عصر آذربایجان

گزارش خبر

هم‌افزايي بين بخشي راهکاري براي حل مشکلات بيمارستان کودکان تبريز

هم‌افزايي بين بخشي راهکاري براي حل مشکلات بيمارستان کودکان تبريز

1401/05/02

گروه گزارش: مشکلات بيمارستان کودکان 700 تختخوابي در تبريز نيازمند هم‌افزايي بين بخشي است تا مسائل و نيازهاي اين بيمارستان هرچه سريعتر برطرف شود.

فاطمه ملک پور

گروه  گزارش: مشکلات بيمارستان کودکان 700 تختخوابي در تبريز نيازمند هم‌افزايي بين بخشي است تا مسائل و نيازهاي اين بيمارستان هرچه سريعتر برطرف شود.
مسائل و مشکلات مختلف در بخش بهداشت و درمان به دليل ارتباط مستقيمي که با سلامت انسان‌ها دارد همواره در جامعه از حساسيت ويژه اي برخوردار است. انتقال بيمارستان کودکان به شهرک خاوران موضوعي است که اخيراً با حاشيه‌هايي همراه بوده و مردم به دليل اهميت اين موضوع، پيگير آخرين وضعيت فعاليت بيمارستان مرداني آذر هستند.
بدون ترديد؛ مسافت طولاني بيمارستان با شهر، موضوع حمل و نقل، راه دسترسي و مشکلات مديريتي هر کدام از اين موارد مي‌تواند دغدغه‌اي براي مراجعه کنندگان به اين بيمارستان باشد. در اين زمينه علي جعفري آذر فرماندار تبريز نيز بر رفع فوري مشکلات اين بيمارستان با همکاري تمام دستگاه‌هاي متولي تاکيد کرد.
نبود ناوگان حمل و نقل عمومي
امير رضانژاد پدر يکي از کودکان بستري در بيمارستان مرداني آذر در اين زمينه گفت: فرزندم حدود يک هفته است که در اين بيمارستان بستري شده و لحظات بسيار سختي را مي‌گذرانيم ولي تا بهبودي کامل دخترم بايد در بيمارستان بمانيم.وي افزود: بيمارستان مرداني آذر امکانات و تجهيزات بالايي دارد و با وجود کادر درمان خوب نيز نگران مراحل درمان فرزندم نيستم.رضانژاد ادامه داد: با توجه به اينکه قرار است مدتي در اينجا بمانيم و در روز امکان دارد چند بار وسايلي براي همسر و فرزندم لازم باشد به دليل اينکه مسافت بيمارستان تا تبريز دور است رفت و آمد بسيار سخت است چرا که در اين منطقه اصلاً اتوبوس وجود ندارد و هزينه تاکسي هم تا بيمارستان 50 هزار تومان است.وي گفت: در اين شرايط اگر کسي خودروي شخصي نداشته باشد با مشکلات زيادي مواجه خواهد شد.وي افزود: در بيمارستان قبلي، محلي براي اقامت والدين وجود نداشت و والدين مجبور به تحمل سختي‌هاي زيادي بودند ولي اکنون خوشبختانه در اين بيمارستان مهمانسرايي براي استراحت والدين کودکان بيمار در نظر گرفته شده که کار بسيار ارزشمندي است چرا که برخي از بيماران از راه دوري به اين بيمارستان آمده‌اند.
مشکل مسافت طولاني بيمارستان کودکان مرداني‌آذر
ناهيد عليزاده مادر يکي از کودکان بيمار نيز گفت: با اتفاق ناخوشايندي که ديشب براي فرزندم رخ داد نمي دانم چطور خودمان را به اين بيمارستان رسانديم انگار راه به اندازه‌اي طولاني بود که هرگز قرار نبود به بيمارستان برسيم.
وي افزود: مسئولان متولي کاش قبل از احداث بيمارستان، مسافت را در نظر مي‌گرفتند چرا که براي کودکي که بيمار است و يا دچار سانحه‌اي شده زمان بسيار ارزشمند است و مسافت طولاني جان بيماران را به خطر مي‌اندازد ديشب هزار بار مردم و زنده شدم تا به اين بيمارستان رسيديم.
بيمارستان مرداني‌آذر ظرفيت زيادي در سطح خاورميانه دارد
در همين زمينه رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز با اشاره به موضوع انتقال بيمارستان کودکان به بيمارستان مرداني آذر به خبرنگار مهر گفت: بيمارستان مرداني آذر ظرفيت بسيار زيادي براي درمان کودکان حتي در سطح خاورميانه دارد.بهمن نقي‌پور امکانات بيمارستان مرداني آذر را بسيار بالا و ارزشمند ارزيابي کرد و افزود: با توجه به اينکه شهرداري محل اين بيمارستان را به دانشگاه ارائه کرده بود بنا بر اين دانشگاه اين زمين را در اختيار خير بزرگ تبريزي قرار دارد.وي ادامه داد: آقاي مرداني آذر براي احداث اين بيمارستان حدود 150ميليارد تومان هزينه کرده است که افتخاري بزرگي براي تبريز هستند و دانشگاه نيز براي تجهيز بيمارستان اعتباري حدود 450تا 500ميليارد تومان هزينه کرده است.رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: مسافت طولاني بيمارستان، موضوع حمل و نقل و راه دسترسي از جمله مشکلات اين بيمارستان است که به دليل اهميت موضوع براي رفع مشکلات با تمام توان اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم.نقي پور افزود: بيمارستان قبلي کودکان 200 تخت‌خوابي بود و هميشه کودکان در اورژانس اين بيمارستان به دليل کمبود تخت، منتظر خالي شدن تخت بودند.وي ادامه داد: انتقال بيمارستان بعد از بررسي‌هاي مختلف انجام شد که در اين زمينه مقرر شد اين اقدامات فازبندي شود که در فاز اول که به مدت 6 ماه تعيين شده بود 200 تخت‌خواب منتقل شود که در حال حاضر در فاز اول از برنامه جلو هستيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: هم اکنون حدود 290 کودک بيمار از استان و حتي ساير استان‌ها در بيمارستان مرداني آذر بستري هستند.نقي پور با اشاره به تعامل و همکاري مسئولان ارشد استان به منظور رفع مشکلات اين بيمارستان تاکيد کرد: تمام همکاران با استفاده از توانمندي و همکاري بين بخشي تلاش مي‌کنند مشکلات بيمارستان حل شود.
در حال حاضر مشکل حادي در بيمارستان وجود ندارد
وي از افتتاح راه دسترسي بيمارستان مرداني آذر خبر داد و گفت: وسايلي که در فاز دو قرار بود در بيمارستان راه اندازي شود در حال حاضر خريداري شده که با اتمام کارهاي اداري اين موارد نيز انجام خواهد شد.رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز با اشاره به اهميت راه اندازي دستگاه‌هاي ام آر آي و سي تي آنژيو افزود: اميدواريم کارهاي فاز دوم نيز مانند فاز قبلي زودتر از زمان تعيين شده انجام شود.نقي پور گفت: در حال حاضر مشکل حادي در بيمارستان وجود ندارد و مسائل سليقه‌اي به معناي اختلاف با خير محترم نيست در اين زمينه تلاش مي‌کنيم مشکلات مديريتي و هماهنگي‌هاي بين دانشگاه و خير را حل کنيم و به زودي شاهد نتايج مثبت خواهيم بود.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،ناگفته پيداست که امکان سنجي يک پروژه، قبل از آغاز مراحل عملياتي اهميت زيادي دارد چرا که نقاط ضعف و قوت يک طرح قبل از شروع عمليات اجرايي مشخص مي‌شود. حال با اتمام بيمارستان 540 تخت‌خوابي مرداني آذر و انتقال بيمارستان کودکان، نارضايتي‌هايي از سوي والدين برخي از کودکان بيمار مطرح مي‌شود اين در حالي است که هر مشکلي هر چند کوچک، مي‌تواند بر دغدغه‌هاي والدين کودکان بيمار بيافزايد. بنا بر اين تعيين و تکليف و حل مسائل موجود بايد در اولويت اقدامات مسئولان متولي قرار گيرد تا مشکلي در اين زمينه ايجاد نشود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها