عصر آذربایجان

گزارش خبر

ایستگاه باری راه آهن نقده تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

استاندار آذربایجان‌غربی:

1401/10/27

عصر آذربایجان-استاندار آذربایجان‌غربی، با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل در مناطق مختلف استان، گفت: در این راستا ایستگاه باری راه آهن نقده تا پایان سال‌جاری تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

 محمدصادق معتمديان در جريان بيست و يکمين سفر شهرستاني خود در جمع مردم شهر محمديار از توابع شهرستان نقده، اظهار داشت: بهره برداري از اين ايستگاه باري راه آهن، نقش چشمگيري در توسعه و کاهش قيمت تمام شده محصولات توليدي ايفا خواهد کرد.

وي‌ افزود: هزينه‌هاي بالاي حمل و نقل جاده‌اي سبب تحميل فشار به بخش توليد، افزايش قيمت تمام شده محصولات و کاهش قدرت رقابتي مي‌شود، اما بهره مندي از خط ترانزيتي ريلي کمک شاياني به توسعه اقتصادي مي‌کند.

استاندار آذربايجان‌غربي، ديدار بدون واسطه دولتمردان با مردم را نيز يکي از اولويت‌هاي دولت سيزدهم دانست و گفت: حضور ميداني مسئولان در مناطق مختلف، موجب ارزيابي دقيق مشکلات، پتانسيل‌ها و منجر به اطلاع دقيق از مطالبات عمومي خواهد شد.

وي‌ ادامه داد: دولت سيزدهم به دنبال شناسايي مشکلات و مطالبات مردمي براي بسيج هدفمند امکانات در راستاي جبران عقب ماندگي‌ها است.

معتمديان، با تاکيد بر اطلاع رساني نتايج مصوبات سفرهاي شهرستاني از طريق رسانه‌ها به مردم، خاطرنشان کرد: مردم بايد در جريان مصوبات زيربنايي، اقتصادي، عمراني و تلاش‌هاي دولت براي محروميت زدايي قرار گيرند.

وي‌، با بيان اينکه دولت به دنبال توازن در توسعه مناطق‌ است، يادآور شد: از ظرفيت‌هاي مناطق مختلف آذربايجان‌غربي در توسعه همه جانبه استان بهره خواهيم برد.

استاندار آذربايجان‌غربي، به کاهش نرخ بيکاري در استان طي 14 ماه گذشته نيز اشاره کرد و گفت: بايد قبول‌ کرد که آذربايجان‌غربي وضعيت مطلوبي در شاخص‌هاي اقتصادي ندارد؛ اما پيشرفت‌هاي حاصل شده در 14 ماه گذشته، نشانگر همدلي و هماهنگي رخ‌داده در استان براي حرکت به سمت توسعه است.

وي همچنين بيان داشت: آذربايجان‌غربي داراي نعمت‌هاي بي شمار خدادادي است که دولت سيزدهم به دنبال نگاه اقتصادي به اين ظرفيت‌ها مي‌باشد.

معتمديان، معادن را پيشران رشد اقتصادي استان توصيف کرد و اظهار داشت: براي بخش معدن سهم 9‌ درصدي‌ در رشد اقتصادي آذربايجان‌غربي پيش بيني شده است.

وي، با اشاره به اشتغال کمتر از يک درصد مردم آذربايجان‌غربي در بخش معدن، يادآور شد: معدن از بخش‌هاي مغفول در استان بود که در اولين گام براي رفع اين مشکل، سرمايه گذاري نهادهاي حاکميتي و دولتي براي اکتشاف معادن در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار آذربايجان‌غربي گفت: در دولت سيزدهم، توجه ويژه‌اي به بخش معدن در آذربايجان غربي صورت گرفته و همين پيش بيني 9 درصد ارزش افزوده اين بخش در سال جاري، موتور محرکه‌اي براي توسعه اين بخش به شمار مي‌رود که البته براي تحقق آن، بايد همه بخش هاي مربوطه اهتمام ويژه‌اي داشته باشند.

وي به شتاب در اتمام طرح‌هاي احياي درياچه اروميه نيز اشاره کرده و ادامه داد: تمامي تلاش دولت بر اين است که تونل خط انتقال آب به درياچه اروميه تا دهه فجر امسال به بهره برداري برسد.

معتمديان اضافه کرد: احداث تصفيه خانه فاضلاب شهرستان‌هاي حوضه آبريز درياچه اروميه در دستور کار قرار دارد.

استاندار آذربايجان‌غربي، همچنين با بيان اينکه دولت به دنبال افزايش درآمد کشاورزان است، گفت: اصلاح الگوي کشت و افزايش ارزش افزوده محصولات توليد شده کشاورزي ضروري است.

وي با اشاره به اينکه 34 درصد اقتصاد آذربايجان‌غربي وابسته به کشاورزي است، اظهار کرد: البته کمتر از 16 درصد مردم در بخش کشاورزي اشتغال دارند که با اصلاح الگوي کشت، کشت گلخانه‌اي و مکانيزه کردن آبياري اراضي کشاورزي، بايد نسبت به افزايش اشتغال زايي در حوزه کشاورزي اقدام شود.

معتمديان، توسعه مسير جاده‌اي منتهي به تمرچين را در رشد اقتصادي استان موثر دانست و يادآور شد: مردم محمديار و نقده نيز از اين توسعه بي نصيب نخواهند بود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها