرقي با اشاره به اهميت حضور ميداني مسوولان ارشد براي نظارت در بازار افزود: علاوه بر تداوم نظارت موضوع توليد، زنجيره توليد و توزيع به صورت هوشمند مديريت مي‌شود.
پرنيان با بيان اينکه به دقت چرخه توليد و توزيع کالاهاي اساسي رصد مي‌شود، ادامه داد: در حال حاضر به هيچ عنوان در هيچ کالايي کمبودي در استان وجود ندارد.
وي گفت: در حال حاضر آذربايجان‌شرقي از لحاظ ذخاير استراتژيک کالاهاي اساسي نسبت به سال گذشته وضعيت مناسبي دارد.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان‌شرقي با اشاره به اهميت رصد ورود و خروج کالاهاي اساسي از طريق سامانه جامع تجارت اظهار کرد: ورود و خروج تمام مواد اوليه واحدهاي توليدي، توليدات کارخانه‌ها، شرکت‌هاي پخش، انبارها و عمده فروش‌ها در سامانه بايد ثبت شود.
پرنيان با بيان اينکه 450 قلم کالا مشمول شفافيت است، گفت: عدم ثبت کالاها در سامانه جامع تجارت به منزله احتکار، قاچاق و عرضه کالاي خارج از شبکه است.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا،وي اظهار داشت: با توجه به اينکه آذربايجان‌شرقي قطب توليد مواد غذايي به ويژه محصولات کيک، شيريني و شکلات است روغن و آرد واحدهاي صنعتي و صنفي به موقع تامين شده است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها